דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנפגעים העיקריים מגירושין - הילדים 

מאת    [ 13/04/2012 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2319 פעמים ]

כשאתם מתגרשים, הכאב והצער המהולים בכעס עלולים, ואף גורמים לרוב לחוסר שליטה ואובדן עשתונות. אתם מוצאים את עצמכם במערבולות של רגשות, מוכרחים לקבל החלטות גורליות אשר ישפיעו על המשך חייכם, ושואלים את עצמכם הרבה שאלות שהתשובה עליהן איננה תמיד ברורה לחלוטין. כמובן, שלצד המקצועי ישנה תמיד תמיכה ידועה ומוכרת – עורך דין גירושין בעל ניסיון שיכול לתמוך ולכוון אתכם לעבר התוצאה הרצויה ברמה המשפטית. אבל מה עם כל השאר?

ברשימת הפגועים מתהליך גירושין קשה ומתמשך יש יותר מאשר בני הזוג המעורבים. מעבר למשפחה הקרובה – ההורים האחים והאחיות, וכמובן החברים הטובים והקרובים, ישנם גם את אלו הנפגעים אולי הכי הרבה – הילדים. במהלך החלפת המהלומות בין בני הזוג הכועסים, לעיתים קרובות טובת הילדים נשכחת או נתפסת בטעות כמשהו שגוי. מתוך כעסים ורצון להתנקם, או מכאב וחוסר אונים אל מול מהלך חיים גדול ביותר, אנו לעיתים קרובות עושים טעויות, על-אף הרצון הטוב והצורך שלנו לתמוך ולהיות הורים. חשוב לזכור כל הזמן בכל רגע נתון ולפני כל החלטה חשובה כי הילדים מרגישים את הכול, וההחלטות שניקח עכשיו ישפיעו עליהם לכל החיים. אין להקל ראש בנושא שכזה, וכדאי לחשוב פעמיים שלוש לפני כל מהלך או בחירה שכזו.

להתגרש היום זה אולי נפוץ, אך אין בכך בכדי לגרום לנו לטעות כי מדובר בתהליך פשוט ומהיר. ילדים זקוקים לתחושת הביטחון והיציבות שמקנה משפחה יציבה ובריאה. אם אתם עומדים על סף גירושין, הרי שמשהו לא עובד כמו שצריך, ומן הראוי להיפרד. הדבר הוא בדרך-כלל הבחירה הנכונה גם בנוגע לעתיד הילדים – בריאות נפשם ושמחת החיים שלהם. אך התהליך כרוך בטלטלה, שינויים, ולעיתים אף שינויים חדים מאוד בעולמכם ובעולמו של הילד. לכן מומלץ תמיד למצוא עוד בעל מקצוע, מעבר לעורך הדין, אשר מתמחה בתמיכה רגשית ויכול ללוות אתכם ואת הילדים שלכם לעבר גירושים בריאים יותר ופחות טראומטיים.

לא ניתן להמליץ לבני זוג נשואים אשר בוחרים להתגרש שלא לעשות זאת בגלל הילדים. העובדה כי אתם, ההורים, אינכם חווים זוגיות בריאה ומאושרת עם הרבה אהבה והפריה הדדית משפיעה על הילדים כך או כך, ולרוב ניתן לומר בלי להסס כי עדיף לו יגדלו אצל אחד מבני הזוג ויזכו לביקורים שוטפים וחלק מזמן הגדילה שלהם עם ההורה השני. אם אנו מקבלים את העובדה כי אנו עושים מהלך נכון למרות שיש לנו ילדים, רצוי לקבל ולהבין את העובדה כי מה שאנחנו שחושבים שנכון בשבילם כרגע, בזמן זה בו אנו מטלטלים מרגשות חזקים, גם הוא יכול להיות שגוי. קחו המלצה חמה זו ופנו לייעוץ מקצועי בתחום במקביל לפניה לעורך-דין, ותאפשרו לילדים שלכם, וכמובן גם לכם, להמשיך את החיים בצורה הבריאה ביותר למרות הגירושין.

גיא ליכט, גרוש טרי וחובב כתיבה, מציג את ידיעותי בתחום הגירושים בו יצא לי להתעמק יותר ויותר במהלך הגירושין שלי. תמיכה, ייעוץ ועזרה לזוגות אשר החליטו להיפרד ורוצים לדעת איך לעשות את זה נכון ובריא ובלי מלחמות מיותרות, והפנייה לעורך דין גירושין מקצועי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב