דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות אלומיניום בבתים 

מאת    [ 10/04/2012 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2358 פעמים ]

בחמישים השנים האחרונות עבר תחום עיצוב והרכבת חלונות בבית ובמקומות העבודה שינויים רבים. השינוי המרכזי היה מעבר משימוש בחלונות העשויים מעץ או מברזל לחלונות אלומיניום. עם עליית הפופולאריות של בנייני המגורים ובנייני המשרדים בשנות ה-60, עלתה גם הדרישה לייצור המוני של חלונות מעוצבים מבלי לוותר על איכותם, ולכן החלו להשתמש בחלונות אלומיניום. החומר הוכיח את עצמו לאורך השנים – חלונות אלומיניום לא מחלידים והם עמידים בפני נזקי מזג האוויר. נוסף על כך, קל לתכנן חלונות אלומיניום מכיוון שהחומר קל לעיצוב, וחלונות אלומיניום הם קלים, מבחינת המשקל ומבחינת ההרכבה שלהם, הרבה יותר מחומרי הגלם החלופיים, שכללו עד שנות ה-60 מתכות כמו ברזל או עץ. חלונות אלומיניום גם ידועים ביכולתם לבודד רעש, קור וחום.

חלונות אלומיניום הם חלונות שהמסגרת שלהם עשויה מאלומיניום. כיום קיימים עיצובים רבים לחלונות אלומיניום, מה שהופך אותם מתאימים לכל מקום ולכל צורך. חלונות אלומיניום יכולים להגיע עם זכוכית רגילה, הנקראת זכוכית מונוליתית, שעובייה הוא 6-4 מ"מ. זכוכית מונוליתית יכולה להיות שקופה או כהה, ויש אפשרות להוסיף לה עיטורים שונים. חלונות אלומיניום יכולים גם להגיע עם זכוכית בטחון, שמורכבת מכמה זכוכיות מונוליתיות שהוצמדו זו לזו, וביניהן ישנו סרגל הפרדה שעשוי מאלומיניום. חלונות אלומיניום עם זכוכית בטחון מאפשרים בידוד של חום, קור ורעש בצורה טובה יותר, וכמובן שחלונות אלומיניום עם זכוכית בטחון בטוחים יותר מפני נזקים של פריצה ורעידת אדמה, כך שאם חלק מהחלון נשבר – השברים נשארים צמודים לשכבת ההפרדה העשויה מאלומיניום במקום להתפזר על הרצפה. בשל עובדה זו, חלונות אלומיניום עם זכוכית בטחון נפוצים בעיקר בחלונות ראווה, מעקות ודלתות גדולות מזכוכית.

בבחירת עבודות אלומיניום ובעיקר בחירת חלונות אלומיניום עבור סביבת המחייה או סביבת העבודה חשוב לשקול כמה גורמים. חלונות אלומיניום הם חלונות בעלי "נוכחות", כלומר – חלונות אלומיניום יכולים להיות נדבך עיצובי בפני עצמו בחלל החדר, ולכן חלונות אלומיניום הם דומיננטיים בכל חדר בו הם מותקנים. ראשית, עלינו לחשוב מה האווירה אותה אנו רוצים ליצור באמצעות שימוש בחלונות אלומיניום. שנית, עלינו לשקול האם אנו מעוניינים בחלונות אלומיניום גדולים או קטנים, מכיוון שכך ניתן לשלוט בכמות האור הנכנסת לחדר. נוסף על כך, הגודל של חלונות אלומיניום קובע את התאמתם לחללים מסוימים, כלומר – חלונות אלומיניום שהכנפיים שלהם, בעת הפתיחה, תופסות מרחב גדול, לא יתאימו לדירות, למשרדים קטנים או לחדרי מדרגות. המטרה העיקרית של חלונות אלומיניום היא ליצור תחושת אוורור ונוחות, ולכן - לגרום לכמה שיותר אור ואוויר לחדור לחדר מבלי לפגוע בבטיחותו. לכן אין טעם בהתקנת חלונות אלומיניום ענקיים בחללים קטנים, שכן לא נוכל לנצל אותם למטרת אוורור החדר.

הגוונים בהם ניתן להשתמש בחלונות בלגיים הם רבים, תלוי בעיצוב הכללי של החדר. גם חלונות אלומיניום בעיצוב בלגי יכולים להגיע בשלל גדלים ועיצובים, בין אם בעיצוב קלאסי, שיוצר מראה כפרי ונפוץ בעיקר בבתים פרטיים (בעיקר במטבחים) או במסעדות ובבתי קפה, ובין אם בחלונות אלומיניום בעיצוב מודרני, הנפוץ בעיקר במשרדים. המגוון הגדול של חלונות אלומיניום יכול להקשות על הבחירה בעיצוב המתאים, ולכן לפני התקנת חלונות אלומיניום מומלץ לבקר באולמות תצוגה שונים ולהתרשם ממגוון החלונות שיש לחברות השונות להציע, בהתאם לעיצוב בו אנו מעוניינים ולטווח המחירים המתאימים לנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב