דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש פטנטים רשומים 

מאת    [ 10/04/2012 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2048 פעמים ]

פטנטים הם כלי עזר לפיתוח עסקי בעת תהליך פיתוח עסקי, יזמות עסקית פעמים רבות יכולה להתבסס על המצאה, לכן רישום פטנטים במיזמים רבים יש להם חשיבות מכרעת להצלחת היזמות העסקית ותוצאותיה. ממציאים יכולים לבצע חיפוש פטנטים רשומים בעצמם ללא הוצאות, מנועי חיפוש פטנטים רבים פתוחים לציבור הרחב, כך הממציא יכול לחפש המצאות בתחומים שונים באופן עצמאי וללא כל עלות. בעידן האינטרנט המידע נגיש וזמין לכל דורש, היתרון לממציא שהוא יכול לבצע חיפוש פטנטים חינם ללא כל עלות במילות מפתח ועל פי פילוחים המתאימים לצרכיו. לעיתים לממציא אין מספיק מידע טכני כיצד הוא עומד לבצע את ההמצאה, לכן לעיתים ממציאים תחילה מבצעים תכנון קונספט עקרוני ולאחר שיש להם די מידע, ולאחר שיש הגדרה ואפיון של ההמצאה הם מחפשים שוב במאגרי פטנטים חופשיים לציבור.

בשלבים הבאים ניתן להתחיל ברישום פטנטים על ההמצאה, תהליך רישום הפטנט מתבצע בדרך כלל על ידי עורך פטנטים המנסח ועורך את הבקשה המוגשת לרשות הפטנטים בישראל ובעולם. פטנטים רשומים ניתן למצוא במאגרי הפטנטים בישראל ובעולם, עורך הפטנטים מנסח את בקשת הפטנט בכדי שבוחן הפטנטים מטעם רשות הפטנטים יקבל את ההמצאה כפטנט ויעניק תעודת פטנט בסוף ההליך.

לכן שילוב בין הממציא, צוות טכני ועורך פטנטים יכול להשפיע על היקף זכות הפטנט במידה וזו תוענק לבעל בקשת הפטנט, בוחן הפטנטים מטעם רשות הפטנטים למעשה הוא זה שמבצע את חיפוש הפטנטים, הבוחן מחפש פרסומים של פטנטים קודמים בטרם יעניק פטנט למגיש בקשת פטנט חדשה, לכן גם אם מבצעים חיפוש פטנט ולא מוצאים דבר או שמוצאים פטנטים כאלו ואחרים, אין זה אומר שבוחן הפטנטים יתייחס לאותם פרסומים שמצויים בתחום ההמצאה, ניתן לראות בקשות פטנטים שמוגשות למספר בוחני פטנטים ברחבי העולם באותו נוסח, אך בוחני הפטנטים מהמדינות השונות יכולים למצוא כל אחד בנפרד פטנט אחר הנמצא בתחום, הבוחנים יציינו את הפטנט אותו הם מצאו באמצעות משלוח דו"ח בחינה להמצאה המוגשת כפטנט, מבקש הפטנט צריך להשיב לבוחן כיצד המצאתו בניסוחה המתוקן מתגברת על אותו פרסום שמצא הבוחן.

לכן גם אם ממציא יבצע חיפוש פטנטים רשומים בעצמו בחינם או שייעזר בחברה על ידי חיפוש בתשלום, אין זה אומר שאלו הם הפטנטים היחידים הנמצאים בתחום ופעמים רבות בוחן הפטנטים ימצא פרסומים נוספים. יש מדינות כמו ישראל וארה"ב שיש בהן חובת דיווח על פטנטים קודמים הקיימים בתחום אם הם מצויים בידי הממציא בעל הבקשה לפטנט, אך אם מידע זה אינו מצוי בידו אין צורך לדווח על מידע שאינו ידוע לו, אך יש מדינות שאינן דורשות מידע זה גם אם הוא מצוי בידי הממציא.

יש לבדוק כל מקרה ומקרה לגופו, לכן יש צורך להתייעץ עם עורך פטנטים שמכיר את חוק הפטנטים ויכול לעזור לממציא בדרך לקבלת הפטנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב