דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היוקרה של אספרגוס לבן 

מאת    [ 03/04/2012 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 2503 פעמים ]

אנו מכירים היום שלושה סוגים של אספרגוס, כאשר לא מדובר על משהו מתוחכם מדי, למעט העובדה שכל סוג של אספרגוס מגדלים בצורה אחרת עם חשיפה שונה לאור השמש. ממש כמו שדבר ידוע הוא שאין עצי זית שגדלים עליהם זיתים שחורים, אלא מדובר על זיתים ירוקים שנותנים להם עוד תקופת מה להתבשל על העצים ולהשחיר. אחד המעדנים הפופולאריים ביותר כיום הוא האספרגוס הלבן והוא מאוד פופולארי משום שהוא נחשב לאיכותי יותר ביחס לאחיו הירוקים והסגולים.

אספרגוס לבן מגדלים בצורה מבוקרת וקפדנית למדי, כאשר ההתעקשות היא לא לתת לו לקבל טיפת אור שמש, להישאר רך ובשרני וכאשר הוא אינו נחשף לאור השמש הוא בצעם לא סופג כלורופיל ולא נהפך לירוק. השמירה על תנאי גידולו של האספרגוס הלבן היא מאוד חשובה לכל מי שרוצה למכור את הירק לצרכנים הנאמנים שלו, בעיקר בארצות האירופאיות, אך משלוחים גדולים מאוד של אספרגוס כבר מגיעים בשנים האחרונות למקומות אחרים בעולם.

מי שרוצה לנסות את האספרגוס, הכי טוב יהיה לאכול אותו כמה שיותר קרוב לזמן הקטיף שלו. רשתות המוכרות את הירק הזה בארץ מכריזות כי פרק הזמן שעובר החל מן הרגע שבו יצא כל אספרגוס מן האדמה ועד לרגע שבו הוא מונח לראווה על מדפי מחלקת הירקות בסופר הוא 36 שעות בלבד. כמובן שכל זמן ההובלה נשמרים התנאים הטובים ביותר לאיכות האספרגוס. מי שלא מצליח לשים את ידיו על אספרגוס לבן טרי, יכול לנסות את הגרסה המשומרת, אך כנראה ואניני הטעם יתאכזבו אל מול החומרים המשמרים ולכן עדיף תמיד לצרוך אותו בתקופה שבה האספרגוס גדל ובשל למאכל.

על פי טענות המומחים, החל מרגע הוצאות מתוך האדמה, יש לאספרגוס חיי מדף של שבועיים, אם שומרים אותו בטמפרטורת מקרר, העומדת על 4 מעלות מעל לאפס. אם באמת רוצים לשמור על טריות של כל אספרגוס לבן הנמצא ברשותנו, ההמלצה היא לכסות אותו באופן קבוע במגבות לחות, על מנת לשמור על הלחות שלו וכדי שלא יתייבש ויהפוך להיות פריך יותר כמו אחיו הירוק.

האספרגוס ובעיקר האספרגוס הלבן, הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל מטבח המכבד את עצמו. המקורות הגרמניים שלו באירופה הופכים את הירק למושא הערצה של כל שף וכל מומחה קולינריה והדבר כמובן משתלט על מטבחים רבים בעולם. כדי לאהוב לאכול אספרגוס לבן צריך להכיר אותו ואנו מקווים שעזרנו לכם לעשות זאת היום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב