שאלה: למה המצוות ניתנו דווקא על ידי דברים גשמיים כמו תפילין שנעשה על ידי קלף, או מצה שנעשית על ידי חיטה וכדומה?
תשובה: בורא עולם ברא את העולם הזה החומרי בצורה שכאילו הוא מסתתר מעיננו, ניתן להמשיל זאת לסליל סרט, אם נבחין כיצד אנחנו רואים את הדמויות שבסרט? על ידי שאנחנו משלחים קרן אור חזקה-הפנס שב"מקרן" הסרט ויש סליל עם נגטיב דהיינו צללים של חושך של הסתר מהאור ואז נראה על הקיר את הצלליות, אז בעצם הצלליות הן ההסתר של האור.
הצלליות הן בעצם העולם החומרי, שכביכול מסתירות מעינינו את הבורא, אבל כאשר אנחנו מקיימים מצוות בדברים החומריים הקיימים בעולם, אנחנו בעצם מגלים לכולם שיש משהו המסתתר מאחורי העולם החומרי, ואז אנחנו מקדשים את החומר , כי השתמשנו בחומר על מנת לגלות לעולם את מציאות בורא עולם, זאת אומרת שבזכות העולם הגשמי- עולם החומר יש לנו את אפשרות ההסתר ועל ידי ההתגברות על ההסתר ועל ידי שאנחנו משתמשים בעולם החומרי למען העולם הרוחני אנחנו זכאים להתחבר לבורא ולזכות לחיי נצח.
לדוגמא כשאדם לוקח קלף-עור של בהמה שעד עכשיו לא היה קדוש ועל ידי שהוא הופך את הקלף למזוזה או לתפילין או לספר תורה אז הוא בעצם מעלה את החומר אל הרוח אל הקודש.
וגם במעשי החסד והעזרה- כשאתה עושה חסד במכוניתך אתה מקדש את המכונית שלך כי היא נעשית כלי לעשיית חסד שהוא דבר קדוש ורוחני.
וכשאתה נותן צדקה אתה בעצם מעלה את מעשיך הגשמיים שעשית כדי להרוויח את אותו כסף שאתה נותן לצדקה וכך גם מעשיך הגשמיים עולים אל הקדושה.
אתה בעצם מראה ומודיע לכולם- יש משהו מעל החומר- יש משהו יותר גבוה מהעולם החומרי ועל ידי שימוש בעולם החומרי למען העולם הרוחני אז העולם הגשמי כאילו מתבטל למען העולם הרוחני דהיינו מצוות הבורא, ואז אנחנו מתחברים כך אל הבורא.
מסביר זאת בעל התניא: "כי בעשיית המצווה ממשיך האדם גילוי אין סוף ברוך הוא מלמעלה למטה, להתלבש בגשמיות העולם הזה... ועכשיו שמקיים בהם מצוות ה' ורצונו הרי החיות שבהם עולה ומתבטל ונכלל באור אין סוף ברוך הוא שהוא רצונו המלובש בהם... ועולה מהקליפה (שאינה קדושה) ונכלל בקדושת המצווה שהיא רצונו יתברך ובטל באור אין סוף ברוך הוא.
לצפייה ברשימה השאלות המלאה בנושאי רוחניות קבלה ומיסטיקה כנסו לכאן שאלות תשובות ביהדות וקבלה
עולם
יהדות קבלה - הכותב הוא מנהל אתר
עולם יהדות קבלה
- מאות שאלות ותשובות וקישורים ביהדות וקבלה.
בעל
חנות טבע - חנות ויטמינים
כשרים