דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדי גובה ומדי מפלס 

מאת    [ 08/04/2012 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2540 פעמים ]

תעשיות שונות ומגוונות עומדות בפני אתגרים רבים כשמדובר ביכולת לספק נתונים אמינים ומהימנים אודות גובה ונפח המלאי שברשותם.  ניהול אפקטיבי של תהליכי הייצור מתבסס על מדידות מדוייקות של המלאי המאוחסן במכלי האחסון כגון סילוסים ומחסן. מכלי האחסון נבדלים זה מזה בצורתם, בגודלם, ומאפיינים נוספים כגון מקדמים דיאלקטים, גדלי חלקיקים, מבנה כימי ועוד.

הערכות מדוייקות של המדידות הינן דבר מורכב היות שתנאי אחסון החומרים הם קשים: המיכלים מאובקים, חשופים לטמפרטורות קיצוניות, מנויידים ממקום למקום. יתר על כן, תנאי הטשח שהם ממוקמים הם בעיייתים וכך גם תנאי הריקון והמילוי של האחסון. כל אלו פוגעים פעמים רבות בדיוק המדידה.

 ישנם מכשירים רבים(level sensors) שמתבססים על טכנולוגיות שונות שמטרתם לספק מדידות מדוייקות עבור מוצקים ונוזלים המאוחסנים במיכלי אחסון. חלק מהטכנולוגיות ביניהן מדי גובה אולטרהסונים ומדי גובה המבוססים על טכנולוגיית רדאר מדויים את החומר בנקודה אחת רנדומלית. בעוד נקודה אחת של המפלס נכונה עבור כל המלפס ככשמדובר בנולזים שכן הגוסה הוא אחיד כאשר מדובר במוצקים השונות בין נקודות מדידה יכולה להיות גדולה מאוד. דמיינו חומר שמאובחן בצורה של הר. אם המדידה תהיה בפסגת ההר, הנפח של החומר שייגזר מהנתון הנ"ל יהיה גדול בצורה משמעותית מהנפח שלו בפועל, בעוד אם הנקודה תהיה בתחתית ההר, ייזרה מהנתון הנל השנפח קטן מהרבה מהנפח בפועל. כך או כך המדיה תהיה לא מדוייקת בעליל ותפגע ביכולת לנהל את תהליכי הייצור בצורה מושכלת ומקצועית.

 טכנולוגיה מהפכנית חדשה שהינה פיתוח ישראלי יחדי מסוגו בעולם פועלת בעזרת מתמרים הפועלים בתדר נמוך ומאפשרים מיפוי של פני השטח כולו. המכשיר שולח פולסים בתדרים נמוכים ומקבל בחזרה את ההדים של הפולסים מהחומרים המאוחסנים במיכלי האחסון. האותות שהתקבלו מנותחים (לפי זמן השיגור) והנתונים מעובדים לתמונה תלת מימדית שמועברת למחשב לבקרה של מנהל הייצור. טכנולוגיה זו מיושמת רחבי העולם בהצלחה רבה עבור מיכלים מסוגים שונים ומגדלים שונים. מד גובה שמובסס על הטכנולוגיה הנ"ל מסוגל לספק נתונים אודות הדובה והנפח של החומרים בצורה מדוייקת ואמינה. מד המפלס מודד כל סוג מוצק. התקנת האפליקציות היא קלה וידידותית למשתמש. כיום מדינות רבות ברחבי העולם  מאמצות את הטכנולוגיה הנ"ל היות שהיא הטכנולוגיה היחידה בעולם נכון להיום שמספקת נתונים ברמת דיוק מירבית.

 רוב התעשיות על אף שהן תעשיות שמרניות בדרך כלל מאמצות את הטכנולוגיה הנ"ל בגלל הבעיות של הטנכולוגיות המסורתיות. מדי המפלס החדשים מספקים  נתונים מדוייקים המאפשרים לנהל את החומרים המאוחסנים בצורה יעילה ומדעית.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב