דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמיד רציתם בית עם גינה? 

מאת    [ 04/04/2012 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1630 פעמים ]

השנים שעברו הולידו פתרונות יצירתיים עבור החיים בעיר. גינות במרפסות ובגגות הבניינים הפכו לטרנד אורבני לוהט.

אם נגיד לכם שיש לכם אפשרות לחיות בבית עם גינה, וודאי תשמחו. אם ככה תנו לנו לשמח אתכם. הודות לפיתוחים בתחום עיצוב הגינות כל בית, בכל קומה, יכול ליהנות מבית עם גינה.

על קרקע יציבה

כולנו מכירים את הגינות ה'שגרתיות', כאלו הצמודות לבתי קרקע ובתים פרטיים. עיצוב גינות אלו תלוי רבות בסוג הקרקע הקיימת בשטח, גודלו של השטח וכמובן צרכי בעלי הגינה. עיצוב גינה למשפחה עם ילדים יעשה באופן שונה מאשר עיצוב גינה לזוג מבוגר האוהב לארח.

על מנת לעצב גינה בצורה הטובה ביותר, נהוג כיום להבטיח תצרוכת מים נמוכה. מתוך כוונה לשמור על משק המים בישראל כמו גם לחסוך את עלויות התחזוקה הגבוהות, מבצעים חיפוי קרקע. בדרך זו פותרים שתי בעיות, הן את בעיית המים והן את בעיית העיצוב.

חיפוי לגינה ניתן לבצע באמצעות מספר חומרים כגון טוף, חלוקי נחל ועוד. כיום בגינות רבות תמצאו את המולצ' ולא בכדי. שבבי העץ שהם תוצר של פסולת עץ ממוחזרת משמשים לחיפוי ומהווים פתרון אידאלי הן לעיצוב הגינה והן לטיב הקרקע והצמחייה.

בנוסף לכך, המולצ' מהווה פתרון מושלם לבעיית המים, שכן הוא נמצא כתורם לחיסכון משמעותי בתצרוכת המים הנחוצה לגינה. והדבר אף הוכח מחקרית.

מקום טוב באמצע

גם בעלי דירות שיש להן מרפסת יכולים ליהנות מגינה פרטית. עיצוב מרפסת כגינה הינו פתרון שהפך פופולארי בשנים האחרונות, ומאפשר לכם בהשקעה נמוכה למדי לקבל הרבה יותר. 

עיצוב מרפסת גינה זהה ברובו לתהליך עיצוב גינה. הבחירות הן לרוב אותן הבחירות ומתבססות על אותן שיקולים. הדבר נכון במיוחד כשמדובר על החלטות עיצוביות גרידא כגון בחירת ריצוץ גינה, סוג התאורה וכדומה.

כמובן שישנם החלטות המתחשבות בגורמים ייחודים כאשר מדובר על הפיכת המרפסת לגינה. השיקולים העיקריים הינם גובה המרפסת, עומס המשקל בו תעמוד, כיווני האוויר, שעות שמש וכדומה. שיקולים אלו לרוב מצריכים התייעצות עם אנשי מקצוע.

עם הראש בעננים

גינות אפשר לעצב אפילו על הגג. גינת גג נחשבת כיום לאחת הבחירות הכדאיות לבעלי גגות, גם מבחינה עיצובית וגם מבחינה פרקטית. וגם אם אין לכם גג משלכם, זו לא סיבה לוותר. גם גגות של בתים משותפים אפשר לעצב.

לעצב גינת על הגג ייתן לכם כמובן מקום נעים ויפה לשבת בו וגם לארח, אך לא רק. גינה על הגג נמצאה במספר מחקרים כתורמת משמעותית לבידוד רעשי העיר, כמו גם למבודדת מפני חום וקור. בשל כך, היא גם נחשבת לתורמת לחיסכון בהוצאות החימום והקירור של הבית.

גם במקרה זה, רצוי להתייעץ עם איש מקצוע. עיצוב גינת גג מחייב התקנה מדויקת של מערכת השקיה וחשוב מכך מערכת ניקוז למים המצטברים. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם יושבים בביצה.

כל בית צריך גינה

אז אם יש לכם חצר, מרפסת, גג פרטי ואפילו משותף אתם יכולים ליהנות מגינה נעימה וצומחת. כל מה שצריך זה קצת עזרה מבעלי הידע ואתם בדרך לגינה משלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב