דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפקת תובנות בצורה יעילה וזריזה - פוסט חובה לכל מנהל דף בפייסבוק 

מאת    [ 01/04/2012 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2343 פעמים ]

להפיק תובנות בצורה מהירה

ניהול תוכן ראוי ורלוונטי זהו רק חלק מעבודתו של מנהל עמוד מקצועי, הרשת החברתית מספקת לנו שילוב בין פעילות אנושית איכותנית לבין מדדים כמותיים ועל מנת ליצור אפקטיביות מירבית עלינו גם "לתקוף" את הפן הכמותי (שהרוב נמנעים ממנו).  פייסבוק מספקת לנו כלי חינמי וחזק לניתוח הדף העסקי שלנו, Insights. מעבר לגרפים הצבעוניים והנחמדים שאנו רואים ברובד העליון – בכניסה הראשונית לטאב, עלינו גם לייצא נתונים על מנת לראות את התמונה המלאה, מי מביניכם הניסה לייצא דוחות וודאי קיבל שוק התחלתי בהסתכלותו על קובץ האקסל העמוס לעייפה. הפוסט הבא יציג לכם איך במספר פעולות מצומצם תוכלו להפיק מסקנות אופרטיביות מבוססות שיעזרו לכם בניהול השוטף.


    • ייצוא הנתונים – תיכנסו Admin Panel
    בחירת טווח התאריכים ,במקרה שלנו ניקח תקופה של חודש ימים.
    תיכנסו ללינק להצצה בתמונה
    • זיקוק הנתונים- כפי שאתם רואים יש המון המון נתונים כמותיים, חייבים לצמצם לkey Metrics , אבל מה להשאיר על מנת לספק תובנות חשובות במינימום זמן? מחקו את כל העמודות והישארו רק עם השלושה הללו:

Lifetime Total Likes – כמה אוהדים יש לדף שלכם בכל יום נתון.

Friends of Fans – החברים של האוהדים, בעצם זה הREACH הפוטנציאלי שלכם, כמה אנשים יכולים להיחשף בפוטנציה לתוכן של הדף.
*הוספת עמודה בצורה ידנית אשר נקרא לה
Total daily reach – עמודה זו נחשב על ידי חיבור מספר האוהדים של הדף + מספר החברים של האוהדים, זהו הנתון המסכם והמדויק של החשיפה הפוטנציאלית של הדף שלך.

Page Consumption – מספר המציג בצורה מדויקת את מעורבות הגולשים בתכני הדף שלכם. גולש אחד יכול ל"צרוך" יותר מתוכן אחד בדף שלכם (לעשות לייק לכמה פוסטים,לשתף כמה פוסטים וכו') המדד הזה סופר כל הקלקה של גולשיוניק ולא סוכם. זאת אומרת אם גולש לחץ לייק לכמה פוסטים לא תיספר הקלקה אחת אלא המדד הזה סופר את מספר הלייקים המדויק שביצע אותו גולש.

3. המירו לגרפים – עכשיו להשלמת התמונה פשוט "נזרוק" את הנתונים על גבי גרפים. נייצר שניים. הראשון הינו Total Reach . סמנו את עמודת התאריכים ואת עמודת הTotal Daily Reach. בחרו Charts --> Line Chart --> Stacked Line.

 תיכנסו ללינק להצצה בגרף 

נייצר גרף נוסף, נבחר שוב את עמודת התאריכים והפעם נבחר גם את עמודת הצריכה.

  תיכנסו ללינק להצצה בגרף 


4. הפקת תובנות – הגרף הראשון בדוגמא שלנו מציג עלייה קבועה בחשיפה של העמוד והגעה ליותר ויותר "זוגות עיניים", במידה והיינו עדים לסטגנציה או אף גרף שלילי כמובן היינו צריכים לבצע בחינה מחודשת של התוכן המועלה בעמוד וחזרה "ללוח השרטוט" על מנת לשנות את המגמה. זכרו שהמטרה הבסיסית של מנהלי עמודים הינה לזכות בחשיפה גדולה אף גם במעורבות גבוה, שילוב זה יצור LOOP חיובי מבחינת הדף וכמובן יעיד לנו שאנו בעלי קהילה רלוונטית, כזאת שנוכל להניע אותה גם למכירה בפועל או פעולה אחרת הרצויה מבחינת העסק.

מה שמוביל אותנו לגרף השני, המצביע על מידת המעורבות של אותו קהל פוטנציאלי, במקרה שלנו אנו רואים ירידה בכמות צריכת התוכן על ידי הגולשים זיהינו את המגמה, חקרנו בהתאם לטווחי התאריכים את אופי התכנים שגרמו לאי היענות, תיקנו ואנו עדים באיזור ה 0312 לשינוי מגמה והתחזקות הקלקות על התוכן מה שמעיד שאנו "נוגעים" במקומות הנכונים אצל קהל היעד שלנו.

5. עשו זאת בעקביות- הקדישו זמן לתהליכים הנ"ל, להמלצתנו, פעם בשבוע (מעבר לפעילות היומית השוטפת בדף), על מנת לזהות מגמות, לשפר וליצור דף אוהדים חזק, כזה שיהיה בעל ערך אמיתי לכם ואו לבעל העסק.

 

בהצלחה!

 

ניר חוליNir Huli שיווק בניו מדיה, עם נגיעות של רשתות חברתיות בטעמי אפרסק מוגז עדין



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב