דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע תוכנית עסקית היא הכרח 

מאת    [ 27/03/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 1842 פעמים ]

תוכנית העסקית היא הכרח ולא אופציה. למרבה הצער, ישנם בעלי עסקים קטנים אשר לא מבינים את הערך שלה. הם הציבו לעצמם מטרה להתחיל ולהפעיל את עסקיהם למרות העדר תוכנית כתובה. האם זה באמת הכרחי שיהיה ליזם תוכנית מסודרת?

המטרה בהכנת תוכנית
תוכנית טובה היא מבנה והתשתית שמחזיקה את יסודות העסק יחד. אם אתם יוצרים את זה לפני הקמת העסק - בין אם מקוון או לא מקוון, תוכלו לנתח ולהעריך את הכדאיות והרווחיות של הפעלת העסק שלכם. בדרך זו, תוכלו למקסם את השימוש במשאבים שלכם ולמזער את הסיכונים.


הצורך להכנת התוכנית
יש סיבות טובות מאוד למה כל עסק או חברה צריך תוכנית. שניים מהם הם כדלקמן:


    • אתם תהיו רציונלים יותר ופחות מעורבים רגשית ניתוח העסק. זיהוי של היתרונות והחסרונות, כמו גם הזדמנויות, איומים, ומגבלות יעמיד אותכם בעמדה שבה תוכלו לקבל החלטות טובות המובילות לגדילת העסק שלכם.

    •  זה יספק את הכיוון הדרוש, כדי שתוכלו לנהל בצורה אפקטיבית ויעילה את התהליכים, לנטר ולמדוד את ההתקדמות של העסק. עם תוכנית עסקית, אתם יכולים בקלות לזהות את מה שצריך לעשות ואיך לעשות את זה עם המשאבים שיש והמשאבים שצריך.


האפשרויות שלכם

לבד או בליווי מקצועי:
יש לך שתי אפשרויות ביצירת תוכנית עבור העסק. האחת היא לכתוב את זה בעצמכם, השנייה היא לגייס שירותים מקצועיים כדי לעשות את זה בשבילכם.

אם אתם בוחרים לכתוב תוכנית עסקית בעצמכם, אתם יכולים לכתוב את זה באמצעות הגישה המקובלת במחקר איסוף כל הנתונים הנדרשים והכנסתם לשבלונה מקובלת שניתן למצוא באינטרנט או בספרות מקצועית בסיפרייה. באינטרנט ניתן למצוא המון דוגמאות של תוכניות עסקיות ואף שבלונות של תוכניות במחירים די זולים.

דרך נוספת להכין את זה היא להשתמש בתוכנה ושפוט לעקוב אחרי ההוראות. ישנן תוכנות ומחוללים אשר עושים הרבה מהעבודה עבורכם. אם אתה רוצה תוצאה מקצועית יותר, תוכלו להפיק תועלת מ ייעוץ עסקי מקצועי על התוכנית העסקית שלכם.

 

לסיכום

לא חסר סיפורי סינדרלה של יזמים שהחלו את העסקים שלהם ללא שום תוכנית והצליחו ברמה המקומית ואף בבינלאומית. מדובר באחוז קטן מתוך העסקים שהצליחו בכלל ורובם חובים את הצלחתם להכנה מקצועית מוקדמת. חשוב להבין כי תיכנון הוא הכרח ואין להתפשר עליו. אם אתם חסרי יכולת ולא רוצים לשלם עבור תוכנית עסקית עליכם לעשות כל מאמץ כדי ללמוד כמה שיותר על תכנון עסקי נכון בעצמכם. ההמלצה היא ללכת ליועץ מנוסה שגם הוציא תוכניות עסקיות לפועל ולא רק כתב אותן ולהשתמש בשירותיו.

 

מר שלומי גורן הבעלים של סטארטאפ הוריזון הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ושיווק ובעל השכלה מקצועית באינטרנט. בחמש עשרה שנות ניסיונו שלומי כיהן במגוון תפקידים בהייטק .  מומחיותו של מר גורן היא בייעוץ עסקי הכולל גם תוכנית עסקית לעסקים בתעשייה, לאתרי אינטרנט ולחברות סטארט-אפ.


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב