דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה קורס מחשבים לבחור? מדריך למתלבט 

מאת    [ 27/03/2012 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2068 פעמים ]

כל שנה, פונים צעירים רבים ללמוד קורסים שונים בתחום המחשבים וטכנולוגיות המידע. הסיבה לכך היא שקורסים בתחום המחשבים מכשירים את הבוגרים לעבודה מבוקשת, מאתגרת, עם תדמית חדשנית ובשכר נאה. איזה קורס מחשבים כדאי לבחור? היצע הקורסים הוא רב והבחירה עשויה להיות לא קלה. במאמר זה ננסה לעזור לכם לבחור קורס מחשבים מתאים.

קורס טכנאי מחשבים, או קורס טכנאי PC כמו שהוא נקרא לעיתים, הוא קורס התחלתי מבוקש מאוד בקרב תלמידי טכנולוגיות המידע. קורס טכנאי מחשבים לא מחייב ידע מוקדם בתחום המחשבים כדי להתקבל, אם כי רצוי מאוד שהתלמיד יהיה בעל אנגלית טכנית סבירה. קורס טכנאי PC מכשיר את התלמיד בכל היסודות של תחום המחשבים: מערכות הפעלה, תוכנות נפוצות, רכיבי חומרה ופעולתם, אינטרנט, תיקון תקלות מחשבים ואפילו יסודות של רשתות תקשורת. בסוף הקורס יכול התלמיד לפתוח לעצמו מעבדה או חנות או להתקבל לעבודה כשכיר בארגונים שונים במשק. המשכורת ההתחלתית של בוגר קורס טכנאי מחשבים אמנם אינה יותר מאשר סבירה, אך יש לו אופק בטוח לקידום מקצועי ולשכר גבוה בהרבה, בהמשך הדרך.

תלמידים רבים אינם מסתפקים בלימודי קורס טכנאי מחשבים וממשיכים ללמוד קורסים מתקדמים יותר. קורס מנהל רשתות, הקרוי גם קורס MCITP, הוא קורס נפוץ בקרב בוגרי קורס טכנאי מחשבים. קורס MCITP מכשיר את הבוגרים להיות מומחי תשתיות ארגוניות. מדובר באנשי מקצוע אשר יכולים להגדיר, לתחזק, לאבטח ולשדרג שרתים ארגוניים. בכל ארגון ישנם שרתים ארגוניים מסוגים שונים, האחראים על מגוון פעולות, כמו למשל תקשורת אינטרנט או דואר אלקטרוני. בוגר קורס MCITP יתקבל לעבודה בדרך כלל כאדמיניסטראטור (מנהל רשתות) וינהל כמה טכנאי מחשב שיהיו כפופים לו. משכורתו של בוגר מנוסה של קורס MCITP מכובדת מאוד ויכולה להיות אפילו כפולה ממשכורתו של בוגר קורס טכנאי PC.

בזמן האחרון פונים תלמידים רבים ללמוד את תחום תקשורת הנתונים. תחום טכנולוגי זה הוא מורכב למדי, אך הוא מספק מקצוע יוקרתי ומכניס. בוגרי קורס טכנאי מחשבים וכן בוגרי קורס MCITP משתלבים בתחום תקשורת הנתונים באמצעות לימוד קורס סיסקו, בדרך כלל- קורס CCNA. קורס זה מספק לתלמידים את יסודות ההגדרה, תחזוקה, שדרוג וניהול של רשתות נפוצות לתקשורת נתונים. קורס CCNA שנלמד במכללה איכותית מגביר מאוד את סיכויי התלמיד להצליח במבחן ההסמכה של סיסקו, הנערך בסוף הקורס.

לאחר שרכש התלמיד הכשרה בתחום המחשבים בדמות קורס טכנאי מחשבים, קורס MCITP או קורס CCNA (רבים לומדים אפילו את שלושת הקורסים גם יחד) יכול התלמיד למצוא עבודה כשכיר בחברה או כיועץ עצמאי. לאחר שצברו ניסיון מעשי של כמה שנים, ממשיכים רבים ללמוד קורסים מתקדמים. קורס CCNP או קורס CCIE הם קורסים מתקדמים כאלה בתחום תקשורת הנתונים, שבסופם ניגש התלמיד לבחינות הסמכה לא קלות מטעם סיסקו, חברת ציוד תקשורת הנתונים הגדולה בעולם. מעבר הבחינות בהצלחה מקנה לבוגרי הקורסים את ההסמכה היוקרתית של סיסקו, כמו גם שכר מכובד מאוד, היכול להגיע לכדי שלושים אלף שקלים חדשים בחודש.

לסיום, ישנם אמנם קורסים רבים לבחירה, אך כדאי לקחת אותם לפי סדר מסוים. מי שאינו בעל רקע טכנולוגי, או עם רקע טכנולוגי מועט, טוב יעשה אם יבחר ללמוד קודם כל קורס טכנאי מחשבים. בסיום הקורס, יוכל הבוגר להחליט אם ברצונו להמשיך ללמוד קורס MCITP, קורס CCNA, או אולי את שניהם. הקורסים המתקדמים של סיסקו מיועדים רק לבעלי ידע מוקדם בתחום תקשורת הנתונים. על כן, ניתן ללמוד קורס CCNP או קורס CCIE רק אחרי שסיימתם את לימודי קורס CCNA.

 

לימודי מחשבים במכללת IITC! המכללה מציעה מגוון רחב של קורסים בהתאמה אישית ובשעות הערב. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים, לקבלת ייעוץ והכוונה ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב