דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ועדת השגה לזרים 

מאת    [ 09/04/2012 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 3463 פעמים ]

ביום 25.11.2008, התפרסמה בילקוט הפרסומים הודעת שר הפנים מיום 13.11.2008 ולפיה מתוקף סמכותו לפי סעיף 16(א) לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב – 1952, מעביר שר הפנים ליושב ראש ועדת ההשגה לזרים במשרד הפנים את סמכויותיו לפי סעיפים: 2(א) ו-ב, 3, 3א(א), (ב) ו(ג), 4, 5, 6 (לעניין מקרים פרטניים) ו-11 לחוק (ראה "הודעה על העברת סמכויות מיום 25.11.08 – י.פ. מס' 570, עמ' 439).

ביום 14.03.2011, פרסם מנהל האוכלוסין באתר משרד הפנים את הנוהל שכותרתו "נוהל ועדת השגה לזרים במשרד הפנים – מרחבי ירושלים ותל-אביב" (להלן: "נוהל ועדת השגה"). על פי האמור בנוהל, מונתה במשרד הפנים ועדה אשר תהווה ערכאת השגה בה יידונו השגות על החלטות שניתנו בעניין זרים. נקבע עוד, כי ערכאה זו תכהן כערכאת השגה זמנית על לכינונו בחקיקה של "בית דין לזרים".

סעיף 3 לנוהל ועדת השגה מסמיך את יו"ר ועדת ההשגה לדון ולהחליט בהשגות הפונים על החלטת רשות האוכלוסין וההגירה, למעט החלטות שר הפנים, בבקשות למתן אשרה ורישיון ישיבה לפי חוק הכניסה לישראל: החל ממתן מעמד לבן זוג זר הנשוי לישראלי, המשך בטיפול במתן מעמד לנין ליהודי וכלה במתן מעמד להורים לחיילים ולהורים קשישים של אזרחים ישראלים.

יצוין, כי סעיף 3(ו) לנוהל הינו פרוספקטיבי, וכולל בתוכו מתוך ראייה עתידית אף את האפשרות להעברת נושאים נוספים אשר יוכלו להידון בפני יו"ר ועדת ההשגה, שכן עיון באמור בו מורה: "נושאים נוספים יועברו לטיפול ועדת ההשגה על ידי שר הפנים בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה". דהיינו, אין המדובר ברשימה סגורה.

חשוב להדגיש, כי הפניה לוועדת ההשגה לזרים הינה בבחינת שלב הכרחי של מיצוי ההליכים המנהליים, קודם להגשת עתירה בבית המשפט לעניינים מנהליים. בהקשר זה נוסיף ונעיר, כי נוהל ועדת השגה קובע חובה לפיה, על רשות האוכלוסין במשרד הפנים לציין בהחלטתה את דבר קיומה של אפשרות הגשת השגה לוועדה, בתוך שלושים (30) ימים מהמועד בו הודעת הסירוב נמסרה או הגיעה לידיעת הפונה וכן את אופן ומקום הגשת ההשגה - כך יוכלו הפונים למצות את אפשריות הפעולה העומדים לרשותם ויימנע מהם מלהיקלע לשיהוי בנקיטת ההליכים. באשר לאותם המקרים בהם משך הטיפול אורך זמן רב, שלא לצורך, קובע נוהל ועדת השגה, כי יושב ראש ועדת ההשגה יהא רשאי אף להחליט גם בהשגה של פונה שבקשתו ללשכת רשות האוכלוסין לא נענתה בתוך פרק זמן סביר בנסיבות העניין. 

תחילתו של הנוהל הוא מיום 03.04.2011. 

 

בן משה, אלשוילי – משרד עורכי דין | Ben-Moshe, Elashvili – Law Offices     Tel: 03-6091888 | Fax: 077-4448047 P.O.B 3440 Ramat-Gan 52136   E-mail: href="mailto:david.b@belaw.co.ildavid.b@belaw.co.il">">david.b@belaw.co.il Web: www.belaw.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב