דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישום פטנט על תוכנה 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2000 פעמים ]

בישראל היום, הכיוון של רשות הפטנטים כך נראה על פי הודעת רשות הפטנטים לעניין בקשות פטנטים על תוכנה תקל על מבקש פטנט על תוכנה מאשר בעבר, בעבר היה קשה לקבל פטנטים בתחום התוכנה בישראל והמגמה בישראל הולכת לכיוון המדיניות של משרד הפטנטים האמריקאי שם קל יותר לקבל פטנטים על תוכנה. על פי הודעת רשם הפטנטים מיום 12.1.2012 פורסמה טיוטא להערות הציבור, נראה שרשם הפטנטים הולך להקל ולאפשר פטנטים על תוכנה גם בישראל, יש לקרוא את הודעת הרשם ולהתייעץ עם עורך פטנטים בעניין זה לכל מקרה ומקרה, על מנת לבחון אם בקשת הפטנט יכולה להיכנס ל"שער" חוק הפטנטים הפסיקה והודעת הרשות.
רישום פטנט על תוכנה מצריך ידע מעורך פטנטים בתחום מורכב זה, עורכי פטנטים בעלי ידע בתוכנה יש להם יתרון בהבנת התחום, "פטנט תוכנה" מהווה יתרון לבעל הפטנט, בעל פטנט יכול לאכוף את זכותו בבית המשפט ולקבל במידה והפטנט הופר פיצוי כספי וכן לעיתים צו מניעה כנגד המנצל שלא כדין את הפטנט.

פטנט על תוכנה יכול להיות יעיל לממציאים וחברות הזנק, הפטנט על תוכנה יכול להיות כלי עזר חשוב בכדי להצליח במיזם ולהוות יתרון בשוק על פני המתחרים, לכן יותר ויותר חברות וממציאים ומקשים רישום פטנט על תוכנה ונראה שהמגמה מתרחבת למחוזות חדשים.

יש לזכור שפטנטים רשומים נרשמים לעיתים במספר מדינות לכן יש לבדוק את המדיניות בכל מדינה ולנסח את הבקשה באופן שתואם את החוק הפנים מדינתי הפסיקה והוראות והודעות רשמי הפטנטים השונים בעולם, מלאכה זאת מתבצעת על ידי עורך פטנטים ונבחנת בכל מקרה לגופו.

אפשר למצוא במאגרי הפטנטים בעיקר בארה"ב פטנטים שהצליחו להניב לממציאים ובעלי פטנט בתוכנה הכנסות נאות גם בזכות השגת פטנט רשום בתוכנה, חלק גדול מהחברות המובילות בעולם דואגות לטפל ברישום פטנט על תוכנה ולרכוש פטנטים מממציאים המתאימים לתחומם בכדי להרחיב את זכויות הקניין הרוחני שבבעלות החברה, ככול שחברה מחזיקה יותר פטנטים כך בדרך כלל ערך החברה עולה.

ממציאים בדרך כלל אין להם את הידע וההבנה של עורך פטנטים, לכן לפני שמחליטים להגיש פטנט על תוכנה או שלא להגיש פטנט על תוכנה כדאי להתייעץ עם עורך פטנטים, לעורך פטנטים שהוא גם מהנדס תוכנה יש כאמור יתרון לאור הכרת התחום הן בפן הטכני של התוכנה והן בפן המקצועי כעורך פטנטים.

רישום פטנטים על תוכנה יכול להוות אבן דרך חשובה ליזמות עסקית במידה ואותה המצאה עונה על דרישות חוק הפטנטים והפסיקה בהתחשב בהתפתחויות האחרונות בתחום, לכן במידה וניתן יהיה לקבל פטנט על מיזם בתוכנה, עצם קיבול הפטנט יכול למנף את המיזם ואת הפוטנציאל העסקי הגלום בו.

אב טיפוס פטנטים והמצאות בע"מ - חברה המתמחה בפיתוח מוצרים, פטנטים והמצאות, בניית אבי טיפוס ודגמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב