דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השתלות שיניים ביום אחד 

מאת    [ 15/04/2012 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2285 פעמים ]

השתלות שיניים ביום אחד

כשזה נוגע להשתלות שיניים, עולה לנו לרוב תמונה של הליך מסובך, המשתרך על פני מספר רב של חודשים. זה לא תמיד נכון. התחום של השתלות שיניים ביום אחד הולך והופך למרכזי יותר ויותר ברפואת השיניים של היום, ומונע לאנשים רבים תקופות ארוכות של המתנה וסבל. וזה עוד בלי להזכיר את השינוי המיידי במראה השיניים.

אז מה אפשר לעשות ביום אחד?

השתלת שיניים ביום אחד, או השתלות שיניים all on 4, מבוססת על טיפולי עקירה והשתלה
הנערכים באופן עוקב תוך מספר שעות. בסוף התהליך הקצר, יעמוד עבור המטופל פה הכולל שתלים דנטליים, מבנה או כתר זמני. יש לציין כי אחוזי ההצלחה של טיפול זה זהים כמעט לחלוטין לאלה של שיטות השתלות שיניים ארוכות טווח.

שיטה זו פותחה ב-1996 בפורטוגל, ומאז ועד היום זוכה לפופולאריות רבה. העיקרון המפעיל את שיטת השתלות שיניים ביום אחד הוא ה"העמסה המיידית", קרי, בניית על השתל מיד לאחר הרכבתו. בחלק מן המקרים, נדרשות מספר פעולות מכינות לפני ביצוע הטיפול, ביניהן השתלת עצם המאפשרת בכלל ליצור בסיס לשתלים.

השתלות שיניים ביום אחד לא מתאימות לכל אחד

ייתכן מאד כי בזמן הקריאה עלתה בראשכם שאלה חשובה מאד: אם השתלת שיניים מהירה היא כל כך פשוטה, למה מלכתחילה בוחרים בדרך הארוכה יותר? התשובה הפשוטה היא שהשתלות שיניים ביום אחד אינן אפשריות תמיד. נדרש שיתקיים מכלול של תנאים על מנת שטיפול זה יעלה בכלל על הדעת, ותנאים אלה אינם מובנים מאליהם.

משתנים רבים משפיעים על ההחלטה, שצריכה להתקבל על ידי הרופא המומחה רק לאחר בחינה מעמיקה של צילומי השיניים. צפיפות העצם בלסת, גובהה, מצב השיניים האחרות ואפילו מצבו הרפואי הכולל של המטופל משחקים פה תפקיד. כך, למשל, קטן הסיכוי של אדם הסובל ממחלות כרוניות לעבור השתלות שיניים, ובפרט השתלות שיניים ביום אחד.

יתרונותיהן של השתלות שיניים ביום אחד

להשתלת שיניים ביום אחד מספר מעלות מרכזיות. ההיבט הראשון נוגע לפן הרפואי: כאשר הכול נערך בביקור אחד אצל הרופא, נמנע מהמטופל ההליך הכואב של איבוד העצם. תהליך זה הוא חלק בלתי נמנע מכל השתלת שיניים, ומאפיין לרוב את החודשים הראשונים שלאחר הטיפול.

גם תקופת השיקום פשוטה הרבה יותר כשזה נוגע להשתלות הנערכות ביום אחד. הכאבים כמעט ולא קיימים, וכבר לאחר הניתוח ניתן לחזור ולאכול מיני מזון מוצקים. מעבר לכך, את היתרון האסתטי כבר הזכרנו. כשיוצאים מחדר הטיפולים, ניתן לחייך בפה מלא- והתוצאה תיראה טבעית ויפה.

חשוב מאד להדגיש כי אין להתפשר במקרה של השתלת שיניים ביום אחד, ו"קיצורי הדרך" לרוב יבואו לידי ביטוי שלילי בתוצאות הסופיות. מומלץ מאד להשקיע כספים נוספים בבחירה של שתלים איכותיים, רצוי עשויי טיטניום, אשר יחזיקו מעמד לאורך הזמן. בנוסף על כך, יש לבחור רופא רק לאחר מספר ביקורים אצלו, והתרשמות משיטת עבודתו.

אסף חבה - השתלות שיניים ביום אחד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב