דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאן צועדים האלגוריתמים של גוגל? 

מאת    [ 05/04/2012 ]

מילים במאמר: 724   [ נצפה 1874 פעמים ]

כל אחד רוצה לקדם את האתר שלו בגוגל ועושה את כל המאמצים כדי לראות את האתר שלו עולה ראשון בתוצאות החיפוש אורגניות. יש לא מעט פעולות שניתן לעשות כבר היום כדי לגרום לאתר שלכם להתקדם במעלה התוצאות. המסר שגוגל מעבירה בצורה עקבית ואף כל עדכוני האלגוריתמים של מנועי החיפוש מצביעים על זה שגוגל נותנת חשיבות בעיקר לתוכן הנותן ערך לקוראיו. גם הידיעה האחרונה של גוגל התמקדה בחיפוש סמנטי, שזה חיפוש של תוכן ופחות של קישורים. ברגע שנוכל להבין איך גוגל מודדת תוכן שנותן ערך לקוראיו, נוכל לבצע פעולות כדי לייצר תוכן כזה לגולשים באתר ועל ידי כך לקדם את האתר של כל אחד ואחד מכם ולבצע פיתוח עסקי וקידום העסק שלכם.

איך גוגל מודד תוכן שנותן ערך לגולשים ולקוראים:

1. תנועה - גוגל מודד תנועה שקיימת לאתר או לתכנים או מאמרים ספיציפיים. ברגע שהאלגוריתמים של גוגל מזהים שיש גולשים וזרימה של טראפיק לעמוד מסויים או לאתר מסויים, סימן שמדובר בתכנים שנותנים ערך כלשהו לגולשים. אך כמובן שזה לא מספיק, כי יכול להיות שחברה עשתה איזשהו קמפיין מאד גדול, העלתה המון מאמרים ותכנים עם קישורים אליה והביאה תנועה לאתר. ולאו דווקא התוכן הנמצא באתר או בתכנים או מאמרים שבאתר הם בעלי ערך. לכן, קיים פרמטר נוסף שגוגל לוקחים בחשבון:

2. באונס רייט - זהו מדד שמציג את האחוז של מספר האנשים שנכנסו ומיד יצאו מהאתר. ברגע שהבאונס רייט גבוה, גוגל מוריד את דירוג הרלוונטיות של האתר ואת הערך של האתר. מבחינתו, אנשים נכנסו לאתר ומיד יצאו, כלומר הם לא מצאו שום דבר מעניין עבורם ומיד יצאו. לכן לא מספיק רק להביא אנשים לאתר, המטרה היא שהם יישארו באתר, יביעו עניין, יגלשו, יקראו מאמרים, יקראו תכנים, ישאירו פרטים וכל מה שיגרום לזמן שהייה באתר רב יותר. על מנת לקדם אתר המטרה היא גם להביא טראפיק וגם לשאוף למדד של באונס רייט נמוך.

3. עדכון תכנים באתר - הספיידר של גוגל מבקר באתר שלכם כדי לקבל את התמונה העדכנית ביותר של אתרכם. ברגע שאתם דואגים לעדכן ולשנות באופן שוטף את התכנים באתר שלכם, הספיידר של גוגל יבקר בו יותר כי המטרה שלו למצוא את האתרים המעודכנים ביותר ולעלות אותם בתוצאות חיפוש עבור הגולשים. חשוב שעדכון האתר יתבצע בצורה עקבית וסדירה. בין אם זה אחת לשבוע, אחת ליום או כמה פעמים ביום. אין הגבלה לכמות העדכונים שניתן לעשות באתר, אך ההמלצה היא שזה יהיה באופן קבוע. קיים קושי רב עבור הרבה חברות לעדכן את האתר שלהם ואחד הפתרונות לכך הוא כתיבת פוסטים, תכנים, מאמרים בנושאים האתר שיעניינו את הקוראים. באמצעות העלאת תכנים אלו ניתן להעשיר את האתר בתכנים רלוונטיים ובכך גם לגרום לתנועה, גם לביקור תכוף יותר של ספיידר גוגל וגם להעלאת דירוג האתר שלכם.

4. קישורים לאתר - ישנם אתרים שעושים קישורים לאתר שלהם על פי מילות מפתח רלוונטיות שהם רוצים לקדם. במקרה הזה חשוב לשים לב שלכל קישור יש מעין משקל, שמושפע מדירוגו של האתר ממנו יוצא הקישור לאתר שלכם. בלשון פשוטה, ככל שקיים קישור המפנה אל האתר שלכם מאתר בעל דירוג גבוה יותר, כך קיימת השפעה גדולה יותר על הקידום שלכם. מבחינת גוגל, הוא מזהה שאתרים עם דירוגים גבוהים מפנים לאתרכם, זה מעיד על כך שיש עניין וערך לאתר שלכם. אך גם קישורים זה לא מספיק כדי לקדם את האתר בגוגל, כי כפי שצויין בתחילת המאמר, החשיבות ומשקל רב יותר הולך להיות על חיפוש סמנטי. לכן גם הקישורים צריכים להיות ממקום רלוונטי מאותו האתר. אם יש תגובה לכתבה מסוימת עם קישור לאתר שלכם, התגובה צריכה להיות רלוונטית לכתבה או לחלופין אם יש תוכן שמדבר על נושא מסוים וממנו יש קישור אליכם, התוכן הזה צריך להיות רלוונטי גם אליכם או לפחות נושאים דומים.

5. כתיבת מאמרים לאתר - המטרה של מנועי החיפוש היא מאד פשוטה: לתת לגולשים את התוצאות המתאימות והעדכניות ביותר עבור נושא אודותיו הם חיפשו. זה מה שהופך את גוגל למנוע חיפוש כה מצליח בעולם כולו. הסוד הוא טקסט ותוכן רלוונטי,מעניין וקריא שנותן ערך לגולשים. אחת השיטות ליצור תוכן בצורה סדירה היא כתיבת מאמרים לאתר שלכם ולאתרי מאמרים עם הפניה לאתר שלכם. כתיבת מאמרים בנושאים שונים יגרמו לאתר שלכם להיות מעודכן יותר ולהיות זה שיש לו את התשובות לכל הנושאים שאנשים מחפשים. ברגע שהאתר שלכם יהפוך לכזה, יהיו לגוגל את כל הסיבות שתופיעו מקודמים במנוע החיפוש שלו.
אתם יכולים לכתוב לאתר שלכם מאמרים מקצועיים בתחום בו הנכם עוסקים או מאמרים מעשירים שנותנים ערך מוסף לנושא כמשהו משלים. בנוסף ניתן לייצר תכנים חדשים לא רק באמצעות מאמרים, גם באמצעות פוסטים בנושא מסוים שמאפשרים יצירת נושא חדש בכל פעם, כמו רעיונות או המלצות, חוויות, סיפורים אישיים.

מאת חברת טאז - Tazz פיתוח עסקי ומיקור חוץ בתחומים שיווק ומרקום ופיתוח ארגוני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב