דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דמיון מודרך משפר איכות חיים 

מאת    [ 11/04/2012 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 1831 פעמים ]

רובנו נמצאים במרוץ מטורף של בניית החיים שלנו, במובן האישי-מקצועי, במובן הזוגי-משפחתי, במובן הכלכלי, תוך הישענות על מערכת תפיסות ואמונות שגדלנו עליהן. לרוב נגלה שאין בידינו את הכלים הרצויים כדי להתמודד עם ההתפתחות המולטי-משימתית שלנו בחיים. כך אנו עלולים לחוות תחושת ריקנות, לחצים, חרדות, בלבול, חולי נפשי שעלול  לגרום לחולי פיסי. לעיתים החיים מאלצים אותנו לעצור, להתבונן ב"לבן של העיניים" של עצמנו ולהגיד 'עד כאן'. 'אי אפשר להמשיך כך יותר'. 'חייבים לשנות'. ומי מאיתנו לא מעוניין לשפר את איכות חייו? להשפיע לטובה על אורח החיים, בין אם בהקלה על כאבים פיסיים ובין אם בהתמודדות על מצבים רגשיים תובעניים.

דמיון מודרך - ואליום טבעי

לא תמיד אנחנו יודעים כיצד לעזור לעצמנו. אנחנו שבויים באותם דפוסי חשיבה הרגליים שמחזירים אותנו לרוב לאותם דפוסי התנהגות. אכזבה, הלקאה עצמית, עצבים והתקפי זעם, כאבים כרוניים, כאבים פסיכוסומאטיים.  לרוב אין לנו את הידע כיצד להקל על עצמנו. לא אחת אנחנו שומעים את הביטוי 'קח אויר'. 'תנשום'. זהו קצה קצהו של כיוון נכון להתמודדות מועילה, למשל רגע אחד לעצום עיניים, לקחת אויר ולדמיין איך הכאב/הכעס/הפחד שמשתולל בגוף משנה מצב צבירה לטיפות מים עכורות שנוזלות למטה ויוצאות דרך כפות הרגליים לאדמה. אפשר לנער את כפות הרגליים וכך "לנער" טיפות אחרונות של "רעל" רגשי. לקחת שוב אויר ולדמיין איך החמצן הנקי זורם בעורקים, "מנקה" אותם. מאוורר. זוהי רק דוגמה. כל דימוי, סיפור או תסריט שירגיע אתכם יוביל לשינוי חיובי. יהיו שיאמרו 'קשה לי לדמיין'. כשהיינו ילדים עשינו זאת באופן טבעי. הדרך לשייף ולשכלל מיומנות זאת היא לימודי דמיון מודרך.

דמיון מודרך – ללמוד מיומנות

דמיון מודרך כתחום ידע, מקיף מכלול טכניקות אשר מטרת רובן ככולן לשכלל את יכולת ההקשבה וההתבוננות הפנימית, לשכלל את היכולת להיפתח לדרגות גבוהות יותר של מודעות עצמית, וכל זאת על מנת לשחרר דפוסי חשיבה ישנים, לרוב מסרסים, ולקבל כלים חדשים ויצירתיים בכדי לאמץ נקודת מבט חדשה וחיובית, שיכולה לפתוח ערוצים חדשים ולהקל על עצמנו בבואנו להתמודד עם מצבים שונים של כאב, מתח, פחדים ואחרים.

לימודי דמיון מודרך במסגרת מקצועית ומוכרת מקנה הזדמנות לרכישת כלי טיפולי, בין אם ברצוננו לעזור לעצמנו ובין אם ברצוננו לעזור לאחרים. מדובר בדרך נוספת בתחום הרפואה ההוליסטית המאפשרת ללומד לחקור את עצמו, לגלות רמת מודעות עצמית עמוקה יותר  ולרכוש דרך יצירתית לשיפור איכות החיים

מכללת רטר הינה המכללה הוותיקה בארץ להכשרת מטפלים בשיטת דמיון מודרך ו-NLP. לפרטים נוספים והרשמה לסדנאות המבוא בקרו באתר המכללה www.retter.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב