דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיים לבד - מגמה מודרנית שהולכת ומתרחבת בעולם 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2566 פעמים ]

חיים לבד - מגמה מודרנית שהולכת ומתרחבת בעולם 

 

 

המבנה הישן התפורר

 

במאה השנים האחרונות המבנה החברתי בעולמי השתנה מן היסוד. במקום שבטים קטנים ומגובשים ומסורת משפחתית קרובה ואינטימית החברה האנושית הפכה לחברה שרוב אוכלוסייתה מרוכזת במגה-ערים קוסמופוליטיות המאפשרות חופש אישי, חיים של דינמיות, שחרור ממגבלות השבט, המסורת, הכבלים והדעות הקדומות.

 

זה אינו תהליך חולף אלא זוהי המציאות והיא מתחזקת מידי יום ביומו. מציאות זו מושרשרת בכלכלה (הגשמה עצמית, ביטוי אישי בעבודה והיכולת לשנות עבודה ולבחור בעבודה על סמך נטיות והעדפות אישיים), ביחסים (חוסר מוכנות להתפשר על אהבה, הזכות לבחור אם להתחתן או להתגרש, עליית שיעור הגירושים ובניית תאים משפחתיים מודרניים התפורים על פי המידות של הפרט) ובלאומיות (התפסיה הרואה באדם אזרח העולם ולאו דווקא אזרח מדינתו, ניתוק הקשר בין דת ומדינה, הנדידה העצומה של אנשים ממדינה למדינה ללא קשר ללאומיותם והחופש לבחור היכן לגור, איפה לחיות ותחת איזו מדינה וחוקים). 

 

 

 

יותר נוח לחיות לבד אבל לא בבדידות

 

רוב האנשים רוצים לחיות בצורה חופשית ולא בצורה מגבילה. החיים לבד אין פירושם בהכרח חיים של בדידות. להיפך, אנשים רבים החיים לבד הם בעלי חיים חברתיים ענפים. דווקא אנשים שחיים בזוגיות רבת שנים נוטים להשקיע יותר בבית על חשבון חיי החברה שלהם והחברים שלהם.

 

חיים לבד פירושם היכולת לעשות מה שמתאים, מה שבא, מה שנכון - מבלי לתת חשבון על כך לכל העולם. מהבחינה הזאת, רוב האנשים מעוניינים לחיות לבד, ולממש את עצמם ללא שוט, מגבלה או הפרעה.    

 

 

 

רוב האנשים חולמים לחיות לבד - אולם מתקשים להודות בכך

 

הפחד מפני בדידות ובידוד, סנקציות חברתיות ותחושה של חריגות הוא המניע אנשים להעדיף לחיות בקבוצות ולא בצורה חופשית יותר. כיום, מרבית האנשים היו רוצים לחיות - בסתר ליבם - בצורה חופשית, אך תג המחיר שהם אמורים לשלם על כך הוא עצום ולא כדאי מבחינתם.

 

אולם, מבחינת המצב בשטח, המגמה של אנשים שחיים לבד היא מגמה שהולכת ותופסת תאוצה אדירה. ישנן ארצות שאחוז האנשים שחיים לבד מתקרב ל-50%. המספרים רק הולכים וגדלים והם משקפים שינויים עמוקים של המין האנושי והדרך בה הוא חי.

 

 

 

החיים לבד - חופש, הנאה, יצירתיות, קידמה, כוח, שליטה ויחסים

 

מספר השבטים, הכפרים והקהילות האינטימיות הולך ופוחת. לעומת זאת, מספר המגה-ערים רק הולך וצובר תאוצה. בעוד מספר שנים, הרוב המכריע של אוכלוסיית העולם יתגורר בערי ענק מודרניות.

 

המשמעות היא זאת: יותר חופש לפרט, יותר הנאה, יותר אפשרות להיות יצירתי, יותר קידמה טכנולוגית, יותר שליטה של הפרט בחייו ובגורלו ויותר יחסים שהם דינמיים.

 

 

וטיפ לסיום: כולנו חיים לבד - עמוק בפנים. גם אלה שמוקפים בשבט וגם אלה שפחות. עם השנים, המקום העוצמתי הזה שנקרא חיים בעצימות מלאה, בחופש מלא ובשליטה אישית מלאה יהיה נחלת מרבית אוכלוסיית העולם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב