דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דקים לגינה - לקבלת המראה המושלם 

מאת    [ 04/04/2012 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 1751 פעמים ]

כשחושבים על גינה מטופחת ויפה, דק יהיה הדבר הראשון שיעלה לנו בראש. דקים, או בשמם העברי "מדרכי עץ", הפכו להיות מאוד פופולאריים בשנים האחרונות. מדובר במגמה עיצובית אמיתית של חזרה אל הטבע, חזרה אל העיצוב הבסיסי והנקי – חזרה אל העץ. רצפת דק בגינה, במרפסת או על הגג, מעניקים מראה מטופח, יוקרתי ונקי ותחושה של חמימות וטבעיות. דקים הם פיתרון פונקציונלי מושלם למרפסות עם פרגולות, לפינות ישיבה בחצר, לריצוף סביב בריכה, לאדניות פרחים, למדרגות לחצר, או בעצם כל מקום שתחשבו עליו, ניתן להתקין רצפת דק להענקת מראה עיצובי מיוחד.

לבניית דק משתמשים במגוון עצים, הנפוצים ביותר הם דק אורן ואיפאה. בחירת סוג העץ להתקנת הדקים היא קריטית וחשובה, אך בחירת המתקין שיבנה את הדק חשובה לא פחות. ישנם עצים קשיחים יותר וקשיחים פחות, ובהתאמה, הדקים העשויים מעצים קשיחים יותר, יהיו עמידים יותר. מתקין מקצועי ימליץ לכם על העץ הנכון ביחס לתבנית הקיימת, הצורך, התקציב והעיצוב.

בבואכם לתכנן את הדק, רצוי לקחת בחשבון את התקציב שלכם ואיך בדיוק אתם רוצים שתראה התוצאה הסופית. התקציב הוא שיקול חשוב שמשפיע על סוג העץ.

במידה והשטח אותו אתם מעוניינים לכסות הוא קטן יחסית, רצוי להשתמש בעצים טובים ועמידים יותר כגון האפייה או הקומרו. במידה והשטח הוא גדול, דק אורן הוא הפופולרי ביותר.

במידה והשטח אותו אתם רוצים לצפות הוא מסביב לבריכה, רצוי להשתמש בדק איפאה, שכן הוא עץ עמיד וקשיח יותר מהאורן. התהליך שעובר העץ, הכנת המשטח להתקנה, חיטוי הקורות ואיכות הגימור, הם אלו שיקבעו בסופו של דבר את איכות הדק.

דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא מוכנות השטח -  לפעמים יש צורך ליישר את האדמה, או לעשות קונסטרוקציה גבוהה יותר. כמו בכל קנייה שדורשת השקעה לא קטנה של כסף, רצוי מאוד להזמין כמה בעלי מקצוע אליכם הביתה, לקבל כמה הצעות מחיר ולהשוות.

בחירת מתקין רצוי שתעשה בעקבות המלצות של מכרים. חפשו מתקין בעל וותק, שיתן פתרונות מקצועיים, איכות בתכנון העבודה ובביצועה. בדקו באיזה כלים הוא משתמש, מתקין מקצועי ישתמש בכלים חדישים ומקצועיים, שישפיעו על רמת הביצוע והגימור.

 

הבוחרים בהתקנת דקים לגינה יוצאים באמירה אקולוגית חשובה, וכן מעניקים לילדיהם

ולעצמם אפשרות למרחב בטוח ונעים בחצר. כדי להבין את יתרונות הדק על פני ריצוף בטון או אבן, מספיק להסתכל על מתחמים ציבוריים רבים, המאכלסים בתים, ברים, מסעדות ומועדונים. אדריכלים ומהנדסים רבים המבינים את החשיבות בהובלת המגמה הירוקה, זונחים את השימוש בריצוף בטון או אבן, המשרה קרירות וניכור,  ומעדיפים לחזור אל העיצוב החמים והטבעי שמעניק העץ.

 

 

 

אסתר אורן


אריאל אביקם פרקט ודק


פרקטים. דקים. פרגולות. חיפויים מעץ. בניה מעץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב