דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טונרים או ראשי דיו? 

מאת    [ 11/04/2012 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 1830 פעמים ]

כאשר אתם מחפשים לרכוש מדפסות או מכונות צילום למשרד, חשוב שתהיו ערים להוצאות המשניות כגון טונרים וראשי דיו, ולהבדלים שישפיעו על תקציב הצריכה שלכם עבור ציוד למדפסות.

מה הם טונרים, ומתי צריך אותם?

טונרים הם למעשה תחליף לראשי הדיו במדפסות לייזר, והם מגיעים בצורת קופסא המכילה אבקה פלסטית, שנצמדת לדף בתהליך ההדפסה. ישנם טונרים מקוריים המגיעים ברכישת המדפסת ושייכים לאותו היצרן, כאשר טונרים אלה נחשבים לאיכותיים, ובעלי התאמה מלאה למדפסת אותה רכשתם, וישנם טונרים חלופיים, שאינם מיוצרים על ידי יצרן המדפסת שלכם, וניתן לרכוש אותם בחנויות ציוד משרדי. כיום ניתן להשיג גם טונרים חלופיים וגם טונרים מקוריים בחנויות מקוונות לציוד משרדי, וכך לחסוך בעלויות ובזמן.

מה משתלם יותר – ראשי דיו או טונרים?

כאמור, השימוש בראשי דיו או בטונרים נקבע על פי סוג המדפסת – לייזר או הזרקת דיו, כאשר מדפסות לייזר הינן איכותיות יותר, ועל כן גם יקרות יותר. בהתאם, גם מחיריהם של טונרים גבוהים מאלה של ראשי דיו. עם זאת, השימוש במדפסות לייזר ובטונרים נחשב חסכוני ומשתלם יותר – מדוע?


    • תפוקה גבוהה יותר – טונרים מספקים כמות גדולה יותר של הדפסות מראשי דיו, מדפסת הלייזר צורכת כמות קטנה יותר של חומר בעת ההדפסה, כך שקופסת טונר מלאה, תייצר יותר הדפסות מראש דיו חדש.
    • עמידות – טונרים מחזיקים מעמד לפרק זמן ארוך יותר. צורתו האבקתית של הטונר מוגנת מפני התנדפות והתייבשות שחלים על נוזל הדיו, וכך משמרת אותו לאורך זמן.
    • מהירות – זמן = כסף, ואם אתם מנהלים עסק שצורך כמות גדולה של הדפסות, השיקול של זמן ההדפסה יכול להיות מאוד משמעותי עבורכם. מדפסות לייזר מהירות משמעותית הרבה יותר ממדפסות הזרקת דיו, ונחשבות לסטדנרט בבתי עסק המייצרים ניירת משרדית כמו חוזים, הסכמים וכד', בהיקפים רחבים.
    • איכות – קיימים הבדלים ברורים באיכות ההדפסה בין מדפסות לייזר והזרקת דיו. טונרים עשויים מאבקה יבשה, שלא נמרחת במגע (מה שחוסך הדפסות חוזרות), ומייצרים הדפסה ברזולוציה גבוהה יותר ממדפסות דיו.  

מלבד לנאמר לעיל, קיימים יתרונות נוספים לשימוש בטונרים. ראשית, ההתעסקות עם מילוי והחלפת הטונרים נוחה יותר ופחות מלוכלכת (דיו משאיר אחריו שאריות לא נעימות בד"כ). שנית, בזכות העובדה כי טונרים נחלקים לפי סוגי צבעים בהתאם לסוג המדפסת, ייתכן ותצטרכו להחליף רק סוג אחד של אבקה, במידה ואתם עושים שימוש בצבע אחד במיוחד.

זכרו כי רכישה נבונה של מדפסות לעסק דורשת התחשבות גם בהוצאות הנלוות על תחזוקת המדפסות, ובחירה שקולה בין טונרים לראשי דיו, בהסתמכות על צרכי ההדפסה העסק. אם הנכם מנהלים עסק שצורך כמויות גדולות של הדפסות, כנראה שתעדיפו רכישה של מדפסות לייזר וטונרים. עם זאת, במידה ואתם מנהלים עסק שלא צורך הדפסות בהיקף רחב, ייתכן ותעדיפו מדפסות הזרקת דיו וראשי דיו שהנם זולים יותר, ומתאימים להדפסות מזדמנות.

ענת קלינסקי - תוכן שיווקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב