דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הם מזיקים | הדברת מזיקים 

מאת    [ 09/04/2012 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2305 פעמים ]

מה הם מזיקים | הדברת מזיקים

"מזיקים" זה שם כולל לבעלי חיים שמזיקים לאדם בצורות שונות כמו סוגים שונים של חרקים, מכרסמים ועוד בע"ח שמזיקים לאדם. מזיקים כשמם כן הם- מזיקים לכן משתמשים כיום בהדברה נגד מזיקים כדי לצמצם עד הכחדה את כמות המזיקים. הדברת מזיקים לא נדרש רק בביתנו אלא גם בשדות חקלאיים ובמשק חי, פעולה זו חשובה מאוד בשביל שבסוף יגיע לאזרחים יבולים ובשר טוב בלי טפילים שמזיקים.

בשנים האחרונות יש התפתחות מואצת בתחום הדברת מזיקים וכל הזמן יש ביקוש לחיפוש אחר אמצעים ושיטות להדברה של המזיקים. השיטות הנפוצות כיום להדברת מזיקים:

-          הדברת מזיקים כימית- הדברה מסוג זה מתבצע באמצעות חומרי הדברה כימיים שונים. DDT היה החומר הכימי הראשון ששימש את האדם להדברה כימית כנגד מזיקים. בעבר חומר זה שימש לביצוע של הדברה כנגד מזיקים שונים כמו כינים ויתושים מסוכנים שגרמו למחלות מאוד מסוכנות כמו מלריה. היום ההדברה הכימית כבר משוכללת יותר והיא מכילה אומנם עדיין כימיקלים רעילים אך כאלה שיש להם רעילות נמוכה ושלא מסוכנות לאדם. הדבר מסוג זה היא הדברה נפוצה מאוד.

-          הדברת מזיקים ביולוגית- הדברה זאת היא הדברה חדשנית לעומת ההדברה הכימית, ובניגוד להדברה כימית שמבוססת על כימיקלים, הדברה ביולוגית משתמשת בחומרים טבעיים.בהדברה ביולוגית נעזרים בחומרים טבעיים כמו פטריות, חיידקים וחרקים שהם נלחמים נגד המזיקים. בעיקר בתחום החקלאות, הדברה ביולוגית הופכת להיות נפוצה יותר ויותר בעיקר בגלל חדירת הטרנד האקולוגי הירוק, היום כבא ניתן לרכוש פירות וירקות שעברו הדברה אורגנית ולא כימית!

-          הדברת מזיקים אלקטרונית- בהדברה מסוג זה משתמשים במכשירים אלקטרונים עדינים ששולחים גלי קול לאזור שבו מופיעים המזיקים, המזיקים שמרגישים מאוימים ומוטרדים נעלמים מהר מאוד. הדברה אלקטרונית היא הדברה שלא משתמשת בכימיקלים שונים ולא יכולה לגרום נזק לאדם.

ישנם כמה סוגים של מזיקים אשר מסתובבים בטבע ומפריעים לבני אדם למרות שהם אינם נחשבים ממש "מזיקים". בעלי חיים אלה מטרידים או מסכנים בני אדם בצורה שהם כבר הופכים למזיק למרות שהם אינם כמו שאר המזיקים. דוגמא טובה לבעל חיים מסוג זה הוא הנחש אשר לעיתים מגיע לתוך מבני מגורים או משקים ופוגע בבעלי חיים במשק או אפילו בבני אדם. ישנם בעלי מקצוע מומחים אשר מטפלים גם בנושאים אלו ועושים זאת לפי בקשתם בצורה מקצועית.

כאשר נתקלים במזיקים ורוצים להדביר נגדם, חשוב מאוד להיעזר בחברה שפועלת לפי התקן ושיש לה הסמכה ואישורים ממשרדי הבריאות ולאיכות הסביבה להשתמש בחומרים רגישים אלו בשביל לטפל בבעיית המזיקים. עוד דבר נוסף שחשוב מאוד לבדוק זה מהי האחריות שהחברה מעניקה לנו בנוגע לתהליך של הדברת המזיקים.

 

מאמר בנושא "מה הם מזיקים". שימו לב עיקר המאמר מפרט על תחום הדברת מזיקים של היום ושל פעם ומה הם ההתפתחויות האחרונות בתחום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב