דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות הגישור במהלך גירושין 

מאת    [ 30/03/2012 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 2259 פעמים ]

למרות העובדה כי זוגות רבים מתגרשים בימינו, להתגרש זה לא דבר קל בכלל. התהליך מייגע, ולעיתים סוחט מאיתנו את כל הכוחות. זוגות רבים אשר היו כמו זוג יונים בעבר מוצאים את עצמם בסבך של רגשות קשים, יוצרים וצוברים משקעים של טינה הדדית, כעס חזק וכאב רב. מצב זה יוצר לעיתים קרובות חולשה גופנית, רגשית ונפשית, שכן אובדן הכוחות הוא עצום, בייחוד עם התהליך המורכב לוקח זמן רב. מעבר לכך, רובינו נוטים לסחוב איתנו רגשות ותחושות לתוך העולם שלנו, וממשיכים איתם הלאה לעתיד. מצב זה מעמיד אותנו בפני התמודדות בלתי פוסקת עם אותם הרגשות הכבדים, למרות שאת תהליך הגירושים עצמו כבר סיימנו. כיצד ניתן להתמודד בצורה חכמה ובריאה יותר עם פרידה מבן או בת זוג, ומבלי לשלם מחיר כבד מדי?

הגישור הינו אומנות אשר כליה הם יכולות ההכלה והאיזון. היכולת של המגשר הנייטראלי לייצר סביבה שקטה ומתונה ובלרוא מציאות מכילה בה ידונו בני הזוג המתגרשים בנושאים החמים אשר בוערים ביניהם הינה מיומנות גבוהה הדורשת הבנה של אנשים ושל תהליכים. העובדה כי כלי זה שמין כיום ונמצא בהישג ידינו איננה דבר שיש להקל בו ראש. בעבר זוגות אשר היו פונים לגירושין היו עומדים בפני הקשיים וחוסר האונים הגדול לבדם, או עם מט מזל תוך כדי תמיכה מבני משפחה וחברים קרובים. במקרים רבים מאוד אין זה מספק כלל וכלל את הדרישה לתמיכה רגשית, ואפילו יכול להזיק, כאשר מי מבין אלו הניגשים לתת תמיכה ועצה מלבנים את האווירה ויוצרים העמקה של הניכור, הכעס והטינה. הגישור המקצועי מכיל בתוכו את התמיכה הבריאה וחסרת השיפוט אשר מאפשרת לכל אינדיווידואל לבצע את הבחירות שלו בצורה שקולה ובהירה מבלי להיסחף לסערת רגשות גדולה מדי וליפול במלכודת של לקיחת החלטות הרות גורל ברגעים של חולשה אדירה.

בעוד שהשיח הציבורי והחברתי בנושא גירושין מתמקד בלכלוך והמדון - מריבות על כספים וממון, מה שמתנהל בחדרי חדרים ובנבכי נפשם של אלו החווים את התהליך הינו תהליך רב-משמעות. הפניה לעורך-דין גירושין אומנם נותנת פיתרון לצד המשפטי ולהליכים המנהלתיים והרשמיים אותם יש לבצע, אך הנפש שלנו נשארת פצועה ומדממת ואנו יוצאים עם פגיעות חזקות שעלולות להשפיע על מהלכינו בעתיד בתחום הזוגיות, ובכלל בכל תחומי החיים. ניתן להתגרש כיום מבלי לשבור את הכלים, מבלי להרוס אחד לשני את החיים ותוך צמיחה וגדילה מתהליך בריא שמלמד אותנו להתמודד עם הכאב שלנו, ללמוד ממנו איך אנו חווים את החיים ואיך אנו יכולים להתנהל מול משברים. הדבר מקבל חשיבות עליונה כאשר מדובר במשפחה עם ילדים.

כזוג מחליט להיפרד ישנם מערכות שיקולים רבות הנכנסות לפעולה. הקושי הרגשי של העזיבה, הפחד מול ההתמודדות עם החדש, הרתיעה מהבדידות, ההבנה כי מדובר במחלוקת, לעיתים אף גדולה מאוד לגבי רכוש משותף וחלוקתו. בין כל אלו לא הוזכרו עדיין הילדים. כשזוג עם ילדים בוחר להתגרש מדובר בתהליך מורכב שבעתיים ועם מרכיבים בעלי רגישות גבוהה הרבה יותר. ישנם מחקרים רבים המדגימים בצורה ברורה את הקשר הישיר בין גירושים של הורים, בייחוד גירושים לא מוצלחים מלאי כעס וטינה, לבין פגיעה במצב הרגש של הילד, פגיעה שמלווה את הילדים לתוך חייהם כבוגרים ופוגעת באיכות החיים שלהם בצורה ישירה וברורה. אם אתם זוג נשוי השוקל להתגרש ויש לכם ילד אחד או יותר, תהליך הגישור הוא הדרך הנכונה בשבילכם. הבחירה לקבל עזרה מקצועית על מנת להצליח למצוא את האיזון ביניכם בכדי להגיע להחלטות ללא עודף ריבים וכעס הינה הבחירה הנכונה תמיד - אבל כשיש ילדים מדובר בבחירה גם בשבילם, למען העתיד שלהם. 

גיא ליכט, גרוש טרי וחובב כתיבה, מציג את ידיעותי בתחום הגירושים בו יצא לי להתעמק יותר ויותר במהלך הגירושין שלי. תמיכה, ייעוץ ועזרה לזוגות אשר החליטו להיפרד ורוצים לדעת איך לעשות את זה נכון ובריא ובלי מלחמות מיותרות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב