דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר האדוק בין טלפונים ניידים לתאונות דרכים 

מאת    [ 10/04/2012 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 4130 פעמים ]

על פי מחקרים רבים, 80 אחוזים מכלל תאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהסחת דעתו של הנהג בעת הנהיגה. הסחות דעת אלה מתבטאות בהרבה דרכים כגון שיחה עם הבנאדם הנמצא איתך באוטו, הסתכלות על הנוף מחוץ לחלון, מחשבות שרצות בראש הנהג, תאונה או מקרה אחר שקרה בצידי הכביש או ברחוב והנהג מוצא את עצמו מסתכל ולא מתרכז הנהיגה ועוד רבות, אבל הבולטת ביותר היא הטלפונים הסלולריים בכלל- והודעות טקסט בפרט. נתונים אלה מתחזקים עוד יותר במיוחד כיום, בעידן הסמארטפונים, והסטטיסטיקה מראה שלאגם המשתמש בנייד בזמן הנהיגה גודלים סיכוייו להיות מעורב בתאונת דרכים פי 4 מאדם אשר אינו משתמש בהם. 

טלפונים סלולריים ונהיגה הם שילוב רע מאוד, אפילו גרוע. למרות זאת, הם הולכים הרבה פעמים ביחד, להרבה מהאנשים. רבים מהנהגים מורידים את עיניהם מהכביש בזמן שהם מנסים להשתמש בנייד שלהם, אפילו מזיזים את היד מההגה בשביל לסמס או לחייג בטלפון. הסחת דעת נוספת שרבים מתעלמים ממנה היא בזמן השיחה עצמה (!!) שנהגים אינם מבינים שזו גם הסחת דעת בפני עצמה שלא נראית לעין כמו לסמס. 

יבואו ויגידו שניתן להשתמש באוזניות או בספיקר על מנת לא להתעסק עם הטלפון, אבל הם שוכחים שמספיקה שנייה אחת של הסחת דעת בשביל שתאונה תקרה. רק עצם הדיבור בטלפון הוא הסחת דעת. אם בזמן השיחה בטלפון הנהג מנסה לחשוב על דברים הקשורים לשיחה ומתרכז בעיקר בהם, הנהיגה הופכת להיות על טייס אוטומטי והסיכויים לתאונה עולים ועולים, שכן הוא אינו שם לב לכל מה שקורה בכביש מבחינת המכוניות סביבו ולא מוכן להגיב במהירות לכל שינוי שהוא. 

כמובן שישנן המון דרכים להמנע מתאונות דרכים כתוצאה משימוש בטלפונים סלולריים, אך לרבים זוהי לא אופציה, שכן הם אינם מסוגלים להניח את הטלפון שלהם לרגע. הם יכלו לצורך העניין, לעצור בצד, להכנס לחניון על מנת לדבר, או פשוט להחליט חד וחלק שהם אינם מתשמשים בטלפון שלהם בזמן הנהיגה- החלוטה נבונה מאוד שיכולה וכנראה שגם תציל חיים, שלכם ושל אחרים. 

למרות כל זאת, אם בכל זאת נקלעתם למצב של תאונת דרכים בגלל סיבה כזו או אחרת, מומלץ מאוד לפנות ליעוץ משפטי על מנת לדעת בדיוק איפה האשמה נופלת, על מי, מה זכויותכם ומה מגיע לכם על פי חוק לקבל. הרצל חלו הוא עו"ד המתמחה בתחום זה וישמח לייצג אתכם נאמנה בפני חברות הביטוח ובתי המשפט. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב