דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח עובדים זרים היא חובת המעסיק 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 3750 פעמים ]

ביטוח עובדים זרים היא חובת המעסיק

ככל שהשנים עוברות, נוצר הרושם כי מספר העובדים הזרים בישראל גדל במידה רבה. אופן העסקה זה חולש על תחומים רבים במשק, ומתבטא בעשרות אלפי בני אדם. עם זאת, לא כל המעבידים מקפידים על ביצוע חובה בסיסית שלהם כלפי המועסק שלהם והיא ביטוח עובדים זרים.

ביטוח רפואי לעובדים זרים, ברמה הבסיסית, מאפשר להם לקבל מענה ראוי במידת הצורך. הנקודה האחרונה חשובה ביותר, מכיוון שעקב מעמדם עובדים אלה אינם כלולים תחת חוק הבריאות הממלכתי. מיותר לציין שהדאגה לביטוח זה חלה על המעסיק, ולא על אף אחד אחר. כפי שנראה מיד, שום תירוצים לא מתקבלים.

ביטוח עובדים זרים: חלק מרכזי בחובות כלפי העובד

ביטוח עובדים זרים נוסח בחוק הישראלי בשנת 2001, ונועד למטרה עיקרית אחת: להשוות את מעמדם הרפואי של העובדים הזרים לזה של תושבי ישראל. חשוב להדגיש כי חובה זו חלה על המעסיק בלי קשר לתחום בו נעזר בעובד, וגם אם האחרון מועסק ללא רישיון עבודה או בהיקף משרה נמוך.

המעסיק בהחלט יכול לנכות ממשכורתו של העובד הזר סכום מסוים, האמור לכסות את הוצאות הביטוח. עם זאת, החוק קובע כי ניכוי זה לא יעלה על רבע ממחירה של פוליסת הביטוח, ובכל מקרה יהיה נמוך מסכום של 100 ש''ח מדי חודש.

כך יעשה לאיש אשר לא מבטח את עובדיו

למרבה הצער, תופעת ההעסקה הלא חוקית בישראל של עובדים זרים הולכת וצוברת תאוצה. הרשויות בישראל, עקב כך, מגלות אפס סבלנות למעסיקים אשר אינם דאגו לביטוח רפואי לעובדיהם. ולא, חוסר ידיעה אינו תירוץ: אחריותו של המעסיק לדעת מה נדרש ממנו במסגרת החוק.

מה העונש במקרה שעובד יועסק ללא ביטוח עובדים זרים? ובכן, כמובן שכל מקרה נשפט לגופו. כל שנדרש הוא פנייה של העובד (או מי מטעמו) לאחת הערכאות המשפטיות העומדות בישראל. מכאן ועד לפסק דין מחמיר של המעסיק הדרך קצרה מאד.

העונשים השונים בחוק נועדו להתריע מעסיקים. אי קיום חובה חשובה זו עלול להתבטא בקנס כספי של עשרות אלפי שקלים, ולעיתים אף למעלה מכך. מעבר לכך, במקרים מסוימים אף אותו מעסיק יכול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח, מרצה עונש מאסר של מספר חודשים.

החדשות הטובות: ביטוח עובדים זרים קל (וזול) לעשות

כיום, חברות הביטוח וקופות החולים השונות מציעות פוליסות רבות של ביטוחים לעובדים זרים, כשכל התהליך מבוצע בקלות ובמהירות. כל שנדרש הוא לגשת עם העובד, למלא את הטפסים המתאימים (כולל הצהרה רפואית)- ולהמתין מספר ימים עד לאישור פוליסת ביטוח לעובד זר.

מעבר לכך, גם מחירו של ביטוח עובדים זרים אינו גבוה, ועומד בדרך כלל על כמה מאות בודדות של שקלים. בהתחשב בקנסות הניתנים כאשר לא מקפידים על קיומה של חובה חשובה זו, באמת מדובר בכסף קטן. אז האם כבר דאגת לביטוח רפואי לעובד שלך?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב