דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוליסת ביטוח רכב - האותיות הקטנות 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 2163 פעמים ]

בדרך כלל, הצעות של ביטוח רכב ייראו מפתות מאד על הנייר, בפוסטר או בטלוויזיה. הבעיה, תמיד, היא באותיות הקטנות. כאשר לא קוראים את כל סעיפי הפוליסה לעומק, רואים כי חברות הביטוח מנצלות לא פעם את תמימותו של הלקוח הנלהב, ומציעות לו עסקה שאינה משתלמת כלל וכלל. אז מה עושים כדי למנוע זאת?

כולנו יודעים את הבעייתיות של אותן אותיות קטנות, אשר לעולם כמעט אינן חיוביות. הבעיה היא שרבים מאיתנו, אפילו כאלה שראייתם מושלמת, אינם מקדישים להן את מלוא תשומת הלב. בשוק תחרותי ומגוון כמו זה של ביטוח הרכב, חוסר הקפדה זה עלול להתבטא בנזק כספי של עשרות אלפי שקלים.

מה כולל הביטוח?

בדרך כלל, כשאנו רוכשים פוליסת ביטוח רכב, אנו יודעים מהו ייעודה העיקרי. אחרי הכול, ברורה המטרה שלשמה רוכשים ביטוח צד ג, וכן מה אמור ביטוח מקיף להקיף. הבעיה היא שכאשר זה מגיע לרמה הפרקטית, בה הפוליסה מופעלת לאחר תאונה או נזק לרכב, מבינים כשהתמונה אינה  כה ברורה.

ביטוח רכב, פעמים רבות, אינו מופעל כאשר המקרה הוא של נהיגה בשכרות או של עבירת תנועה- יש לתת על כך את הדעת. באותה מידה, בהחלט לא מובן מאליו שהביטוח יכלול הנפקה של רכב חלופי, במידה והאחרון נתקע אי שם באמצע הכביש. תארו לכם את מידת ההפתעה של רבים כשהם מתקשרים לחברת הביטוח בבקשה לרכב חלופי, ומגלים שבכלל אינם אמורים לקבל כזה.

וזה עוד בלי להזכיר את כל אותן תופסות לביטוח הרכב ("ריידרים"), אשר שונות בכל מקרה. שירותי גרירה או תיקונים באמצע הדרך, הגנה משפטית ואפילו ביטוחים לרדיו או לשמשה אינם נכללים בביטוח בדרך קבע. בכל אחד מהמקרים, יש לבדוק אם הם קיימים בפוליסה, ובמידה שכן- איזה מחיר יש לשלם עליהם.

ההשתתפות העצמית

גובה ההשתתפות העצמית שעל הנהג לשלם על מנת לשקול בכלל את הפעלתה של הפוליסיה יהיה, מטבע הדברים, רשום אף הוא באותיות זעירות. חברות ביטוח רכב רבות אינן ששות לגלות לנהג את הסכום הזה, שעלול להשפיע עליו בכלל לשקול את הבחירה בהן. 

כמובן שישנה הבחנה בין סוגים שונים של ביטוחים. מעבר לכך, כאשר סכום הנזק קטן מזה של ההשתתפות העצמית, אותה פנייה לחברת הביטוח תסתיים ללא פעולה כלשהי של האחרונה. במילים אחרות: השתתפות עצמית גבוהה יכולה לבטל תביעות שונות לקבלת הפוליסה, או לכל הפחות להפוך אותן ללא כדאיות בעליל.

מי זכאי לקבל הנחה?

טענו קודם לכן כי אותיות קטנות נוטות להיות שליליות. זה לא מדוייק לחלוטין: הרבה פעמים אותיות אלה יכללו דווקא פלוסים עצומים לפוליסה. הדוגמא המובהקת לכך היא הנחות והטבות שונות המגיעות בעת רכישה של ביטוח רכב, ויש לתת עליהן את הדעת.

אלה יינתנו במספר מקרים עיקריים. ראשית, כאשר רוכשים באותה חברה ביטוח חובה וביטוח מקיף, למשל, תצ'פר החברה את הנהג. באקט של סולידריות, פתאום המחיר היחסי של כל פוליסה יכול לרדת פלאים. מעבר לכך, כמובן שיישנן אוכלוסיות אשר זכאיות לקבל הנחה במקרים רבים, ביניהן:


    • נשים.
    • חיילים.
    • סטודנטים.

בחלק מהמקרים הנחות אלה יינתנו פשוט על מנת להקל על קבוצות בחברה שבכל מקרה נאבקות עם קשיים תקציביים רבים. במקרים אחרים, הרי שמונהג מחיר שונה עבור קבוצות סיכון שונות בחברה. זו גם הסיבה, אגב, שמחיר פוליסות ביטוח רכב נמוך אצל נשים: הן פשוט עושות פחות תאונות. על כל פנים, מומלץ מאד לקרוא סעיפים אלה לעומק, כי ערכם עשוי להיות יקר מפז.

Wobi.co.il - משווים וקונים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות וביטוח משכנתא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב