דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לרכישת דירה - חדשות שוק הנדלן 

מאת    [ 09/04/2012 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 2398 פעמים ]

האם התוכנית להפיכת התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, תוך כעשור, לאזור של מגורים, מלונאות ומסחר תקפיץ את מחירי הדירות הישנות באזור - התשובה היא כן.
יועץ נדל"ן יסביר שיהיה צורך להרוס את התחנה המרכזית החדשה והתהליך ייקח זמן (יש בעלי חנויות רבים), אולם כעת זהו תזמון מתאים לרכישת דירה להשקעה באזור זה, לשם יצירת עליית ערך. רק "האמיצים" שיקנו היום, בשעה שאלפי מסתננים עניים מסודאן ואריתריאה מסתובבים ברחובות ומביאים איתם פשע, ירוויחו מחר.
האם גבעתיים בדרך לפרוייקט שני של פינוי בינוי ?
מתחם רחוב לביא, הוא חלק של גבעתיים המצוי "בתוך" רמת גן השכנה.
התוכנית שבוטלה לפני שנה (עקב התנגדות השכנים בבניינים הסמוכים) חוזרת כעת לדיון. מדובר על פינוי של 70 דירות ישנות ובניית 2 מגדלים של 29 קומות עם 225 דירות.
המלחמה על הבנייה לגובה ?
לאחר שגבעתיים הודיעה כי תבנה במתחם הסיטי החדש את המגדל הגבוה בארץ בן 70 קומות, רמת גן "לא מוותרת" ומודיעה על תוכנית להקמת מגדל משרדים בן 90 קומות בסמוך למתחם עלית. מה שמיוחד בתוכנית זו היא העובדה שלמגדל לא יהיה חניון גדול, משום שמיקומו יאפשר לעובדים להגיע בבוקר לעבודה בתחבורה ציבורית כמו רכבת קלה (בעתיד), רכבת, אוטובוסים וכן ברגל או באופניים.
בחודש פברואר 2012 נרשמה יציבות במכירות של דירות חדשות, ויזמים מכרו כ 1,780 דירות.
מספר הדירות הלא מכורות עומד על 20,800. מצב זה מוביל לירידה במחירי הקרקעות ובמכרז בכפר סבא הירוקה נרשמה ירידה של 20% במחירי הקרקע.
מדריך לרכישת דירה יראה שבממשלה מדברים על שיעור "רצוי" של ירידות נמוכים, והוא 10%. הקונים מצפים ליותר מכך, ולכן הקיפאון בהיקף העסקאות. אולם, מחירי השכירות הגבוהים עשויים להחזיר את הממתינים למצב של התעניינות מחודשת ברכישת דירה.
זוכרים את המיתון בענף הנדל"ן לפני 10 שנים ?
בחודשים האחרונים ההיקף של מכירות הדירות החדשות ירד ביותר מחצי לעומת סוף 2010 ותחילת שנת 2011, וגם שיעור המכירות של הדירות החדשות מתוך כלל העסקאות, נמוך כפי שהיה במיתון שלפני עשור.
סך המכירות של דירות, חדשות ויד שניה, נפל מ 29,000 ברבעון האחרון של 2010 ל 18,000 ברבעון האחרון של 2011, ובדירות החדשות הירידה היתה גבוהה יותר והגיעה ל 55%, כלומר 3,570 דירות שנמכרו ברבעון הרביעי של 2011, לעומת 8,000 שנמכרו שנה קודם לכן בסוף 2010.
בחודשים ינואר ופברואר 2012 החולשה במכירות נמשכת.
שיעור הדירות החדשות מכלל העסקאות ירד לרמה של 19%, כלומר דירה אחת מתוך כל 5 שנמכרות. מכאן, ש 81% מהמוכרים הם אנשים פרטיים.
לגבי המחירים, מחירי הדירות החדשות ירדו בממוצע ארצי ב 11% (מבצעי מכירות של יזמים הנתונים בלחץ מימוני), לעומת ירידה של 6% בדירות יד 2.
ישנו סיכון עסקי אצל קבלנים קטנים, מכיוון ששיעור הרווחיות עומד על כ 15%, והנחה של 10% וקצת יותר על מחיר הדירה, תשאיר אותו עם רמת סיכון כלכלית מבחינת רווחיות. בכל מקרה, הכל תלוי במחיר הקרקע, ובמקרה והקרקע נרכשה מזמן במחיר נמוך, יש ליזם יותר מרווח תמרון.
מדריך לרכישת דירה יציג שמלאי הדירות החדשות הלא מכורות עומד כיום על קצת מעל ל 20,000 דירות, וזהו השיעור הגבוה ביותר ב 4 השנים האחרונות. מחנק אשראי של יזמים יוביל לצמצום ברכישת קרקעות והתחלות בנייה, מה שיכול להוביל לחידוש עליות המחירים תוך שנתיים.
יועץ נדל"ן יסביר שמשקל המשקיעים בשוק הדירות ירד לאחרונה ל 23% מכלל העסקאות, ובחודש פברואר 2012 משקיעי נדל"ן רכשו 1,680 דירות (8% פחות מלפני חודש). כ 35% מסך הדירות יד שניה שנמכרו בבאר שבע בפברואר היו דירות שנמכרו על ידי משקיעים (עליה בכמות לעומת החודש הקודם).

צביקה דורון, בעל השכלה משפטית, מחזיק ברישיון נדל"ן ממשרד המשפטים משנת 1997, ובעל ניסיון אישי רב בנדל"ן למגורים.
מנהל התוכן באתר נדל"ן תחת השם בניה מעולה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב