דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגשת תביעה ייצוגית על ידי עורך דין מומחה 

מאת    [ 09/04/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2060 פעמים ]

תובענה ייצוגית, הקרויה גם "תביעה ייצוגית", היא תביעת פיצויים בשם קבוצה של ניזוקים. תובענה ייצוגית אפשר להגיש נגד חברה מסחרית ונגד רשויות מדינה.

מהן העילות להגשת תביעות ייצוגיות?

העילות להגשת תובענות ייצוגיות מגוונות: אספקת שירות לקוי; הטעיית לקוחות בנוגע לטיבו של מוצר, לסגולותיו, לרכיביו לאיכויותיו וכיו"ב; אספקת סחורה פגומה; הפרת פרטיות של לקוחות; אי תשלום רכיבי שכר שונים; גבייה לא חוקית או מופרזת של מסים מוניציפאליים והיטלים; גביית קנסות בלתי חוקית ועוד. רוב התובענות הייצוגיות מתמקדות בתחומי הצרכנות, ביטוח, בנקאות, ניירות ערך ואיכות הסביבה.

עקרון התובענה הייצוגית מושתת על הרעיון שלא רק התובע מגיש התובענה ניזוק מהתנהגות הגוף הנתבע, אלא אנשים רבים נוספים. הנזק הנגרם לאדם הבודד קטן מדי מכדי להצדיק את הטרחה והעלות של הגשת תביעת פיצויים פרטית, אך כאשר מאחורי התובע ניצבת קבוצת תובעים גדולה, נפח התביעה הופך אותה לכדאית לכל פרטי הקבוצה ולמשמעותית לגוף הנתבע.

ייעוץ משפטי ע"י עורך דין מומחה בתחום התובענות הייצוגיות

אדם המאמין כי נפגע מהתנהלות לא תקינה של גוף מסחרי או של אחת מרשויות המדינה ומעוניין להגיש תובענה ייצוגית, צריך לפנות לעורך דין המתמחה בתחום התובענות הייצוגיות ושולט בכל הפרוצדורות הכרוכות בהגשת התובענה. בשלב הראשון מוגשת לבית המשפט תביעה אישית ואיתה בקשה לאשר את התביעה כתובענה ייצוגית. בית המשפט מקיים הליך הכולל שמיעת עדויות ובחינת ראיות כדי לפסוק אם יש עילה להפיכת התביעה לתובענה ייצוגית. השיקולים הנלקחים בחשבון הם, בין היתר, תום לב (מטרת התובע אינה לנקום בנתבע, ואין מדובר בתובע סדרתי, קנטרן או רודף פרסום); קיומו של בסיס משותף לתביעה לכל חברי הקבוצה (גם אם אינם יודעים עדיין כי הם קבוצה).

הגשת תובענה ייצוגית

אם הבקשה אושרה, מתחיל השלב השני בתביעה - תובענה ייצוגית. בדרך כלל שלב זה אינו מתנהל בין כתלי בית המשפט והצדדים נוטים להגיע לפשרה ולסיים כך את העניין. הסעד, בין אם הושג בפשרה ובין אם בפסיקת בית משפט, יכול להיות החזר כספי, פיצוי או צו מניעה והוא מחייב את הנתבע כלפי כל הקבוצה הפוטנציאלית באופן אחיד ומשותף. בהתאם לאופי התביעה ולזהות הגוף הנתבע, מוקם מנגנון מפוקח שתפקידו לדאוג לך שכל קבוצת התובעים תזכה לסעד אף שלא היו צד פעיל לתובענה ולא השתתפו בפועל בהליכים.

לפני הגשת תביעה ייצוגית מומלץ לקבל ייעוץ משפטי ע"י עורך דין המומחה בתחום ובעל ניסיון בניהול וייצוג תביעות ייצוגיות ובעל הצלחות מוכחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב