דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללי זהירות במטבח 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2814 פעמים ]

המטבח הביתי הוא אמנם מקום מרכזי וחשוב בבית שלנו אבל הוא גם יכול להיות מאוד לא בטיחותי ואפילו מסוכן. גם לכם ובעיקר לילדים שלכם. לכן חשוב להקפיד על כמה כללי מפתח על מנת לשמור על עצמנו בזמן שאנחנו מבשלים.

הבסיס – אחסון נכון

עד כמה שזה ישמע מובן מאליו – לאחסון נכון של כלי מטבח ישנה חשיבות בכל הנוגע לבטיחות במטבח. קודם כל – סירים ומחבתות כבדים מאחסנים בחלק התחתון של המטבח וזאת על מנת שלא יפלו כאשר נפתח ארונות גבוהים. כוסות וצלחות שבירות מאחסנים מקסימום בגובה הכתפיים – וזאת משום שמעבר לגובה הזה קשה לנו לראות האם בתוך הכוס או הצלחת ישנו כלי נוסף שעלול להחליק וליפול עלינו.

סידור סכינים

סכינים, ובעיקר סכיני שף חדות – לעולם לא נאחסן בתוך מגירה. כיוון שאנחנו, וכמובן גם ילדים – לעיתים נוהגים לפתוח רק פתח צר במגירה ולהשחיל את היד – ואין צורך להסביר כמה מסוכן עלול להיות מפגש עם סכין חשופה. לכן סכינים מאחסנים במתקן מיוחד או על מגנט סכינים ייעודי – או בתוך מגן סכינים אשר מכסה את כל הלהב.

זהירות בהכנות לבישול

עוד לפני שמתחילים בבישול עצמו – יש כללי זהירות גם להכנות. קודם כל את כל החיתוכים מבצעים עם סכין חדה ומושחזת ועל קרש חיתוך יציב. אם קרש החיתוך אינו יושב יפה על שיש למטבח ומחליק – הרטיבו נייר מגבת ופרסו מתחת לקרש – זה אמור לייצב אותו ולמנוע ממנו תזוזות מיותרות. בנוסף – צרו לעצמכם סביבת עבודה נקייה ורחבה ככל האפשר.

קופסאות שימורים יש לרוקן ולזרוק מיד לאחר הפתיחה משתי סיבות: הראשונה: בטיחות – דפנות הקופסה חדות וחותכות. הרחיקו מפגעים. השנייה: אין לאחסן קופסאות שימורים במקרר כיוון שהן צוברות חיידקים. העבירו את תוכן הפחית לקופסת פלסטיק ואחסנו אותה במקרר.

זהירות בבישול

די ברור כי בבישול עצמו חשוב לנקוט משנה זהירות כיוון שבד"כ הבישול עצמו נעשה בחום גבוה.

אם הבישול נעשה בתנור – זכרו להשתמש בכפפות ייעודיות מבודדות מחום – וכמובן לא להיות גיבורים ולנסות להוציא תבניות מהתנור בידיים חשופות.

בטיגון יש להקפיד כי לא מטפטפים מים או נוזלים קרים לשמן ללא צורך – זה עלול לגרום לשמן לקפוץ. בנוסף – הכנסת מוצרים לשמן תעשה מצד המחבת ולא מהמרכז – על מנת שנוכל להזיז במהירות את היד במקרה והשמן קופץ. כמו כן – טיגון רצוי לבצע עם חולצה בעלת שרוול ארוך על מנת להגן על הזרועות.

בבישול על כירה – מטבחים רבים מציבים את הכיריים באמצע המטבח – במקרה כזה יש להקפיד כי ידיות הסירים והמחבתות לא בולטות מהכירים. וכמובן להשתדל שכמה שפחות אנשים יעברו ליד השיש כשהוא פועל – על מנת לצמצם כמה שאפשר את האפשרות כי תהיה התקלות עם ידית של סיר או מחבת שעלולים לגרום להפיכתם.

דגשים נוספים

במידה ויש ילדים קטנים בבית – השתדלו להתקין מעצורים לדלתות המטבח הנמוכות – אלו ימנעו מילדיכם לסגור את הדלתות והמגירות על האצבעות – וכמובן לפתוח אותן.

בעת הגשת המזון – אל תעמיסו על עצמכם יותר ממה שאתם באמת יכולים לקחת – עדיף לעשות הלוך – חזור מאשר להפיל הכל על הרצפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב