דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בגרות במתמטיקה בקרוב - המלצות 

מאת    [ 09/04/2012 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 3346 פעמים ]

לרבים מאיתנו מבחני הבגרות במתמטיקה הם מהחוויות הקשות ביותר מתקופת התיכון. עם הכנה נאותה שכוללת מודעות לתהליך, מיקוד, ואסטרטגיות למידה מעשיות אפשר לצלוח את הבחינות בשפיות. ההמלצות מתאימות לכל הרמות וסוגי השאלונים במתמטיקה. את ההמלצות אנחנו מישמים במתנזיום עם כל תלמידינו שמתכוננים לבחינות.

עט ומחשבון מדעי

את בחינת הבגרות במתמטיקה כותבים בעט. כל השנים השתמשנו בעיפרון מפאת הצורך במחיקה ותיקון. כדאי להתכונן מספר שבועות קודם הבחינה לעבוד עם עט. לפעמים ההיבט הטכני הקטנטן הזה מציק ומפריע – אז לתרגל עם עט מראש.   המחשבון המדעי מכיל מספר רב של פונקציות במספר קטן (יחסית) של מקשים. חשוב לתרגל את כל פעולות המחשבון לקראת השאלון ולדעת להתמודד עם מצבים מיוחדים.(דיוק עשרוני, יחידות מידה, וכו').

מיקוד

אם למדתם מתמטיקה במרוצת השנים אז סביר שיש נושאים שבהם אתם חזקים ואחרים שבהם אתם מתקשים או פחות חזקים. חזקו מספיק נושאים חלשים כדי שתוכלו להשלים את השאלון בהתחשב שיש לכם אפשרות לבחור שאלות. בנושאים קשים במיוחד חיזרו קודם לבסיס. לא כדאי לתרגל שאלונים אם יש לכם פערים משמעותיים. התרגול יתסכל אתכם ויהיה בזבזני בזמן. לימדו את הנושא מחדש ואז תרגלו. כאשר הבסיס חזק ואתם מרגישים שאתם מבינים את הנושא, תרגלו, תרגלו, תרגלו.  

הזדמנות למיקוד נוסף של המאמצים שלכם קיים בשבועיים האחרונים לפני הבחינה. לאורך כל ההכנות לבחינה צרו רשימה של התרגילים שהיו קשים יותר (קשיים של הבנה לאו דווקה טכניקה) וחיזרו עליהם שוב בשבועיים לפני הבחינה.

אסטרטגיות

אסטרטגיית למידה חשובה היא כנות. כאשר אנו עומדים מול כמות חומר אדירה הנטיה שלנו היא לנסות ולהספיק כמה שיותר (סך הכל נטיה הגיונית). צריך לזכור שגם במקרה הזה האיכות לא פחות חשובה מהכמות. כאשר אנו "תקועים" אנו מציצים בתשובה ומנסים "להנדס את הפתרון ברוורס". לרוב חלק מהשלבים יהיו לא ברורים אך בשם המהירות חלקנו ימשיכו הלאה. תרגול כזה אינו יעיל. עדיף לא לאלץ תשובה ולהשקיע את הזמן הדרוש בהבנה מעמיקה של כל פתרון. אם יש ספק אז אין ספק – חוזרים על הפתרון. כמו שאתם מבינים תשובה סופית נכונה היא לאו דווקה ערובה להבנה! במעמד הבחינה אין אפשרות "להנדס את הפתרון ברוורס".  

אסטרטגיית למידה חשובה נוספת היא "עקרון המוצר". השאלון המוגש על ידכם הוא המוצר שלכם. אתם היצרן. בתור צרכנים אתם דורשים סטנדרטים מסויימים באיכות המוצר שקניתם. בתור יצרן עליכם להקפיד על אותם סטנדרטים של איכות. עבודתכם חייבת להיות נקיה ומסודרת, והחשוב מכל, עליכם לבדוק את איכות התשובה הסופית. בכל נושא יש דרך לבדוק את התשובה הסופית: במשוואות ניתן להציב את ה x-הסופי במשוואה ולראות אם הוא מקיים אותה, בחקירת פונקציה ניתן להיעזר בגרף לבדיקת נכונות השלבים, בסדרות ניתן פשוט לבנות את הסדרה ולאשר את התשובה,  בגיאומטריה אנליטית ניתן להיעזר בציור מדוייק, בטריגונומטריה ניתן לנסות דרכים נוספות. וודאו שהמורה שלכם מלמדת אתכם דרכים לבדיקת התוצאה הסופית. 

דברים שמסביב

בסופו של דבר המתמטיקה יושבת במח, והמח הוא חלק מהגוף  שלכם. עליכם לתחזק את המח (הפיזי) שלכם בצורה נאותה בכדי לצפות ממנו לביצועים טובים. העקרונות הבאים חשובים תמיד ובפרט כשאתם זקוקים לביצועים EXTREME:

  • תזונה נאותה ומאוזנת שמבוססת על כל אבות המזון (לבניה ותיקון של תאי המח)
  • שתיה מרובה של מים (המוליך החשמלי של המח)
  • ניהול של הלחץ (תמצאו מה מרגיע אתכם: יוגה, סרט, צחוק, וכו')
  • מנוחה (הקפידו לישון לילות שלמים ולא לצבור עייפות)
  • פעילות גופנית (הספורטיבים שביננו: שחקו, רוצו. לפחות ספורטבים: צאו להליכות ארוכות. לפחות פעמיים שלוש בשבוע)
  • תגוונו למח שלכם [לכו הביתה בדרכים חדשות, בצעו משימות ביד החלשה (עכבר המחשב, שלט הטלויזיה, צחצוח שיניים,וכו')]
  • אם אתם זקוקים לעזרה ודאו שאתם מקבלים מה שאתם צריכים. במרכז מתנזיום למשל ההוראה היא אישית ובקצב של התלמיד, התלמיד בוחר את הזמנים המתאימים לו ויחד עם הצוות המסור מתמקדים ומתכוננים להצלחה.

מתנזיום - מרכז ללימוד מתמטיקה (Mathnasium) - השיטה, אסטרטגיה חינוכית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב