דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת על סימני מסחר 

מאת    [ 10/04/2012 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 1893 פעמים ]

 

על מנת לרשום סימן המסחר יש להגיש בקשה מתאימה לרשם סימני המסחר שהינו גוף משפטי מכח חוק השייך למשרד המשפטים ויושב בירושלים. הבקשה תוגש עבור סוג סחורות אחד או יותר והיא תיבחן על ידי רשם סימני המסחר. הליך הבקשה עשוי לארוך זמן רב מאוד והיא כוללת בחינה על ידי בוחן מקצועי, פרסום הסימן להתנגדות הציבור ורישומו ביומן סימני המסחר. 

יודגש, כי ישנן מספר דרכים לזרז מאוד את הליך הבחינה לטווח הזמן המיידי, בעיקר מסיבות של תחרות מסחרית בלתי הוגנת או חשש מהעתקה או ייבוא של מוצרים מפרי זכויות. 

 

סימן מסחר רשום מקנה לבעליו שימוש ייחודי לגבי הטובין עבורם הוא נרשם לרבות לגבי טובין מאותו הגדר.

 

בשנים האחרונות, הכירו בכוחם של סימני מסחר חובקי עולם ששמם יצא מעבר לים, כבעלי כח משפטי מיוחד, והם זוכים להגנה נרחבת ביחס לסימן מסחר שהינו מוכר היטב. סימנים כאלה, עשויים לזכות בהגנה משפטית אף אם לא נרשמו ברשם סימני המסחר. 

 

רישומו של סימן מסחר, כאמור, מקנה לבעליו יתרון עסקי עצום והוא רשאי לעשות בו שימושים מסחריים רבים כגון מכירתו או מתן רשיונות.

מעבר לכך, יתרונו המיידי של סימן רשום הוא בשמירה על המוניטין שצבר והגנה מפני מפרי זכויות אשר מבקשים לעשות שימוש בלתי מורשה בסימן. דוגמא בולטת לכך הינה בתחום זיופים מסחריים בתחום הנעלה והלבשה או של מוצרים מסחריים בכלל. 

היצרן, בעל המותג, השקיע במותג המסחרי שלו מאמצים אדירים לרבות סכומי כסף בלתי מבוטלים בשיווק ופרסום ברשת ומחוצה לה- זאת על מנת למתג את סימנו ומוצריו ברמה מסויימת אשר הוא בוחר. מיתוג זה, הוא אשר מקנה למוצרים את המוניטין אשר מבדלים אותו ממוצרים אחרים ומעוסקים שונים באותו התחום. 

ההפרה מתבצעת, בדרך כלל, על ידי ייצור זול של מוצרים נחותים באכותם, הטבעת הסימן המסחרי ללא אישור בעל הזכויות והצפת השוק הרלוונטי במחירים הפוגעים בבעל הזכויות ובתדמית מוצריו. 

 

במקרים מיוחדים, הרשם עשוי לאשר שימוש מקביל באותו הסימן לשני עוסקים בישראל. ברי, כי אין המדובר על המצב הרגיל ויש לעמוד בקריטריונים מחמירים. 

 

הרבה מאוד אנשים מבלבלים בין שם מתחם באינטרנט (דומיין) לבין סימנו המסחרי של עוסק פלוני. בדרך כלל, קבלתו של סימן כרשום גוברת וקודמת על שם מתחם באינטרנט. 

 

במידה שבעל המותג יבקש להגן על סימנו המסחרי מעבר לים, עומדות בפניו מספר אפשרויות הכוללות אף רישום באמצעות המשרד הישראלי - בהתאם לפרוטוקול מדריד. 

 

בדרך זאת, הוא עשוי לחסוך כסף רב ולהקל על תהליך הרישום במדינות החברות. 

 

 

כל התכנים נכתבו על ידי עו"ד יניב קהת. המשרד עוסק בכל תחומי הקניין הרוחני, משפט מסחרי, הסכמים מסחריים, ליויי חברות, גיוסי הון, ליווי יזמים. http://www.psakdin.co.il/kehat-law דוא"ל : ykehat18@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב