דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתבצע תהליך ניקוי ארובות 

מאת    [ 30/03/2012 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 3097 פעמים ]

איך מתבצע תהליך ניקוי ארובות?

עם העלייה במודעות להיגיינה ולזיהום אוויר, כך עלתה גם המודעות לשימוש במערכות נידוף עשן. מערכות אלו, המותקנות במטבחים תעשייתיים בפרט, ובקניונים ומרכזים מסחריים בכלל, באולמות אירועים, מסעדות, חדרי אוכל, בתי אבות, פנימיות, בתי קפה ופאבים, מיועדות להוציא החוצה עשן, אדי בישול, ריחות צלייה ובישול לא נעימים, ואדי שומן העולים בתהליך הטיגון והבישול. מערכות נידוף עשן חיוניות למניעת הרעלות ושריפות בעלות פוטנציאל קטלני, לשמירה על זרימת אוויר תקינה, ולשמירה על בטיחות עובדי המטבח והלקוחות.

חשיבות תהליך ניקוי ארובות ומנדפים.

תהליך ניקוי ארובות ומנדפים הינו תהליך המעוגן בחוק, ומתבצע לפי התקן הישראלי שהוא נגזרת של התקן האמריקאי המחמיר, ובהתאמה להוראות שרותי הכיבוי וההצלה, שרותי התברואה והמשרד לאיכות הסביבה. תהליך זה הכרחי לשמירה על פעילותה התקינה, מונע תקלות במערכת הנידוף, ומתבצע אחת לחצי שנה, לכל הפחות, או במידת הצורך, ככל שהשימוש במטבח התעשייתי גדול יותר, אחת לחודשיים - שלושה.

ניקוי מנדפים יסודי, חשוב ביותר למניעת שריפות. במנדפים ובארובות, מצטברות שכבות עבות של שומן, לכלוך ושיירי מזון, שיתלקחו במהירות אם באים במגע עם גיצי אש מתהליך הבישול, ועלולים להתלקח לשריפה גדולה, בעלת פוטנציאל קטלני, כמו זאת שפרצה, בזמנו בדיזינגוף סנטר, שבו לא הייתה, בנוסף, גם מערכת לכיבוי אש מתאימה. כאשר מתלקחת שריפה במערכת הנידוף, היא מוזנת על ידי האוויר מהמפוח, וכחומרי בעירה דליקים במיוחד, משמשות אותה שכבות הלכלוך השומני, המצפות את דפנות המנדפים והארובות.

ניקוי ארובות חייב להתבצע על ידי חברה אמינה, מקצועית ומוסמכת. אדם מן השורה, אינו יכול לבצע את הניקוי בעצמו שכן, נדרש ידע מעמיק במבנה מערכת נידוף העשן ובתרכובת החומרים המשמשים לניקיון שלה, כדי לבצע את העבודה ביסודיות ובאפקטיביות. טכנאי מקצועי, ינקה באופן יסודי ביותר את הארובה, התעלות והפינות אליהן קשה להגיע, בחומרים שתפקידם להמיס את השומנים, ולנקות באופן יסודי את שאריות הפיח והלכלוך. חומרים חזקים אלו, אינם יכולים להיות בשימוש אדם שאינו מוסמך לכך, שכן, יש צורך בידע, ניסיון, וציוד מגן מתאים כדי להשתמש בהם בצורה אפקטיבית ובטוחה.

ניקוי ארובות, מנדפים ותחזוקתה השוטפת של מערכת נידוף העשן, חייב להתבצע לפי התקן האמריקאי המחמיר NFPA-96, בכפוף לתקן הישראלי ולפי סטנדרטים בינלאומיים של ניקיון ובטיחות מערכות נידוף עשן. עליכם לוודא כי בסיום הניקוי, ינפיק לכם הטכנאי המטפל, תעודות ואישורים על ביצוע הניקוי במערכת נידוף העשן שברשותכם. אישורים אלו נדרשים לחברת הביטוח, על מנת לתת תוקף לפוליסת הביטוח שלכם, לשרותי הכבאות וההצלה, על מנת שתוכלו להחזיק ברישיון העסק שלכם, לשרותי התברואה, על מנת לאשר את הדרישות הסניטריות לשימוש במטבח התעשייתי שלכם, ולפקחי המשרד לאיכות הסביבה, כדי לוודא כי הארובות שבמערכת נידוף העשן שלכם, אינן פולטות ריחות לא נעימים המהווים מפגע.

 

תהנו ובהצלחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב