דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האומץ להתגבר על הפחד 

מאת    [ 31/03/2012 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 3469 פעמים ]

האומץ להתגבר על הפחד

נניח שהיית מקבל מיליון דולר כדי להקים את העסק שתמיד חלמת עליו. היית מקים אותו? התשובה מובנת מאליה. וודאי שכן. אין לך מה לפחד. אין לך מה לסכן. אין לך מה להפסיד...

ועכשיו נניח שלא תקבל מיליון דולר, ועדיין יש לך חלום להקים עסק שיפרנס אנשים רבים, יגרום לך סיפוק עצום ויאפשר לך לחיות את החיים שתמיד רצית. היית מקים אותו? כאן התשובה כבר לא מובנת מאליה, והסטטיסטיקה מספרת לנו שאחוזים בודדים בלבד היו עושים את הצעד, לוקחים הלוואות ומסכנים את עתידם הפיננסי כדי להגשים את חלומם.

כולנו מפחדים

בואו נתחיל מהעובדה הבסיסית ביותר: כולנו מפחדים. מערכת ההגנה האוטומטית שקיימת אצל כולנו דואגת להישרדותנו. הדרך הטובה ביותר לשרוד היא לשמור על הקיים. הדרך הגרועה לשרוד היא להמר על מה שיש לנו ואולי להפסיד. לכאורה.

למה לכאורה? בעיקר מכיוון שמערכת ההפעלה ההישרדותית הזו לא מתאימה לאורח החיים האינטנסיבי, התחרותי, המודרני ומשמרת דפוסי התנהגות, דפוסי הפעלה, מנגנוני הגנה ודחפים שעלולים להרחיק אותנו או למנוע בעדנו מלהשיג את מה שאנחנו באמת רוצים.

בואו נדייק. אם לא היינו פוחדים, סביר להניח שהיינו פועלים בניגוד להגיון הסביר ומסכנים את חיינו. תחשבו על ילד קטן שמגיע בפעם הראשונה לים. אין לו כל מידע על הסכנות שעלולות לקרות, והוא רץ ללא כל חשש לתוך המים. תפקידנו כמבוגרים אחראיים שמודעים לסכנות לעצור אותו ולהסביר לו למה כדאי לו לפחד.

הדוגמה הזו כמובן בסיסית ופשטנית ביותר, אבל בואו ניקח את זה צעד אחד קדימה. בואו נדבר על אהבה. אנשים מאוהבים בדרך כלל הופכים לרגישים ולפגיעים יותר, ואם הם יחשפו את עצמם בפני אחרים הם עלולים להיפגע. אני מניחה שחלק מהאנשים שקוראים את המאמר הזה חוו בשלב כלשהו בחייהם כאב לב. הדרך היחידה להימנע מזה לחלוטין היא לא להתאהב. מי בוחר בדרך הזו?

אם הפחד מכאב, כישלון, לעג, דחייה או כל דבר אחר היה מנצח, סביר להניח שנשים היו יולדות הרבה פחות, שספורטאים היו משיגים פחות, ושכולנו היינו מעזים הרבה פחות בחיינו.

בואו נדבר על אומץ

וזה המקום לדבר על אומץ. האומץ להשיג את מה שאתה רוצה, האומץ להתעמת עם הפחד מכישלון, לעג, עוני או דחייה, לצאת מאזור הנוחות ולעשות דברים שמפחידים אותנו. הפחד קיים אצל כולנו. השאלה היא אם הפחד משתק ושולט בחיינו או שאנו פועלים למרות הפחד.

לחץ כאן לקריאת המשך המאמר...

איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.
www.aloe-forever.co.il


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב