דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא התכוונתי להטריד אותה מינית 

מאת    [ 04/04/2012 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2744 פעמים ]

לאחרונה את מרגישה שיחסי העבודה הקורקטיים והמשימתיים שנרקמו בינך לבין המעביד שלך התחילו לקבל אופי שונה, ומעסיקך מרגיש איך לומר, פתוח יותר ואולי אף פתוח מדי לפרגן לך על מראך החיצוני ואף להעיר לך הערות סקסטיות או גסות? זוהי סיטואציה מביכה ומאיימת ללא ספק. את מרגישה בוודאי לא נוח עם המצב החדש שנוצר ואת מנסה בעדינות להבהיר למעסיקך שאינך מעוניינת בכל קשר עימו ושכלל לא נוח לך עם אמירות מסוג זה. המעסיק, בתגובה, משתמש בכוחו ובמעמדו וכנקמה לסירובך הוא מחמיר את תנאי עבודתך.

מקרה זה מייצג תיאור מצב קלאסי של הטרדה מינית. החוק למניעת הטרדה מינית שנחקק בשנת 1998 מגדיר את המונח הטרדה מינית כפגיעה בכבוד האדם, פרטיותו, חירותו, וזכותו לשוויון. החוק מגדיר את המונח הטרדה מינית, כפעולה משפילה ומבזה את אנושיותו של האדם ומתייחסת אליו כאובייקט מיני לשימוש המטריד.

לא התכוונתי להטריד אותה מינית

עם זאת, פעמים רבות גם אנשים נורמטיביים מהשורה, שלא ביצעו מעולם עבירה כלשהי, מואשמים בהטרדה מינית. הם אינם נחשבים לעבריינים סידרתיים ובמרבית המקרים הם ביצעו את העבירה מבלי כל כוונה תחילה. הטרדה מינית יכולה להתרחש כתוצאה מדייט כושל, מרמיזה מינית של מעסיק או מנגיעה שנעשתה בלהט הרגע, ואף שאנו מבינים שיש בכך בגדר עבירה, לא תמיד מבצע העבירה היה מודע להשלכות מעשיו.

 

לא פשוט להתמודד עם עבירות של הטרדה מינית כי ברב המקרים רק שני אנשים נכחו בארוע ובתוך כך מדובר לא פעם על מילה כנגד מילה. יש קושי גם להתמודד עם הנושא הראייתי של המקרה שמסתמך פעמים רבות על עדות של חברה שהתרשמה ממצבה הנפשי של המתלוננת או מהסערה הרגשית בה היא הייתה מצוייה.

 

הדרך הנכונה להתמודד עם אשמה בגין הטרדה מינית היא באמצעות טיפול משפטי צמוד מעורך דין פלילי המתמחה בתחום. מנסיוני הרב כעורכת דין פלילית, אני יכולה לאמר בוודאות כי החקירות בעבירות מין בכלל ובעבירות של הטרדה מינית הן חקירות רגישות ומורכבות ועל כן פעולות שגויות כמו שימוש ב"זכות השתיקה" לדוגמא יכולות לגרור נזקים קשים בהמשך.

לכן, במקרים של הטרדה מינית, חשוב מאד לקבל את שירותו של עורך דין פלילי המכיר את הדין לאשורו ויכול לסייע בבניית מערך הגנה הולם לתיק הנדון. 

 

 אנחנו פה בשבילך ! שאלה - בעיה - חקיקה - צור קשר ונעשה את המייטב לסייע לך .

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב