דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית באבחון סרטן 

מאת    [ 14/04/2012 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 1860 פעמים ]

גם איחור באבחון הוא טיפול רשלני

הרפואה המודרנית מוצאת אט אט עוד ועוד דרכים להתגבר על סוגי הסרטן שונים – מהמחלות הקטלניות והאכזריות המוכרות לאדם. למרות כל זאת, אבחון מוקדם הוא עדיין המפתח המרכזי בתהליך ההחלמה. לכן, רופא אשר מאחר באבחון עלול להיחשב כמי שביצע רשלנות רפואית באבחון סרטן.

על סרטן ורשלנות רפואית באבחונו

מחלת הסרטן נוצרת, למעשה, בשל חלוקה בקצב גבוה מידי של תאים בגוף. הייצור המוגבר הזה יוצר רקמה נוספת, מיותרת, שהיא הגידול. במקרה בו הגידול הוא סרטני, אותה רקמה מתנהגת בצורה אלימה ו'אוכלת' את כל הרקמות הבריאות סביבה. בנוסף, הגידול שולח אל יתר חלקי הגוף, דרך מחזור הדם, גרורות נוספות אשר מתנהגות בצורה זהה.

התפתחותם של גידולים סרטניים תלויה מאוד בסוג הסרטן. ישנם סוגי סרטן אשר מתפתחים לאט יחסית ויכולים 'לדגור' בגופו של אדם גם כמה שנים, לעומת סוגים אחרים אשר מתפתחים במהירות ומתפרצים בבת אחת.

לכל סוג סרטן יש מאפיינים וסימפטומים שונים אשר מעידים על התפתחות המחלה. רופא כלשהו – בין אם זהו רופא המשפחה או רופא מקצועי – צריך לדעת כיצד לאבחן את תלונותיו של החולה והבין האם מדובר בתסמינים המעידים על התפתחות סרטן בגופו. רשלנות רפואית באבחון סרטן מתייחסת למקרים בהם הרופא לא עשה כך בשל טיפול לקוי. לעיתים זוהי רשלנות רפואית של רופא המשפחה ולעיתים של רופא מקצועי.

מה בין רשלנות רפואית ואיחור באבחון סרטן??

מאפייניו של הסרטן על כל סוגיו יוצרים מצב בו רגע גילוי המחלה הוא המכריע מכל: אם הגידול התגלה בשלב מוקדם של התפתחותו, סיכוייו של החולה להינצל ולהינזק בצורה מינורית, הם גדולים מאוד. ככל שהאבחון מתאחר, סיכוייו לשרוד פוחתים משמעותית.

חשוב להבין: כמעט כל סוג של סרטן יכול בסופו של דבר להביא למוות, אם לא יטופל במהרה. הזנחה של חולי סרטן – ולא משנה מהי הסיבה לכך – תגרום לגידול לחסל כל חלקה טובה ולהתפשט אל כל אברי הגוף, עד לגוויעתו של החולה. מעטים המקרים בהם אנשים הצליחו להתגבר על הסרטן מבלי שטופלו בצורה כלשהי.

לכן, איחור באבחון סרטן אשר נגרם באשמת הרופא, עלול להעיד על רשלנות רפואית. כלומר: אם הרופא לא עשה הכל כדי להפריך את החשש מהימצאותו של גידול סרטני בגופו של החולה, ייתכן והוא יואשם במקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן.

כאמור, לכל סוג סרטן יש מאפיינים ותסמינים שונים. החולה לא יכול לדעת האם מתפתח סרטן בגופו, אך הרופא בהחלט יכול להעריך כי אכן כך קורה, על פי הדיווח שיעניק לו החולה: כאבים באזור מסוים, סחרחורות, בחילות, עייפות כרונית, חולשה וכדומה. אם למרות כל אלו לא דאג הרופא לבצע בחולה את הבדיקות הדרושות או לשלוח אותו לבדיקות כאלו – ייתכן והוא יואשם בביצוע רשלנות רפואית באבחון סרטן.

שום דבר לא שחור ולבן

האם כל הנאמר כאן מעיד על כך שכל רופא אשר איבחן סרטן רק כאשר זה היה בשלב מתקדם במיוחד, הוא רופא רשלן? ממש לא. כל מקרה בעולם הרפואה והמשפט נבחן לגופו ולכן לא תמיד מקרים כאלו יעידו על רשלנות.

ישנם מקרים בהם, על אף כל הניסיונות, לא ניתן לאתר את הגידול עד אשר הוא מגיע לשלב מסוים, בו הנזק כבר בלתי הפיך. מקרים כאלו אינם מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן אלא מצבים נתונים, בהם יש להתרכז בהצלת חייו של המטופל ולא בשאלה האם בוצעה רשלנות. ובכל זאת, אם לדעתכם התקיימה רשלנות במקרה מסוים, פנו לעורך דין המתמחה בענייני רשלנות רפואית באבחון סרטן והתייעצו איתו, לקראת הגשת תביעה.

המאמר נכתב באדיבות yesem, שיווק באינטרנט. מידע נוסף על רשלנות רפואית תוכלו למצוא באתר rofs.co.il - עורך דין רשלנות רפואית ונזיקין המתמחה במקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית בהריון או בלידה ובמקרים של פגיעות גוף כתוצאה מתאונות דרכים או תאונות עבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב