דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גברים רוקדים בטן 

מאת    [ 04/04/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2612 פעמים ]

בתקופת שלטונו של הסולטן של האימפריה העות'מאנית (1345-1922) רקדניות בטן הגברים היו לעתים קרובות מצרך מבוקש. עם נשים רבות מרותקות להרמון שלהן, לבין אלה בפומבי אשר נאסר עליהן לחשוף את עצמן, לא היו הרבה הזדמנויות לראות נשים מסתובבות בתלבושות ריקוד בטן סקסית. זה השאיר פתח לגברים רקדני בטןת שכבשו את טורקיה בסערה. היו שני סוגים של רקדניות בטן גברים: tavsan oglan, כלומר ילד ארנב, היו ידועים בשל מכנסייהם הצמודים וכובעים מקסימים, ואת koceks שהיו מופיעים עם לבוש של רקדניות בטן נשיות. שניהם oglan tavsan ו koceks סיפקו בידור צבעוני לבני האצולה והסולטנים בזמן סעודות, פסטיבלים, וחתונות בהם גברים ונשים הופרדו.

מצרים, כמו באיסטנבול ובחלקים אחרים של טורקיה, צפון אפריקה והמזרח התיכון, נעשה קשה יותר ויותר לגברים רקדני בטן, בשל הקשר להומוסקסואליות שנתפס ושמהווה טאבו על פי חוקי האיסלאם. אבל לאחרונה חל שינוי, ריקודי בטן של גברים חוזר.

Raqs sharqi, (שמשמעותו הריקוד של המזרח הקרוב), סגנון ריקודי הבטן המוכר ביותר במערב, הופכת לפופולרית שוב במועדונים, קברטים ומסעדות בערים כמו איסטנבול, קהיר ועוד. יותר גברים רוקדים כתזכורת לימי הזוהר של האימפריה העות'מאנית מסורת בת מאות שנים במצרים.

עוד בשנת 2000, רקדן בטן בן 19 עלה לכותרות בינלאומיות לאחר שחולץ על ידי משטרת טורקיה לאחר שהיה כבול למיטה במשך שלושה ימים על ידי אביו. ההגנה של אבא שלו היה שבנו היה רקדנית בטן.

הגיבורה הכבול שלנו לא היה לבד. יותר ויותר מועדוני לילה באיסטנבול אפשרו לרקדני בטן להופיע על הבמה כמעט כל ערב בשבוע. בעיר זו, הם ידועים בחיבה rakkas, הנגזרות raks ממילה טורקית, כלומר ריקוד. הם ידועים בתלבושות המרהיבות בצבעים עזים, הבוהקות תחת אורות מועדון הלילה. רקדניות בטן גברים שמתחזים כלקוחות במועדונים בקהיר מקבלים תשלום מהמועדונים לרקוד כדי להביא יותר מגניבות למועדונים.

אז מצפים לראות יותר ויותר גברים עושים sharqi Raqs במועדונים, קברטים ומסעדות באיסטנבול, קהיר וערים גדולות אחרות. אפילו היפני מדליסט הזהב האולימפי דאיצ'י סוזוקי, כיום מאמן שחייה, מתרגל ריקודי בטן כדי לשמור על כושר.

shimmystyle - היא חנות מיוחדת במינה הפונה בעיקר לרקדניות הבטן ולחובבי המחול המזרחי. באתר תמצאו צעיפי משי מדהימים, מניפות משי בשלל צבעים, קישוטים ייחודיים לשיער ולגוף, מאמרים מרתקים בנושאי מחול, ריקוד ותנועה..ועוד הפתעות!

כנסו אלינו לחנות ותגלו את יופיו האמיתי של ריקוד הבטן!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב