דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופציות מטח 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 1990 פעמים ]

אופציות מטח

בין שלל סוגי האופציות הקיימות במחזור המסחר, ישנן גם אופציות מטח. כפי שנגזר משמן, במקרה של אופציות אלו נכס הבסיס הוא צמד מטבעות חוץ והאופציה מוגדרת על שינויים בשווי מטבע אחד כנגד מטבע אחר. המסחר באופציות אלו הוא בין הנפוצים בהשוואה לכל סוגי האופציות הנגישות למסחר ויש לכך מספר סיבות.

ראשית, פשטות המסחר המאפיינת סוגים רבים של אופציות (ובמיוחד אלו הנכנסות תחת ההגדרה של אופציות מטח). שנית, זמינות מידע בכל הקשור לשערי מטבע ודרך נוחה לגידור סיכונים הקשורים בסחורות אחרות ששערי המט"ח המשתנים עלולים להשפיע על שווי ערכן.

מושגים בסיסיים - אופציות מטח

כמו בסוגי האופציות האחרים, גם במקרה של אופציות מטח קיימת הגדרה של סוג האופציה הנרשמת (אופציית PUT או אופציית CALL). כלומר, האם האופציה נרשמת על הזכות למכור או לקנות סוג אחד של מטבע תמורת סוג שני של מטבע בעתיד.

כמו כן, גם כאן ישנה הגדרה של נקודת זמן בה תפקע האופציה, ובנקודת זמן זו תיעשה הערכה האם ישנה פקיעה של האופציה "בתוך הכסף". כלומר, מי שקנה את האופציה הרוויח "מחוץ לכסף" ובמקרה כזה בעל האופציה לא הרוויח.

המטרה של אופציית מטח

בעלי עסקים רבים, כמו למשל יבואנים ויצואנים של סחורות, בעלי נדל"ן המיועדים להשכרה במטבע זר או בעלי הלוואות שנלקחו במטבע זר, תלויים בשער החליפין של מטבעות אלו. במקרה בו ערך שער החליפין של המטבע משתנה, חלקם עשויים להרוויח (כמו למשל במקרה של יצואני סחורות לחו"ל כאשר ערך שער הדולר או היורו מתחזק) ואחרים עלולים להרוויח מאותו התהליך.

לכן, על מנת למזער סיכונים הנובעים מתנודות אלו של מט"ח, קיימת האפשרות לגידור על ידי שימוש בתחום של אופציות מטח. כך, אם יצואן מבקש לבטח את עצמו ממקרה של הפסדים כאשר שער הדולר צונח לעומת שער השקל למשל, הוא יכול לקנות אופציה המאפשרת לו למכור דולרים שברשותו תמורת שקלים במקרה בו התחזית הקודרת של ירידת הדולר מתממשת.

היות ותמורת אופציות מטח הוא אינו נדרש לקנות מראש את המטבעות עצמם אלא רק לשלם פרמיה בגובה מסוים שערכה נמוך מערך הסחורה, כלומר מערך שער החליפין של המטבעות - הרי שבמקרה בו הדולר לא ירד, הוא מפסיד רק את גובה הפרמיה ורווחיו מהיצוא תחת שער דולר גבוה, אמורים להיות גבוהים מספיק כדי שהפסד זה לא יהיה מורגש עבורו. לכן, מסחר בתחום של אופציות מטח הינו כדאי ומשתלם לסוחרים רבים.

עם זאת, במקרה ושער הדולר אכן צונח, זכותו למכור את הדולרים שברשותו ברווח (לעומת שער השוק באותו הזמן). כך, לפחות חלק מהפסדיו הנובעים מייצוא תחת שער דולר נמוך מהמצופה, יכולים להיות מכוסים על ידי הרווח מעסקת אופציות מטח. אפשרות דומה לגידור הסיכון היא בעסקת מט"ח עתידית, הנבדלת מעסקה של אופציות מטח בכך שהיא מאפשרת מסחר עתידי בין צמד מטבעות בשער ידוע מראש, כאשר הצדדים מחויבים לביצוע העסקה.

 

בניית אתרים מקצועית באינטרנט על ידי מעצבים עם 20 שנות ניסיון קידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש על ידי מומחים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב