דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לימים הראשונים לאחר לידה 

מאת    [ 03/04/2012 ]

מילים במאמר: 759   [ נצפה 1991 פעמים ]

הכנות לפני הלידה:

1. קניות לפני הלידה- קנו את הציוד ההכרחי, את השאר ניתן להשלים לאחר הלידה, כאשר תדעו טוב יותר מהם הצרכים. אוכל- כדאי להכין אוכל מבושל ולהקפיא במנות, בכדי שיהיה קל יותר לאכול אוכל מזין לאחר הלידה. בנוסף, אם מישהו מתנדב לעזור, אוכל מבושל וביתי תהיה עזרה נפלאה.

2. טלפונים חשובים- אם את מתכוונת להניק, הכיני לך מספר טלפון של יועצת/ מדריכת הנקה מומלצת, או כזו שנפגשת איתה במהלך ההיריון, לכל מקרה או התיעצות. טלפונים נוספים במידת הצורך- מוהל, דולה פוסט פארטום וכו'.

3. ארגון חדר לתינוק- התינוק זקוק למעט מאוד, אך אם מתכוונים להכין חדר מעוצב, כדאי לסיים את ההכנות לפני הלידה ולהתאים את החדר לאחר הלידה אם תגלו שהצרכים השתנו (איפה נוח לחתל, איפה ישן וכו')

4. התכונני לימים שאחרי, דברי עם חברות, קראי ושאלי שאלות. קשה להגיע מוכנה לגמרי אל האימהות, אך כדאי לשמוע ממקורות שונים על התקופה שאחרי הלידה.

לאחר הלידה:

1. מנוחה- הלידה היא טראומה עבור הגוף (ולא חשוב איזה סוג לידה). חשוב לנצל את תקופת משכב הלידה (כ-6 שבועות לאחר הלידה) למנוחה. נכון שמנוחה עם תינוק קטן היא משימה לא פשוטה, אך נסי להקדיש את רוב הזמן לעצמך ולתינוק, המטלות יחכו.

2. קבלת עזרה- נצלי את ההצעות לעזרה מסביבך לדברים שאת זקוקה להם. זה כולל גם ניקיון, בישולים, שמירה על התינוק בכדי שתוכלי לישון קצת במהלך היום. לעומת זאת, על תתביישי לדחות עזרה לא מתאימה. אם לא נוח לך שיהיו אנשים מסביבך כשאת כאובה או מתאוששת, אל תתביישי להגיד!

3 לגיטימי שמבקרים שמגיעים בתקופה הראשונית מארחים את עצמם, תוך כדי עזרה בתפעול הבית. לא מצופה ממך להיות מארחת למופת (ואם כן, זו לא בעיה שלך!) וזכותך גם לדחות ביקורים למועד מאוחר יותר, אלא אם כן בחברה משמחת אותך ומתאימה לך בימים האלו.

4. כשהתינוק ישן, את ישנה – אמירה ידועה, אך לא מתאימה לכולן. אם את מאלה שלא מסוגלות להירדם כשהתינוק סוף סוף נרדם, נצלי את הזמן שהתינוק ישן בכדי לעשות משהו שייתן לך אנרגיה כשהוא יתעורר. זה יכול להיות לאכול ארוחה בנחת, לתפור, לצייר, לראות טלוויזיה, ואפילו לקפל כביסה.

5. לשיפור המרגש: כשהיום הופך להיות ארוך, התינוק (או את) בוכה ולא רגוע, הבית מבולגן, נראה שהיום הזה אף פעם לא יגמר- ארזי לך תיק קטן עם חיתול ומכנס להחלפה, שימי את התינוק במנשא או בעגלה וצאי לשאוף אויר. לפעמים דבר קטן, כמו לראות אנשים מחייכים, אור שמש ועולם כמנהגו נוהג, יכול לעשות פלאים למצב הרוח. אם מתאים לך ויש מישהו שאת סומכת עליו, יציאה בלי התינוק, אפילו לזמן קצר, עשויה לטעון אותך באנרגיות.

6. הנקה מחוץ לבית – בהתחלה זה נראה קשה, ואפילו בלתי אפשרי. כשהתינוק מבסס את ההנקה ומצליח להתחבר בקלות זה הולך ונהיה קל יותר. אם את חוששת להניק בחוץ, התאמני בבית. ישנם עזרים כמו סינר הנקה או חיתול טטרה גדול שיכולים לסייע. פטנט אחר הוא גופיה צמודה אותה מורידים מלמעלה ומעליה חולצה אותה מרימים מלמטה. כך את מכוסה מכל הכיוונים.

7. מנשא – מומלץ מאוד לרכוש מנשא. עדיף לחכות לתינוק ולמדוד יחד איתו מנשא שיתאים ויהיה נוח לשניכם. המנשא יכול להתאים למצבים בהם התינוק אינו רגוע, להקלה על גזים וגם מפנה לך את הידיים בכדי לעשות דברים נוספים או לנוח.

8. רעשי בית – כדאי לשמור על הבדלים בין היום והלילה, גם כאשר הם עדיין הפוכים בשביל התינוק. בשנות היום להשאיר אור דולק או אור שמש ולא להחשיך את הבית, להמשיך את ניהול הבית כרגיל ולא להתרגל לשקט דממה. כל זה יסייע לתינוק להבחין בין היום והלילה ובהמשך יעזור לא להירדם גם במצבים בהם אין שקט מוחלט.

9. רגשות ומצבי רוח – כדאי לדעת שבכי, עצב, שמחה, אושר, תסכול ואכזבה הם רגשות הגיוניים בתקופה זו. אהבה ממבט ראשון וחיבור לאימהות לא בהכרח יגיעו מיד. חייך השתנו מן הקצה אל הקצה ולוקח זמן להגיע לאיזון מחודש. אפשרי לעצמך לחוות ולשתף ברגשות חברה, אמא, דולה אחרי לידה, וכל דמות שאת חשה בנוח עימה.

10. גמילה ממגבונים – חבל על הסביבה וחבל יותר על הטוסיק החמוד של התינוק שלכם.
מגבונים מכילים בתוכם חומרים רבים שאינם בריאים לעור (ומצליחים לנקות כיריים נהדר...).
במקום- שימו בעמדת ההחתלה צמר גפן (אפשר לקנות גם את העיגולים ואפילו לא לחתוך) וקערית מים קטנה או שטפו בכיור. עושה בדיוק את אותה העבודה והרבה יותר בריא!

11. החודשים הראשונים בחייו של התינוק אינם פשוטים עבורו. עליו להתרגל אל העולם שבחוץ, לאחר ששהה 9 חודשים במקום מוגן וחמים.
ד"ר הארווי קארפ קורא לתקופה זו הטרימסטר הרביעי ומציע 5 שלבים להרגעת התינוק (והקוליק) שמדמים את השהות ברחם:
♦עיטוף הדוק בחיתול בד או בשמיכת עיטוף ייעודית סביב הגוף
♦תנוחת "נמר על עץ"- להשעין על הזרוע כשהתינוק שוכב על בטנו.
♦נדנוד – על הזרוע כשיש קצת חופש לראש לזוז.
♦לומר שששש שששש ארוכים - מדמה את הקולות שתינוקות שומעים ברחם
♦מציצה - של אצבע של ההורה או של מוצץ.

 

מתת לשם(M.A)-ליווי לאחר לידה


  • דולה פוסט פארטום, ליווי אישי לאחר לידה

  • מדריכת הנקה, גם כהכנה לקראת הלידה

  • מנחת מעגלי אימהות לאחר לידה

  • http://www.matatleshem.com




    מאמרים חדשים מומלצים: 

    חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
    מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
    מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
    לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
    אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
    הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
    ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
    אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
    שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
    איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

    מורנו'ס - שיווק באינטרנט

    ©2022 כל הזכויות שמורות

    אודותינו
    שאלות נפוצות
    יצירת קשר
    יתרונות לכותבי מאמרים
    מדיניות פרטיות
    עלינו בעיתונות
    מאמרים חדשים

    לכותבי מאמרים:
    פתיחת חשבון חינם
    כניסה למערכת
    יתרונות לכותבי מאמרים
    תנאי השירות
    הנחיות עריכה
    תנאי שימוש במאמרים



    מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב