דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיפס זכוכית - מה ניתן ליצור בעצמך עם פסיפס זכוכית ? 

מאת    [ 18/04/2012 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3106 פעמים ]

מה הייחודיות ביצירה עם פסיפס זכוכית -

בשנים האחרונות רבים המגלים את ההנאה ביצירה עם פסיפס בכלל, ובמיוחד עם פסיפס זכוכית . הטכניקה של יצירה עם פסיפס זכוכית היא הטכניקה המתוחכמת והחומר המתקדם ביותר באמנות הפסיפס, אמנות שהתפתחה בעת העתיקה.

עם התפתחות הטכנולוגיה והקדמה, התפתח עולם העיצוב בפסיפס והחלו להשתמש בפסיפס גם בעיטור קירות באמצעות אבנים מסוג מוזאיקה – פסיפס זכוכית. פסיפס זכוכית מספק מגוון רחב של גווני צבע שמדמים את צבעי המרקם האנושי- דבר המעניק לעבודת הפסיפס מראה טבעי אמיתי ו"אנושי". כך לדוגמה באמצעות פסיפס זכוכית ניתן ליצור פנים וגוף של אדם תוך התאמה כמעט מושלמת לגוונים הקיימים בטבע.

להבדיל מאבני פסיפס אבן, יצירה שבה עושים שימוש בחלקי פסיפס זכוכית הינה עשירה בצבעים חיים הרבה יותר, צבעים בוהקים, טבעיים, עמידים בפגעי מזג האוויר והזמן, בעלי ברק ושקיפות המאפשרים יצירת יצירות פסיפס שובות לב וייחודיות בעצם ניצול השתברות האור על גבי היצירה העשויה מפסיפס זכוכית, או ע"י השתקפות האור דרך אבני פסיפס הזכוכית.

אווירה באמצעות יצירה עם פסיפס זכוכית ?

 משום מה אומני פסיפס מתחילים מנסים ליצור בתחילת דרכם יצירות פסיפס העשויות מפסיפס אבן. משום מה השימוש בפסיפס זכוכית נתפש כמסובך ו"מקצועי" יותר, ככזה המחייב לימוד ממושך יותר של הטכניקה, ולא כך הוא.

היצירה בפסיפס זכוכית היא יצירה קלה, המחייבת אכן סבלנות ואהבת יצירה, כמו בכל יצירת אומנות שימושית אחרת.

היופי ביצירה עם פסיפס זכוכית, להבדיל מהשימוש באבני פסיפס אבן, הנו האפשרות ליצור "אווירה" ייחודית ומעניינת ע"י השימוש בתכונות הייחודיות של פסיפס זכוכית, שאותם סקרנו קודם: הצבעוניות הרבה, מגוון הצבעים והגוונים העצום, היכולת "לחקות" את המראה הטבעי, "האמיתי" של החפצים והאנשים כפי שהם מופיעים "בטבע", היכולת לשלב את השתברות האור ביצירה, ואף את השתקפות האור, כתוצאה מתכונתו הנוספת של פסיפס הזכוכית: שקיפותו.

בזכות תכונותיו אלו של פסיפס הזכוכית, אומני וחובבי פסיפס רבים מנצלים תכונות אלו ליצירת יצירות בעלות אווירה "מלכותית", ממש כמו בארמונות מפוארים וקדומים. השימוש בפסיפס זכוכית כחומר גלם ליצירת פסיפס מאפשרת יצירת אווירה עתיקה, אווירה "כפרית",  וכן "אווירת יוקרה" ועוד,  כיד הדמיון הפורה של יוצריהן.

בזכות תחביב היצירה בפסיפס, קיימות כיום סדנאות רבות ברחבי הארץ המלמדות במס' שיעורים קטן יחסית את אומנות היצירה בפסיפס. רבים בארץ גילו לאחרונה את היצירה בפסיפס כיצירה התורמת ליכולות הריכוז, המוטוריקה העדינה ואף כסיוע להתפתחות חברתית,  ולכן משמשת אומנות היצירה בפסיפס גם לכיוונים של טיפול עבור ילדים  וכן ע"י מבוגרים.

 

 

בית הפסיפס שיווק חומרים וכלים ליצירת פסיפס למלאכת יד לחובבים ולמקצוענים."מהיבואן-לצרכן".המומחים מספר אחד בארץ לתחום הפסיפס.בקרו באתרנו
WWW.PASCARU.CO.IL
אשמח לייעץ ולהסביר בחינם 050-8868768 איציק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב