דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכל: שאלות נפוצות וחשובות 

מאת    [ 10/04/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2004 פעמים ]

כאשר אנחנו מנהלים שיחת חולין עם אנשים זרים, שואלים לעיסוקם ומקבלים את התשובה "אני אדריכל", רובנו מתרשמים. אנחנו מסתקרנים ורוצים לדעת עוד על המקצוע המכובד הזה. ארכיטקט הוא אחד המקצועות, שילדים אומרים שהם רוצים להיות כאשר הם יהיו גדולים. המקצוע הזה נאמר בנשימה אחת עם "רופא, עורך דין, וטרינר, טייס, מדען טילים". רובנו לא מגשימים את החלומות האלו כשאנחנו גדלים. רוב האנשים עוסקים במקצועות יבשים למדיי, שלמרבה הצער אינם מצריכים דמיון רב ויצירתיות. 

אילו מקומות מצריכים אדריכל? כל מקום שבו אנשים גרים, עובדים, לומדים, נופשים, עושים שופינג, נפגשים, אוכלים. 

מהו בעצם אדריכל? ההגדרה הקרה לעבודתו של אדריכל היא עיצוב חלל. אך די להביט במונומנטים יפהפיים כמגדל אייפל, טאג' מאהל, הקולוסאום ועוד מבנים רבים, בשביל להבין שההגדרה הזו לא חובקת את מלוא המקצוע. אם כך, בואו ננסה הגדרה אחרת: אדריכלים הופכים מקום כלשהוא למקום מלא אווירה, מקום עם הלך רוח שמשפיע ישירות על מחשבותינו, תחושתנו והרגשתנו. אדריכלים הם בנאים, אנשי רוח, יוצרים, מדענים ומתמטיקאים. 

אדריכלים משפיעים על חיינו משמעותית. מיכלאנג'לו, לדוגמה, עיצב את העולם לא פחות משייקספיר. אנחנו, העם ה"פשוט", נושאים עינינו מעלה אל אדריכלים, שאמורים לעצב לנו סביבות מגורים ועבודה חדשות, המגיבות לסביבה המשתנה והדינמית. אדריכל צריך להיות מעורה בטרנדים החדשים ביותר, היד שלו תמיד נמצאת על הדופק בחיפוש אחר מעיין הנעורים. 

במה מתמחה אדריכל? אדריכלים רבים בוחרים להתמקצע בדברים ספציפיים: חלקם מקדישים עצמם לבתים, אחרים למבנים ממשלתיים, למלונות ולמתחמי נופש, משרדי היי טק ועוד מבנים. אדריכל נוטה לבחור בהתמחות שמעניינת אותו מבחינה יצירתית ואינטלקטואלית. הוא בוחר בתחום, שהוא מרגיש שיוציא ממנו את הטוב ביותר. יש אדריכלים שנהנים מוורסטיליות של פרויקטים מזדמנים: ידם בהכל והם נהנים לחוות יצירת סוגים שונים של מבנים.  

האם כל אדריכל פותח משרד משלו? יש אדריכלים רבים העובדים כשכירים, אך על כל חמישה כאלו יש אחד אשר יצא לדרך עצמאית משלו. הדבר תלוי מאוד באופיו של אותו אדריכל. אם הוא נושא תכונות אופי כיוזמה, חוש עסקי מפותח ואחריות, הוא ללא ספק יתפתה לפתוח עסק משלו. 

מה אדריכל עושה עם סיום לימודיו? הוותק של האדריכל משפיע רבות על סוג עבודתו. אדריכליםשהם "דגים טריים" שיצאו רק עכשיו לשוק, ימצאו עצמם הרבה פעמים עושים עבודה טכנית שחורה, לטובת אדריכל מנוסה יותר. מדובר בתקופה לא קלה, אשר פשוט צריך לעבור אותה כדי להגיע לרובדים הגבוהים והמעניינים יותר של אדריכלות. כמובן שלא פשוט לבצע מטלות משעממות ויבשות אחרי שנים רבות של לימודים, בהם התלמידים התנסו במגוון משימות יצירתיות הדורשות סיעור מוחין וכישורים טכניים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב