חזרה למשקל לאחר ההריון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חזרה למשקל לאחר ההריון 

מאת    [ 04/04/2012 ]
מילים במאמר: 423   [ נצפה 1346 פעמים ]

 
 

כל אחת מדמיינת את עצמה בהריון מושלם, שבו הגוף נשאר בדיוק כפי שהיה לפני כן, ורק הבטן תופחת לה לצורת כדורגל מושלם. אבל המציאות היא שברוב המקרים הפנטזיה הזו שונה מאוד מהמצב בפועל. רוב הנשים עולות במשקל בזמן ההריון מעבר למשקל של העובר והרחם עצמם. חשוב לדעת כי לא כל עודפי המשקל הם בהכרח שומנים, אלא בנוסף לכך, גם הצטברות של נוזלים בגוף גורמת לעלייה במשקל ולתחושת נפיחות בכל הגוף.

לאחר הלידה, הנוזלים לאט לאט פוחתים והנפיחות יורדת, אולם השומנים שהצטברו עקב אכילה מרובה וחוסר פעילות גופנית - הם דווקא נשארים ודי קשה להיפטר מהם, בעיקר בתקופה של החודשים הראשונים לאחר הלידה, שבהם סדר היום והשגרה שלנו קצת מתערערים בגלל התינוק החדש הנוסף למשפחה. ברוב המקרים, ממליצים לנשים לאחר לידה שלא לפתוח בדיאטה מיד עם החזרה הביתה עם התינוק, כיוון שההורמונים עדיין בשיאם וגם משק החלב עדיין לא הסתדר.

בכל מקרה, יש לנקוט זהירות רבה בדיאטה לאחר לידה. גוף האישה שזה עתה התאושש מהריון ולידה צריך לחזור בהדרגה לשגרה, ואל לנו לשכוח את העובדה שההנקה צורכת כמות גדולה של אנרגיה מידי יום. אכילה מעטה מידי, עלולה להביא לבעיות בהנקה ובתפוקת החלב. אם את מרגישה שנותרו לך יותר מידי קילוגרמים עודפים מההריון (או אפילו מלפני כן), רצוי לפנות לתזונאית להתאמת תפריט שייקח בחשבון את המצב הגופני שלך והאם את מניקה או לא.

יחד עם זאת, הנה כמה עצות לנשים שרוצות לחזור לשגרת אכילה תקינה לאחר הלידה:


    להקפיד על התזונה כבר בהריון - פעם חשבו שאישה בהריון צריכה לאכול בשביל שניים. זה לא ממש מדויק, אלא יותר תירוץ שגורם לנשים לשחרר את הרסן ולאכול כמה שהן רוצות. כבר בזמן ההריון חשוב להקפיד לאכול בכמויות מוגבלות, להרבות בשתייה ולעשות פעילות גופנית מתאימה. לא צריך לעשות דיאטה בהריון, רק להקפיד לא לעלות במשקל יותר מידי.
    לשתות הרבה מים - שתיית מים חשובה מאוד לגופך, בעיקר אם את מניקה. מים עדיפים כמובן על משקאות קלים שיש בהם סוכר וקלוריות רבות.
    להניק - הנקה מלאה צורכת כ-300 קלוריות ביום. כך גם אם את אוכלת מעט יותר מהרצוי, חלק מהקלוריות "עוברות" אל התינוק ואת עולה פחות במשקל.
    לאכול מזון עשיר בסיבים תזונתיים - מזונות כמו ירקות ופירות עשירים בסיבים, וכמובן דגנים מלאים - נותנים תחושת שובע לזמן ממושך יותר ולכן הם עוזרים במניעה של אכילה מרובה מידי בין הארוחות. בנוסף, הסיבים התזונתיים משפרים את פעולת העיכול ומסייעים כמניעה של עצירות וטחורים (שהם תופעות נפוצות במהלך ההריון וגם לאחריו.
    לנהל רישום - רשמי מה את אוכלת כל יום במשך שבוע. פעמים רבות, השגרה החדשה של גידול תינוק גורמת לבלבול בסדר היום ולכן האכילה איננה מסודרת. ניהול של רישום מסודר יכול לסייע לאכילה מסודרת ומוקפדת יותר.

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב