דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 3579 פעמים ]

לרוב אנו נוטים לשכוח מה קורה עם אותם ילדים ברגע שהם גדלים והופכים לבוגרים שתפקידם כרגע הוא להשתלב בחברה הכללית בצורה תקינה.

עיקר הבעיה

למרבה הצער מבוגרים רבים אשר סובלים מהפרעת קשב וריכוז אינם מקבלים את אותן הנחות שאותן מקבלים ילדים בבית הספר כאשר הם לא הקשיבו בשיעור. כי כשאתה מבוגר אתה חייב להתרכז בעבודה ולעמוד במצבי לחץ בעבודה ואם לא תפוטר, אין הרבה מבוגרים שיבואו לבוס שלהם ויגידו 'תשמע, יש לי הפרעת קשב וריכוז'. במקרים רבים מבוגרים לא מודעים לה וגם אם כן זה מלווה בבושה גדולה מה שהופך את ההתמודדות לקשה הרבה יותר.

ביטויים של הפרעת קשב וריכוז במבוגרים

תופעת הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים באה לידי ביטוי בצורות שונות מאלה שאצל ילדים. אצל מבוגרים המאפיינים הם חוסר תשומת לב לפרטים, היסח דעת, קושי בארגון ותכנון, שכחה, לקיחת משימות בלי הערכת זמן נכונה והגעה למצב שבו המשימות שלקחו על עצמם לא מבוצעות כלל. הם נוטים לסבול ממצבי רוח משתנים בעיקר חוסר יכולת ריכוז שמובילה לשעמום מהיר. לעיתים הם שוכחים דברים או אומרים דברים באימפולסיביות, דבר שעלול לסבך אותם.

כמבוגרים החברה אינה סלחנית כלפיהם והם מקבלים המון תגובות שליליות על בעיות התנהגות, אמנם יש להם יכולת שכלית אבל הם נראים חסרי אחריות וילדותיים. מבוגרים הסובלים מההפרעה מתקשים להחזיק במשרות או בקשרי זוגיות תקינים, מחקרים מראים שהם אף מעורבים יותר בתאונות דרכים בגלל אימפולסיביות וחוסר תשומת לב וסבלנות. חוסר הסדר ויכולת הארגון הלקויה להם הופכת להיות בעיה ממשית בעלת מימדים הרבה יותר גדולים מאשר אנשים נורמטיביים. כאשר הבעיה נותרת ללא טיפול יעיל היא עלולה להחמיר. ולהוביל לתחושות דימוי עצמי נמוך, חרדה, ואף דיכאון.

טיפול בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים

מאופיינת בטיפול מקיף. בעקבות היותם במקרים רבים אנשים עם בעיות חרדה ודיכאון, הם עוברים אבחון אצל פסיכיאטר ופסיכולוג. אצל מבוגרים נעשים אבחונים נוירו פסיכולוגיים קוגניטיביים הבודקים מדדים של קשב, ריכוז, זיכרון, והערכת לקויות למידה במידת הצורך. מכיוון שלא כמו אצל ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, אין מבחן אחד שיכול לקבוע האם הם סובלים מ הפרעות קשב וריכוז. האבחנה הסופית היא אבחנה קלינית אצל פסיכיאטר מוסמך. הטיפול שניתן לאנשים אלו ממוקד באדם עצמו בכלל עם עבודה על ההפרעה בפרט, הקניית אסטרטגיות להתמודדות לרוב מסגרות של טיפול פסיכו דינאמי, טיפולים תרופתיים בפיקוח רפואי וקיימות גם קבוצות תמיכה שמטרתם לטפל בבעיות של הפרעת קשב וריכוז.

גלגל הצלה - טיפול ב href="http://www.hatzala4u.co.il/%d7%94%d7%a4%d7%a8%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%a7%d7%a9%d7%91-%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%96">הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב