דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציפוי חלונות הרכב להגנה מהשמש 

מאת    [ 08/04/2012 ]

מילים במאמר: 745   [ נצפה 2186 פעמים ]

גם המכונית שלך התחילה לגרוב גרביונים?


ממתי מכוניות התחילו להסתובב עם גרביונים? אם גם אתם שאלתם את עצמכם את השאלה הזו, או שאתם שואלים את עצמכם על מה בכלל מדובר, אסביר כאן בקצרה על התופעה והסיבות לה.


לאור חג הפסח הבא עלינו לטובה, המוציא משפחות רבות ברכבם לטיולים ברחבי הארץ, מצאנו לנכון להעלות את סוגיית ההגנה מהשמש ברכב.


תחילה נסביר בקצרה את הסכנה והפגיעה מחשיפה ארוכה לשמש. השמש מעבירה לכדור הארץ 3 תחומי גל שונים (ספקטרום השמש), תחום הגלים היחיד שאנו מכירים הוא תחום האור הנראה. האור הנראה הוא אותו התחום שהעין שלנו מסוגלת לקלוט (אגב אחת התופעות המוכרות בעניין היא תופעת קשת בענן), כאשר אורכי הגל האלו הם אלו הנמצאים במרכז הספקטרום והם אלו הגורמים לבעיית הסנוור. תופעה נוספת הנגרמת מגלי השמש היא חום. קרני החום הם הקרניים האינפרה אדומות, שהן הקרניים בתדר הגבוה, אותן אנו לא רואים, אך מרגישים היטב. הקרניים המסוכנות ביותר הן קרני האולטרה סגולות/ UV. אלו הן הקרניים בעלי אורך גל נמוך, אשר מעבירות קרינה מסוכנת אשר פוגעת בבני האדם וברכוש.


מכיוון שאנו שוהים לעיתים שעות ארוכות במכונית, חשוב מאוד שנכיר את הדרך היעילה ביותר למגן את עצמנו באופן יעיל מהשמש.


לאורך השנים האחרונות, אנחנו נחשפים בכל פעם "לטרנד" האחרון שאמור לפתור לנו את בעיית השמש ברכב:
זה התחיל מהרשתות השחורות שהיו נצמדות לזכוכית עם גומי הוואקום המעצבן (שתמיד נפל אחרי יומיים), דרך הכיסויים המצוירים של פו הדוב ועוד שלל דמויות דיסני, לא נשכח את הגלילים דמויי הווילון שנשלפו בשעת הצורך(למי מאתנו לא קפץ אחד כזה ישר לפנים?) וכל אלו מבלי להזכיר בכלל את הכיסויים הכבדים לרכב בחנייה, ואת צלוני האלומיניום המסורבלים שתמיד מצאו את דרכם למחסן או לבגז' לאחר שבוע שימוש.
מעל לכולם, עלה לו לאחרונה הכוכב התורן- הגרביון. לאחרונה אנחנו רואים מכוניות שנוסעות עם רשת מתוחה, שממש מזכירה גרביון, ולכן לא מפתיעה העובדה שזהו השם העממי שנבחר לייצג את המוצר.


הגרביון המדובר מתלבש על חלקו החיצוני של החלון במתיחה, כך שבדומה לשאר המוצרים שהוזכרו, הוא מפריע לשדה הראייה וכיאה למוצר שמתלבש במתיחה, הוא דורש "טיפול שוטף"...


נגיד ונתעלם לרגע מהמגרעות ובעיית הבטיחות בעצם הפגיעה בשדה הראייה, האם הגרביון, או כל מוצר אחר שהוזכר כאן, באמת נותן לכם את המענה לו פיללתם?


על מנת שנבין עד כמה מדובר בפתרונות מיושנים ולא יעילים, נעשה השוואה בין מוצרי המדף למיניהם המיועדים לחלונות רכב ובין ציפוי מגן שמש לרכב.


תחילה אציין שציפוי מגן שמש הינו ציפוי העשוי שכבות פולימר דקות, כאשר לכל שכבה תפקיד שונה וביחד הציפוי נותן מענה רחב ויעיל לכל הספקטרום הסולארי כפי שהוצג בתחילת המאמר.
הציפוי מותקן באופן פשוט ומהיר ע"י מתקינים מוסמכים בפריסה ארצית.


בבחינת הפרמטרים החשובים שנרצה לקבל מציפוי מגן שמש או כל כיסוי אחר, מצטיירת תמונה ברורה יותר:


בטיחות- ציפוי מגן שמש הינו מוצר בעל תו תקן אמריקאי שעמד בכל מבחני המעבדה ובבדיקות בשטח.
רבים מהמוצרים שהוזכרו כאן, לא עומדים במבחנים ותקנים מחמירים.


שדה ראיה- היתרון הבולט של ציפוי מגן שמש, הוא בהיותו מותאם בדיוק לדרישתו של הלקוח, החל במוצר שקוף לחלוטין וכלה במוצרים כהים ליצירת פרטיות ברכב. חשוב להדגיש שהציפוי אינו מונע את פתיחת החלון בכל שלב.
אין צורך להסביר את הבעייתיות הרבה של כל הווילונות ושאר הכיסויים המודבקים/ מולבשים על החלון: הם פוגעים מאוד בשדה הראייה ואף לעיתים חוסמים אותו, וכמובן שלאור התקנתם, הם אינם מאפשרים את פתיחת החלון.


ייעול מערכת המיזוג וחסכון בדלק- ציפוי מגן שמש המותקן על גבי חלונות רכב, מוביל להורדה משמעותית בטמפרטורת הרכב ובכך מסייע למערכת המיזוג ומפחית את עלות הדלק. הייחודיות של הציפוי הוא בכך שהוא דוחה את קרני החום ולא מאפשר חדירתם לרכב, בשונה מכל הכיסויים האחרים שמונעים את הסנוור בלבד, אך סופגים ומעבירים פנימה את מרבית קרני החום.


סינון קרינה- כאשר אנו מדברים על קרינת השמש המסוכנת הקרויה קרינת UV, עלינו לזכור שהיא גורמת לפגיעה באדם המתבטאת במחלות עור וסרטן וגם בפגיעה ברכב ובחלקים הפנימיים (ריפוד, כיסוי עור, וכו').
לציפוי מגן שמש יכולת מוכחת של חסימת 99% ויותר מהקרינה המסוכנת, מה שכמובן אינו בר השוואה כלל למרבית המוצרים והכיסויים, שאינם מטפלים כלל או במקרה הטוב, מטפלים באופן חלקי בלבד בחסימת הקרינה.


אורך חיים- כל מי שהתנסה בהתקנת אחד מהמוצרים המוזכרים כאן יודע ומכיר שאורך החיים שלהם מוגבל מאוד. הגרביון למשל, בהיותו מותקן בצד החיצוני של החלון, מאבד במהירות מצורתו וצבעו, כחלק מהפגיעה של השמש והרוח. מגן שמש לרכב מותקן מצדו הפנימי של החלון ובעל אורך חיים המגובה באחריות מלאה וארוכת שנים.


ביטחון- בנוסף לכל היתרונות של ציפוי מגן שמש, ניתן לשלב גם פתרון שייתן מענה לפריצות מזדמנות ומרגיזות לרכב. אין צורך להסביר, שהגרביון לא באמת ימנע מהגנב לשבור את הזכוכית ולגנוב לכם את הרדיו או ה-GPS.


נאחל לכולם נסיעה בטוחה ונעימה.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב