דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסה - קצת מידע 

מאת    [ 04/04/2012 ]

מילים במאמר: 317   [ נצפה 2038 פעמים ]

לימודי הנדסה פותחים אופק תעסוקתי למרחב גדול של תחומים. לצורך קבלה למחלקות ההנדסה השונות במוסדות הלימוד השונים שבהם מוצעים לימודים כאלה יש להיות בעלי בגרות ברמה של 4 או 5 יחדיות במתמטיקה, באנגלית ובמקצועות ריאליים נוספים על פי דרישות של חוגים ופקולטות שונות.

לימודי הנדסה מוצעים אפוא במגוון עשיר של תחומים ובהם: כימיה, אלקטרוניקה, מכונות, תעשייה וניהול, אופטיקה, הנדסת חשמל, חומרים, הנדסה גרעינית, אזרחית, ביו רפואית ועוד. לימודי ההנדסה מכשירים כוח אדם מקצועי בעידן שבו מואצת ההתפתחות הטכנולוגית. בוגרי המסלולים השונים נחשבים מועמדים נחשקים למקומות עבודה יוקרתיים ומתגמלים הן בשוק המוסדי הציבורי והן בשוק הפרטי.

מהנדסים משתמשים בידע רב-תחומי המאפשר להם לשמש, בין השאר, כמנהלי פרויקטים בעלי היבטים הנדסיים מובהקים. לדוגמה – מהנדסי תעשייה וניהול עשויים להידרש לתכנון מערכות ולתפעולן השוטף, לשדרוגן, לפיתוחן, לקשירתם אל ממשקים שונים.

מדובר בתחום יישומי, הבא לידי ביטוי בהיבטים רבים. לדוגמה, בוגרי המגמה של הנדסה ביו רפואית עוסקים בתכנון ובפיתוח של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לבעיות רפואיות. לפיתוחיהם עשויה להיות השפעה דרמטית על שיפור איכות חיי חולים ולהארכת תוחלתם.

תחום אחר, שבו יש משקל מכריע לבוגרי חוגים שונים בתחום לימודי הנדסה הוא הנדסה אווירונאוטי. מהנדסים בתחום זה משתתפים בתכנון, בפיתוח, בבקרה ובשליטה על מערכות מוטסות ובליסטיות מורכבות כגון מל"טים, מזל"טים, טילים, מערכות נשק מתוחכמות, מנועים רקטיים, כלים לווייניים ועוד.

קשה להפריז בחשיבות התרומה שיש למהנדסים על פרויקטים שהם מעורבים בהם. מאחר שעצמתה הטכנולוגית של ישראל נשענת אל אנשי מקצוע איכותיים במגוון נושאים הנדרשים לקיום הבטחת עליונותה של ישראל על שכנותיה, יש דרישה מתמדת לבוגרי מסלולי הלימוד השונים בתחום ההנדסה.

באמצעות סקר שוק קצר תוכלו להתוודע אל מוסדות לימוד המציעים לימודי הנדסה. מילוי הטופס המקוון יאפשר לכם להיחשף בפני נציגיהם של מוסדות לימוד שונים ייעוץ ממוקד ופרטני ניתן לקבל במזכירויות המסלולים השונים.

אם אתם לומדים בקורסי השלמה לבגרות במטרה להתקבל ללימודים באחד ממסלולי ההנדסה מומלץ לכם להתייעץ עם המורים, הבקיאים בדרישות הסף של רבים ממוסדות הלימוד ויכלו להמליץ לכם על כמות היחידות הנדרשת כדי שהלימוד שלכם יהיה אפקטיבי לקראת העתיד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב