דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אכזבה ממאבק מהפגנה תושבי רמלה והסביבה נגד המחסומים של הרכבת 

מאת    [ 27/03/2012 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 2798 פעמים ]

בתאריך 25.3.2012  יום ראשון הייתה הפגנה באזור אנדרטת האצל  ביציאה מרמלה מאבק זה צודק מאין כמוהו ומהווה קו פרשת מים אזרחי.
מאבק זה יקבע אם תושבי רמלה והסביבה אזרחים דעתניים היודעים להתגייס ולפעול למען מטרה משותפת או חלילה אנו ציבור אדיש וחסר עמוד שדרה חברתי.

בזמן שרוב נוסעי הרכבת מוחים כל פעם שהיא נעצרת, ברמלה מפגינים דווקא על כך שהיא ממשיכה לנוע על המסילות שמקיפות את העיר כמעט מכל כיוון. כ-200 תושבי רמלה הפגינו הערב (יום א') בצפון העיר, בדרישה להפריד את המסילות מהכביש המרכזי, ולחסוך כך מהתושבים את הצורך להמתין במחסום בעת שחולפת הרכבת. "זה מציב אותנו בסכנת חיים", הם טוענים.

אך כמה מאכזב  שרוב הציבור שלנו אדיש וחסר עמוד שדרה חברתי.למרות שהמתנדבים חילקו פליירים.

בשוק רמלה. בבית הכנסת, במתנסים. בצופים,בבית הספר, ברכבת לוד, לנהגים התקועים בפקקים במחסומי הרכבת.נתלו שלטים מאחורי מוניות שירות הדר.כולם אמרו שיבואו להפגין .

נוסף המתנדבים תלו מודעות ענק,בכל מקום.העירייה עזרה לנו לשים שלטים מאירי עיניים בכניסה לרמלה ,ביציאות.ליד בנין העירייה.  ביום שישי לקראת שבת המתנדבים עברו ברמקולים והכריזו

על מועד ההפגנה השעה.ביום ראשון. התנדבו אוטובוס חברת המסעים המוביל לקחת את המפגינים מכל מקום ברמלה

שלא ילכו ברגל.עם מודעות ענק על כל אוטובוסים.הודיעו ברדיו רמלה.היו הודעה במקומנים.

ציפינו לאלפי תושבים שנתחיל להפגנה ההיסטורית ברמלה זאת פעם הראשונה שהיה הפגנה כזאת .

כמו גודל הציפה.כן היה גודל האכזבה.רק . כ-200 תושבי רמלה הפגינו הערב.

לכן אני אומר לכם לציבור התושבים באזור שלנו.

 לא להפגין במקום צפוי, להתקשר ולהודיע שיש משהו על הפסים, לעמוד במקום שאין מצלמה ולזרוק משהו על המסילה. ראש עיריית רמלה מדריך תושבים איך לקדם את המאבק למען הפרדה מפלסית בין הכביש לפסי הרכבת בעיר כדי שהפקקים ייפסקו

התושבים חושבים  שהפגנות לא מובילות לשום מקום. צריך משהו אחר, כמו למשל, לעצור את הרכבת. בתחילת החודש הייתה אמורה להתקיים הפגנה גדולה ברמלה נגד הפקקים האימתניים שמתרחשים בכל בוקר בעיר בשלושת מקומות המפגש של מסילת הרכבת והכבישים. את ההפגנה יזמו אנשי מטה המאבק שמטרתם לקדם את בניית ההפרדה המפלסית במקומות המפגש של כביש עם פסי רכבת, כך שניתן יהיה לעבור מעל או מתחת לפסים.

פסי הרכבת באיזור. לביא מציע לתושבים להיות מעורים במאבק

בגלל מזג האוויר הסוער נדחתה ההפגנה בשבועיים, אך לביא טוען שיש להחריף את המאבק.איך עושים את זה?

 בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה לפני כשבועיים אמר לביא: "המפגינים בוחרים לקיים הפגנה במקום שלמשטרה נוח להגיע ולמנוע אותה. תמיד ברחוב הרצל, במקום הכי צפוי. למה שם?",

 שואל לביא ומציע: "אפשר לעשות הפגנות בכמה מקומות, מאחורי חברת החשמל, ליד מפגש אסא, וככה משגעים את המדינה".

לביא הוסיף: "וואלה, צריך קצת תחכום, לרכבת יש לוח זמנים ממוחשב, אם מעכבים רכבת אחת, כל הרכבות נתקעות. קל לשגע את אנשי הרכבת".

גם לגבי כמות המפגינים יש לו עצה: "לא צריך להביא להפגנה 500 איש, מספיק ארבע שיחות טלפון שמתריעות – 'כאן הנחנו עץ, כאן הנחנו חבית', והמערכת נעצרת. אנחנו צריכים להעמיד את המדינה בפני סדר עדיפות חדש. להסביר שאנחנו עומדים כאן מול מחסומי הרכבת, וכל עוד אנחנו עומדים, הרכבת לא תיסע. זה מאבק על איכות חיינו".

ביום שלישי שעבר המשיך לביא לחלק טיפים, והפעם הוא עשה זאת ברדיו רמלה, כשהתראיין בנושא עם חברי מטה המאבק, עו"ד רונן ורטשטיין ויו"ר ארגוני המתנדבים בעיר, שמעון גונן.

כשנשאל איך עושים את זה, ענה לביא: "רכבת עוצרים בקלות. כל עלה שתזרוק על הפסים הוא סיבה לעצירת הרכבת".

וכשהמאזין הביע חשש להסתבך עם רשויות החוק, הציע לביא: "אל תעשה את זה איפה שיש מצלמה, ולא על הכביש ליד המחסום. תעשה את זה רחוק מהתצפיתן,

ובכל מקום שתבחר. הרדאר יזהה את המכשול ויעצור את הרכבת. ברגע שאתה עוצר את הרכבת, לא משנה איפה, גם בין כפר סבא לאשקלון, כל הרכבות נאלצות לשנות את לוח הזמנים שלהן".

מהעירייה נמסר בתגובה: "פעילות רכבת ישראל במפגשי מסילה כביש ברמלה פוגעת באופן קשה ביותר בתושבי העיר והבאים בשעריה. מופע הרכבות הבלתי סביר, הורדת מחסומי הרכבת והפקקים הארוכים הנגרמים כתוצאה מכך גורמים לפגיעה כלכלית ופגיעה באיכות החיים של תושבי העיר, לרבות פגיעה בחיי אדם באופן ממשי.

"הורדת מחסומי הרכבת לאורך היממה מונעת כניסה ויציאה של רכבי חירום. עורק תחבורה זה הינו יחידי לבאי בית החולים אסף הרופא, לתושבי רמלה, לוד המועצה האזורית גזר, סך הכול למעלה מ-160 אלף איש שמסכנים חייהם כתוצאה מהרכבת במקרה של מעבר אמבולנסים בציר תחבורה זה. חז"ל הגדירו "פיקוח נפש" דוחה כמעט את כל המצוות ביהדות".

משכך נאמר על ידי ראש העירייה, כי יש לפעול באופן נחוש והחלטי כנגד הרכבת ובכלל זאת הפגנה וחסימת צירי כבישים ורכבות, כל זאת כמובן ברישיון ובתאום עם הגורמים המוסמכים בלבד".

מצורף לינק דיברי יואל לביא מובאים משם.פורסם בוולה

מריה זערור  פורסם:  08.03.12, 07:54 

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4199479,00.html

 

 

כתושב העיר שתקוע בפקקים בכל בוקר ביציאה מהעיר ובערב בכניסה לעיר עקב מחסומי הרכבת קשה לי מאד להצדיק את ההסגר של הרכבת צריך לזה פתרון ,לא .העיר רמלה לוד והסביבה המון אנשים נמצאים בסכנת חיים ולא מודעים לכך. אני קורא לכל אחד לחתום על העצומה כדי שימצאו פיתרון לכולנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב