דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינה פרסית בהשראת חינה מרוקאית 

מאת    [ 17/04/2012 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 3842 פעמים ]

חינה פרסית אין לה קווים ברורים הואיל שלרוב, המנהגים באירוע לקוחים מתוך חינה מרוקאית.מה שכן, כל אחד מבני הזוג שהוא בעל העדה הפרסית ישמח אם בחינה תתנגן מוסיקת בנדרי הנפוצה בקרב העם הפרסי.
חינה פרסית נראית כמו חינה מרוקאית, הן בטקס, הן ב- תלבושות לחינה מרוקאית והן באווירה הכללית.בכל מקרה, שינויים שמופיעים בטקס חינה פרסית הם המאכלים המסורתיים וסגנון המוסיקה הפרסי (עם אפשרות נחמדה להוספת שירים במרוקאית).


חינה פרסית מתקיימת מספר ימים לפני החתונה. טקס חינה פרסית נעשה כאשר החתן והכלה לבושים בתרבוש וכפתנים לבנים וזהובים, וידיהם נמרחות בעיסת חינה ירוקה. כל החדר מלא בנרות ופרחים. החתן והכלה יושבים על כרכרה מוגבהת ומעוטרת, והחוגגים רוקדים לכבודם ומברכים אותם למזל טוב.כידוע, העדה הפרסית היא עדה מאוד שמחה, וזאת היא עושה ע"י הילולה של שירה וריקודים מסביב לחתן ולכלה, ומגישה מבחר מתוקים.


חינה נערכת יום אחד או מספר ימים לפני החתונה, בדרך כלל בבית הכלה אם ישנה חצר גדולה. היום כבר ניתן לשכור אולם מיוחד עבור חינה אשר מכיל עד 200 מוזמנים, לאחר בחירת המקום בו תערכו את החגיגה, יש להכין עיסת חינה. בנוסף, חשוב שתשקלו לשכור עגלת חינה. עגלת חינה תהא מוגבהת, מעוטרת בבד זהב ופרחים, היא תובל על ידי אורחים הלבושים בגדים מיוחדים התואמים לה. ותובא למרכז האירוע עליה יישבו החתן והכלה בעת הטקס והברכות.


ניתן לתבל את הטקס חינה בעזרת שירים בפרסית. האורחים אף הם מצטרפים לחגיגה, ועוזרים בהמולה הכללית באמצעות כפיים, שירה, נגינה וריקוד. הגברים החוגגים מניחים על ראשיהם סלסילות ממולאות ממתקים, ושרים לכבוד הזוג היושב על כרכרה ניידת מוגבהת ומעוטרת בפרחים. במידה ותרצו ניתן להוסיף לאווירה הכללית, אלכוהול, משרוקיות תופים וצפצפות אשר יעשו היטב את העבודה.


במהלך הטקס חינה האמהות והדודות מורחות על הנוכחים את עיסת החינה שהוכנה מבעוד ממועד, ומברכות את הרווקים מביניהם למציאת זיווג מוצלח ופוריות. לאחר מכן מגיע טקס משמח, טקס חלוקת מתנות: אם הכלה מעניקה לחתנה תכשיט (שעון בדר"כ) או סלסילת מתנה עם מוצרים לשימוש, ואילו אם החתן מעניקה לכלתה מתנה (תכשיט או כל מתנה אחרת). לאחר הטקס חינה כולם מברכים את הזוג, שרים איתם, רוקדים איתם ונהנים עד אור הבוקר.


 המאכלים העיקריים שימלאו את ריחם ובטנם של האורחים הם קציצות בשר הנקראות גונדי, אורז פרסי צהוב עם פטרוזיליה ורשאד וכמובן. בנוגע למתוקים, ניתן להזמין עוגיות תוצרת בית של "סבתא רחל" ומגשי ממתקים עטופים בנייר צלופן. המגשים המתוקים מכילים עוגיות מצופות דבש או סוכר עשויות ממרציפן וכל טוב...המגשים יהיו מוצבים לתפארת בשולחנות מבודדים עם מפות תואמות, או בתוך אוהל חינה.


ביום ה- חינה עצמו, רמת העיצוב תלויה בכם, אתם תחליטו איך המקום אמור להיראות ומכאן הדרך למשחקי עיצוב למיניהם קצרה. ניתן, להציב מקלעות פרחים או סלסילות מקש, תפאורה מנצחת של בדים מתנופפים ברוח, כריות וטבורטים מיוחדים עליהם ישבו האורחים בזמן הטקס חינה, מחצלות וכדי נחושת ענקים, תליית תמונה ענקית ובתוכה ברכה. למקרה שאתם מעוניינים ללכת עם הטקס חינה עד הסוף כדי להיכנס לאווירה במלואה, אוהל חינה או אפריון מיוחד יספקו את מבוקשכם.


 
 
 
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב