דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוצרים לגינה: כיצד לבחור את החומר המתאים 

מאת    [ 01/04/2012 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2209 פעמים ]

דמיינו לעצמכם- יום אביב נאה, הילדים קופצים על טרמפולינה ענקית ואתם מתפנקים בסאונה האישית שלכם אשר בגינת ביתכם, ויוצאים ממנה הישר לארוחת ברביקיו שנצלתה על גריל גחלים לוהט, ממש כמו בצימר... נשמע חלומי, לא? ובכן, זהו חלום מהסוג שיכול להתגשם, ואפילו די בקלות. כיום, קיימים מגוון מוצרים לגינה אשר ניתן לקנות גם עבור הבית הפרטי ולא רק עבור מלונות יוקרה (והם מעניקים לבית הרגשה של מלון שכזה...).

אבל בשביל לבחור מוצרים לגינה בצורה הטובה ביותר, כדאי להכיר את החומרים השונים מהם עשוי כל מוצר, ולבחור את החומר הטוב ביותר עבורכם. להלן סקירה קצרה של החומרים השונים אשר מהם עשויים מוצרים לגינה:

טרמפולינה:

הדבר החשוב ביותר בקניית טרמפולינה הנו בחירת רפידות בטיחות איכותיות, לשמירה על בטיחות הקופצים. רפידות הבטיחות יכולות להיות עשויות משני חומרים- פי.וי.סי (פוליוויניל כלוריד) ו-פי.אי (פוליאתילן). פי.אי הנו חומר זול יותר בדרך כלל, אך הוא גם מתכלה מהר יותר מהפי.וי.סי אם הוא עומד בשמש. יש לשקול את שני המרכיבים- ולהחליט בהתאם.

סאונה פרטית:

כאשר בוחרים סאונה, כדאי לחשוב על שני סוגים של חומרים- החומר ממנו יבנה צידה החיצוני של הסאונה, והחומר אשר יצפה את צידה הפנימי.

עבור צידה הפנימי של כל סאונה, נהוג להשתמש בעץ, ממספר סיבות. ראשית, העץ הוא חומר אשר סופג אדים ולחות מבלי להתעבות ולהתנפח יתר על המידה. שנית, ולא פחות חשוב, העץ תורם לאסתטיקה המרגיעה של הסאונה, ויוצר מרחב חמים ומושך. שלישית, עץ משובח עבור ציפוי פנימי של סאונה איננו נרקב ואיננו מתעכל בסביבה הלחה והחמה בה הוא נמצא. אז איזה עץ הוא המתאים ביותר?

עצים רכים כגון ארז, אורן וסקויה מתאימים לספיגת הלחות אשר בסאונה. בנוסף, הם עמידים יותר בפני ריקבון.

עבור צידה החיצוני של הסאונה, ניתן להשתמש במגוון חומרים יצירתיים ומיוחדים. תוכלו להשתמש בעץ, אבנים מסותתות או בעלות מראה פראי, לבנים, טיח, קורות וכדומה- הכל בהתאם לאווירה שברצונכם ליצור (למשל, עבור אווירה כפרית השתמשו בעץ, עבור אווירה מודרנית השתמשו בלבנים מסותתות, וכו').

מחסן גינתי:

מתוך המגוון הגדול של מוצרים לגינה, מחסן הוא מוצר אשר ניתן לבנות מחומרים רבים ומגוונים. העיקריים שבהם הנם: עץ, מתכת ופלסטיק.

עץ הוא חומר הבניה המסורתי עבור מחסן גינתי, ואם תבחרו בעץ הנכון המחסן יחזיק מעמד זמן רב. מחסן עץ ניתן לבנות בכל צורה ובכל סגנון. חשוב לזכור שמחסן עץ הוא בעל מראה גדול וכבד, ולוקח זמן רב יחסית להעמיד אותו ולפרק אותו, לכן הוא מתאים לבתים בעלי גינה גדולה, ולאנשים אשר מכננים להשאיר את המחסן על תילו שנים רבות מבלי לפרק אותו.

בדומה למחסני עץ, גם מחסני מתכת ניתן לבנות כמעט בכל צורה וגודל. המתכת היא חומר עמיד מאוד (בעיקר אם תקפידו לרסס אותה מידי פעם בחומר דוחה חלודה), אך חשוב לזכור שהיא סופגת קור וחום, ולכן מתאימה לאחסון מוצרים לגינה שאינם דורשים אוורור או סביבה עדינה מידי (מחסן מתכת מתאים למשל לאחסון כלי עבודה לא חשמליים).

מחסן פלסטיק מתאים בדרך כלל לאחסון פריטים קטנים יחסית, כמו כלי עבודה או אופניים. זהו מחסן שהרכבתו ופירוקו מהירים במיוחד, ולכן הא מתאים לגינות קטנות יותר או לאנשים המתכננים לפרק את המחסן בשלב מסוים.

 

בלוג על מוצרים לגינה: http://gablesmontessori.org/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב