דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי ההשקעה הנפוצים בניירות ערך 

מאת    [ 18/04/2012 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 2238 פעמים ]

סוגי ההשקעה הנפוצים בניירות ערך

יש הרבה סוגים של השקעות שיבטיחו לכם עתיד פיננסי בטוח ומוגן. השקעת כסף היא אינה מדע מסובך אך היא ללא ספק דורשת זמן, מאמץ והתמדה כדי להתמחות ולהביא תוצאות אמתיות.

קיימים 3 סוגי השקעה: השקעה בנדל"ן, השקעה בעסק והשקעה בניירות ערך. אנחנו נתמקד כאן באופציות השונות הקיימות בהשקעה בניירות ערך.

הכרת מכשירי ההשקעה השונים היא ללא ספק המפתח. גיוון התיק לא רק מורידה סיכון לא רצוי, היא גם תורמת לבניית תיק מנצח.

אפיקי ההשקעה נקבעים בתהליך משותף עם היועץ לפי דרישות וצרכי הלקוח ולאחר ליבון צרכים מעמיק. בתהליך זה נקבעת גם רמת הסיכון וטווח ההשקעה הרצוי. חלק מהתכנון של תיק השקעות מתבסס על אורך תקופת ההשקעה. בעל התיק צריך להחליט אם הוא יזדקק בשלב קרוב כלשהו לכסף נזיל מן השקעה או שהוא מתוכנן לפנסיה או בטחונות לעתיד הרחוק.

ניתן באופן גס לחלק את סוגי ההשקעות להשקעות סולידיות ולהשקעות ספקולטיביות.

אגרות חוב (אג"ח) נחשבות להשקעות בטוחות יחסית. הן נסחרות בבורסה והן סוג של שטר חוב, כמו הלוואה של הגורם המנפיק את השטר. רוכש האג"ח בעצם נותן הלוואה לגורם כלשהו לזמן מסוים. התשואה באגרת חוב קבועה מראש ויש חלוקה של אגרות חוב הצמודות למדד ולמט"ח ואגרות שקליות שאינן צמודות, בעלות ריבית קבועה או משתנה, לטווח זמן משתנה. בבורסה קיימות אג"ח ממשלתיות שהמנפיק שלהן הוא המדינה ואג"ח של חברות (קונצרניות) שהמנפיק שלהן הוא קונצרן. מי שקונה אגרות אלה צריך לדאוג שלחברה יש גב כלכלי חזק וכי תוכל לשלם את תשלומיה לבעלי אגרות החוב שלה במועד. אגרות החוב בד"כ סחירות וניתן למכור אותן לפני מועד פקיעתן.

רכישת מניות היא בעצם רכישת בעלות חלקית על חברה בע"מ. רוכש המניה הוא בעל תעודה המקנה לו בעלות מסוימת בחברה. לבעל המניה יש זכות לקבלת רווחים, להצביע בנוגע לכל מיני החלטות שונות בחברה והוא זכאי לקבל את אחוזיו משווי החברה לאחר פירוקה. קריסה של החברה, או משבר אמון בשוק המניות יכולים להוריד את ערכי המניות באופן משמעותי ולכן יש בכיוון הזה סיכון שיש להיות מוכנים אליו. המשקיע יודע באמת אם הוא הרוויח או הפסיד רק ברגע המכירה. לכן השקעה במניות נחשבת השקעה ספקולטיבית בדרגת סיכון גבוהה יותר. תיקי השקעות הכוללים אחוזי המניות גבוהים הם תיקי השקעות עלי רמת סיכון גבוהה יותר בעוד תיקי השקעות בהן יש אחוזי מניות נמוכים יחשבו לסולידיים יותר. כאשר משקיע מעוניין להגיע לרווחים גבוהים יותר מהקיימים בשוק הסולידי, עליו להגדיל את רמת הסיכון בתיק. את הסיכון רצוי לפזר בדרכים שונות ויצירתיות כדי להפחית אותו כמה שניתן.

אופציה היא חוזה בין הרוכש למוכר בבורסה לניירות ערך, למכירת או רכישת נייר ערך מסוים או הזכות לקבל ני"ע או להמירו בתעריף כלשהו בזמן מוגדר מראש. בישראל קיימות אופציות של מדד המעו"ף והמט"ח. אלו מוצרים פיננסיים הנותנים בטחונות או רווחיות רבה. צריך לדעת לעבוד איתן כדי להשיג רווחים נאים וזהירים ללא הגררות להפסדים כבדים. ניתן לעשות שימוש באופציות כדי לבצע הגנות שונות מפני שורה של מצבים אפשריים שיתרחשו בעתיד.

קרנות הנאמנות הן השקעות משותפות בניירות ערך למטרת תשואה משותפת. קרן הנאמנות מנוהלת על ידי מנהל הקרן, והיא פועלת על פי הסכם נאמנות שפרטיו פורסמו באמצעות תשקיף. קרן הנאמנות משקיעה לפי מדיניות השקעה הנקבעת מראש וניתנת לשינוי מעת לעת, לאחר שמתריעים על כך בפני החברים המשקיעים בקרן. ישנם סוגים רבים של קרנות נאמנות. בקרנות מניתיות מדיניות ההשקעה קובעת כי על מנהליהן להשקיע שיעור מסוים מסך הנכסים שלהן במניות. ההשקעות לפי סוגי המדיניות של הקרן יכולות להשתייך לסקטורים שונים בתחומי המסחר והכלכלה.

תעודות סל הן מוצר הרשום למסחר אשר המחיר שלו נקבע בבורסה לפי רמת הביקוש. זוהי תעודת התחייבות הדומה לאיגרת חוב ומונפקת על ידי גוף פיננסי. התעודה נסחרת בבורסה לניירות ערך ומאפשרת למשקיע לעקוב אחר נכס בסיס כגון: מדדי מניות, מדדי איגרות חוב, שערי מטבע חוץ, סחורות ועוד.

מה מתאים לך?

סקרתי כאן באופן בסיסי את סוגי ההשקעות היותר נפוצות, יש כמובן נוספות. מה מתאים לכל אחד זו שאלה מאוד חשובה והתשובה עליה נגזרת מרמת הסיכון והתנודתיות שמתאימה אישית לכל אדם. התפקיד של יועץ השקעות הוא לעזור לכם למצוא את הדרך שמתאימה לכם בשוק ההון, את אפיקי ההשקעה והמכשירים הנכונים עבורכם ששוק ההון מציע.

 

תכנון פיננסי הוא דרך להשיג את המטרות שלכם דרך ניהול נכון של הכספים שלכם, כפרט או כעסק. המטרה שלי כמתכננת פיננסית היא לעזור לכם לגדל קן ביצים גדול מספיק שיתמוך בכם בעתיד ובמקביל להגדיל את האינטליגנציה הפיננסית שלכם כדי שתוכלו לקבל החלטות פיננסיות חכמות ורווחיות יותר.בתהליך משותף שכולל בדיקת ההתנהלות הפיננסית, הכספים והנכסים שלכם, אנחנו בוניםתוכנית פיננסית התפורה לכם אישית.


הילה אלקלעי
ייעוץ ותכנון פיננסי
www.financial-planning.co.il
alkalay.fp@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב