דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נקיון לפסח- לא מה שחשבתם! 

מאת    [ 03/04/2012 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 1909 פעמים ]

חודש אפריל הוא החודש האהוב עלי ביותר בכל חודשיי השנה. אני מטבעי אומנם אוהבת קיץ, אוהבת עד מאוד. אך יותר מכך אני אוהבת את האביב, הימים החמים האלו שאפשר להתחרדן בשמש ולהשתזף קצת. כשפתאום לא צריך ללבוש הרבה שכבות, לא תמיד חייבים לנעול נעליים עם גרביים ויותר מכל – שעון קיץ, אומנם מפסידים שעת שינה יקרת ערך אך מרוויחים עוד שעת אור, בחוץ, ועבורי גם אור בנשמה. במשך כל השנים הרגשתי שאני נובלת בחורף, ממש מתכנסת ומשתבללת בתוך עצמי ומחכה שזה יעבור. זה התבטא במצב הרוח, באנרגיות, במוטיבציה לעשות דברים. השנה, כפי שאתם כבר יודעים,כאשר מלאו לי שלושים, הבטחתי על גבי הטור שלי ליהנות גם מהחורף ולא לתת לו לבאס אותי כמו תמיד. כתוצאה מהחלטה מאתגרת זו, ובעזרתו של אימון, מצאתי את עצמי קמה יותר בקלילות גם בבקרים הסגריריים והגשומים שפקדו אותנו, ואפילו חיכיתי לראות את הקשת עולה וחוצה את הענן . והנה, החורף אט אט מסתיים לו והאביב בפתח.

זהו בדיוק הזמן, לקחת נשימה עמוקה פנימה, להציץ לתוכנו, להיפתח, לפרוח, להאמין, להעיז....

חג הפסח מביא איתו הכנות רבות, התכוננות והתרגשות. בעוד כמה ימים יחול ליל הסדר וההכנות בעיצומן, הניקיונות, הבישולים, הקניות, המתנות. חג הפסח בעיני הוא חג מאוד משפחתי, חג שבזכותו מתקבצים סביב שולחן החג גם בני המשפחה הרחוקים יותר, מנצלים את החג בכדי להיפגש ולהתעדכן. אני מאוד אוהבת את האווירה החגיגית והשמחה שבחגים ,לאלו מאיתנו שהם בני מזל ויש להם משפחה וקרובים לחגוג עימם, מצב זה בהחלט אינו מובן מאליו.

יש לשים לב שכל ה"ביחד" הזה לעיתים מהווה קרקע פורייה דווקא להיווצרותם של ריבים ומחלוקות שחשוב לרסן מיד עם הופעתן על פני השטח לפני שמפתח ויכוח שאיבד את מימדיו, לזכור תמיד את הסיבה שלשמה כולם מתכנסים – להיות ביחד בחג, באהבה, בחברות, בכבוד .

ביחד עם כל הניקיונות שלנו כלפי חוץ וההתחדשות, נראה לי שזו הזדמנות טובה גם לנקות מבפנים, בנינו לבין עצמנו ולנקות את מערכות היחסים שלנו עם אנשים אחרים,לנקות,לחדש ולטהר את האווירה. שואלים את עצמכם מה הכוונה "ניקיון בין אנשים"? ובכן, תחושת הניקיון תבוא לידי ביטוי בכך, שנטהר את האווירה וניישר את ההדורים. ננסה לשתף בשיחה, ברגשות שלנו, בתחושות ובמחשבות. נעבוד עם עצמנו ונבין מהיכן נובעים הדברים, מה אנו יכולים לעשות בכדי לשפר, להכיל ולעיתים להשלים עם מה שיש, ושלא הכל בידנו. נשאיר מאחור משקעים, מתח, לחץ, תחושות תסכול ועלבון, אשר עשויים להופיע כתוצאה מתקשורת לקויה ולאו דווקא מתוך כוונה תחילה.

עיקר הניקיון יבוא לידי ביטוי בעיקר על ידי פתיחות וכנות בהן ננהג בכדי "לנקות". ראשית נהיה כנים עם עצמנו ונהיה מוכנים להודות באמת, האמת שבתוכנו. נקשיב לקול הפנימי שלנו ונפעל בהתאם למסקנות שעולות. בעזרת פתיחות נביא את הכנות לידי ביטוי, נוכל לבחור במילים או בהתנהגויות בכדי לממש את מה שקורה בפנים ול"נקות". במקום לדבר עם אדם אחר ולתאר בפניו את מה שאנו חשים, אולי נכון יהיה שקודם נתקשר באופן ישיר עם האדם הרלוונטי ולא נגרום לחוסר ניקיון במערכת היחסים כבר מן ההתחלה . בעזרתו של תהליך ניקיון בין אנשים נוכל להציף בעיות, כעסים ואף תחושות נעימות העשויות לגרום למבוכה וריחוק כאשר אינן באות לידי ביטוי מספק . באמצעות שיחה אמיתית וכנה, ואולי אף על ידי כתיבת המילים אל אותו האדם, (הדגש הוא על העברת המסר) נוכל להציל, לשמר ואף להעצים מערכות יחסים עם האנשים הקרובים לנו בכל מעגלי החיים.

לקראת חג הפסח הקרב ובא, אאחל לכם שתשלימו את הניקיונות וההכנות, תקיפו את עצמכם באנשים אהובים עליכם, נצלו את החג בכדי ליהנות מהחופש, מהאווירה. אני מאחלת לכולנו שיפסחו עלינו הדברים הרעים ונדע לזמן לעצמנו ולחיינו את הדברים הטובים, ואת היכולת להתמודד ולהכיל גם את הדברים הקשים והפחות טובים.

חג אביב שמח לכם, לבני ביתכם ולכל בית ישראל!

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב