דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יאללה תתקדמו, על כתיבה לקידום באינטרנט 

מאת    [ 05/04/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 1936 פעמים ]

יאללה, תתקדמו!
אחד מסוגי הכתיבה השכיחים ביותר באינטרנט הוא הכתיבה לקידום. כל מקדם אתרים זקוק למאמרי הקידום על מנת להוציא מהם קישורים, לגרום ל'גוגל' לסרוק את המאמר ולקדמו במנוע החיפוש (חזרה על מילות מפתח) וכדי למלא את האתר בטקסט.

אוקיי, זה מה שהמקדם צריך, אבל איך לכתוב את הטקסט?
לפני שנדבר על הכתיבה עצמה, נדבר על הדבר הראשון שהגולש רואה עוד לפני שהוא קרא שורה אחת בטקסט - הנראות הויזואלית של הטקסט. הטכניקה המועדפת עלי ליצירת טקסט ויזואלי נקראת 'יצירת ויזואליות טקסטואלית'. לפני הכול, טקסט לקידום צריך להיות מזמין מבחינה ויזואלית. איך יוצרים נראות ויזואלית כזו?
כותרות בולטות
אני מעדיף לחלק מאמר (של 350 מילה) ל- 4 פסקאות, כאשר לכל פסקה יש כותרת משלה. הכותרות צריכות להיות מזמינות, מעניינות ושלפחות שתיים מתוכן יכילו את מילת המפתח. דוגמה לתת כותרת כזו: טיול לארגנטינה (מילת המפתח) - חגיגה לטינית במיטבה!
במקום לכתוב ככותרת רק 'חגיגה לטינית במיטבה' הוספתי לכותרת גם את מילת המפתח 'טיול לארגנטינה'. הגולש הממוצע שיקרא את הטקסט לא ישים לב שהכותרת למעשה משרתת את המטרה של קידום האתר.

ארבע פסקאות מחולקות
המטרה בחלוקת הטקסט לפסקאות היא להקל על הגולש. באינטרנט, להבדיל מדפוס, העין מתעייפת במהירות כאשר היא רואה הרבה מילים רצופות, ולכן חשוב מאוד לחלק את המאמר לארבע פסקאות (אפשר גם חמש) על מנת להקל על העין ולאפשר לה להתמקד בכותרת ובפסקה שמעניינת אותה.

לא לאנוס את הטקסט
במנוע החיפוש של "גוגל" לא אוהבים כתיבה 'שאונסת' את הטקסט. איך זה בא לידי ביטוי בטקסט?


    • חזרה מאסיבית וללא פרופורציה על מילות המפתח בתוך הטקסט.
    • כתיבה שאינה תורמת לגולש -  טקסט שאינו מעשיר את הגולש לא תורם לקידום הטקסט, ואתרי המאמרים המובילים פשוט לא יקבלו אותו.

אז הבנתי מה לא לעשות, אפשר לדעת איך כן לכתוב? 


    • שימוש במילים נרדפות - במקום להציף את הטקסט במילת המפתח, השתמשו בעברית עשירה וחפשו מילים נרדפות או ביטויים קרובים למילת המפתח. זה גם לא יגרום להצפה של מילת המפתח וגם יגרום ל'גוגל' לקדם את המאמר טוב יותר.
    • ערך מוסף - בהרבה מאוד מאמרים לקידום כל מה שצריך כדי ליצור טקסט בעל ערך מוסף לגולש הוא להשתמש בדמיון וביצירתיות שלכם - שימו את עצמכם במקום קורא המאמר ונסו לחשוב מה היה מעניין אתכם.  
    • הגהה - הרבה מאוד טקסטים לקידום לא עוברים הגהה כמו שצריך וזה מתבטא ב'נפילת אותיות', חיבור מילים, שיכול אותיות, שגיאות כתיב ועוד.  המשמעות של שגיאות כאלו היא הוזלה של הטקסט. למה שהגולש יתייחס למסר כזה ברצינות, אם אתם לא מתייחסים אליו ככזה?

כתיבה לקידום אתרים -  ובשורה התחתונה
כתיבה לקידום חכמה מתבצעת ללא שהגולש ירגיש שהוא קורא "טקסט לקידום". ברגע שהצלחתם לכתוב טקסט לקידום שיהיה נעים לעין מבחינה ויזואלית, עם כותרות מזמינות ותוכן מעניין, שיגרום לגולש להיכנס לטקסט ולקרוא אותו עד סופו, הצלחתם.




ארגון ששם לו מטרה להפריח טקסטים מיובשים, לישב רעיונות מעולים ולבנות קונספטים מקוריים וייחודים. הארגון כולל אנשי עמל ורעיון בלעז קופירייטרים. נצפו לאחורה בשטרן 9 ת"א. כולכם מוזמנים לאתר "החלוץ" http://www.haluz.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב