דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההסטוריה של ענף המדרסים 

מאת    [ 27/03/2012 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 1888 פעמים ]

מדרסים, לפני שנתחיל ונדון במדרסים עלינו לענות על השאלה מתי הופיעה ההנעלה לראשונה ולקחה חלק בחייו של האדם?

השימוש בהנעלה החל עוד משחר ההסטור , עמים נודדים, שבטים נהגו להלך בארץ נעולים בסנדלים בסיסיות, הסנדל העתיק ביותר שנמצא בחפירות נמצא במערת פורט רוק שבאורגון ארה"ב מוערך כי השימוש בסנדלים אלו נעשה לפני יותר מ10000 שנים, אך קיימות כיום הערכות כי השימוש בסנדלים או באיבזרים דמויי סנדלים עתיק בהרבה.

השימוש בנעליים נעשה לראשונה כנראה על ידי בני ההרים במסופוטמיה שבאירן, לראשונה נעשה שם שימוש על ידי שבטים בנעלים סגורות כבר לפני 3500 שנים. הנעליים איתם נהגו להלך בני ההרים דמו באופן מפתיע למוקסינים בני ימנו אך זוג הנעליים היה זהה כלומר לא היתה על לרגל ימין ולשמאל, ולמעשה ההפרדה של נעללרגל ימין ונעל לרגל שמאל נעשתה רק במאה ה18 אז החלה האוכלוסיה לפתח מודעות גבוה יותר להנעלה והחל שימוש בזוג נעליים האת לרגל ימין והשניה לרגל שמאל.

השימוש במדרסים החל היכן שהוא במאות הראשונות לפני הספירה, באותה עת החלו ממלכות גדולות לצמוך ולהתרחב ושימוש נרחב נעשה בשליחים שתפקידם היה לגמוע עשרות קילומטרים ביום בדרכים לא סלולות, שליחים אלו סבלו מיבלות, פצעים וכאבים בכפות הרגליים , אחד הפתרונות היעילים היה שימוש במדרסים, מדרסים אלו ביצעו חלוקת עומסים טובה יותר של כף הרגל, המדרסים מנעו גם התפתחות יבלות ונמצא ( מדרסים)כפתרון הולם לבעיה כבר אז, מדרסים אלו לא היו יותר מאשר פיסת עור עבה ורכה.

במרכז המאה ה19 נעשה הניסיון הראשון ללכת צעד אחד קדימה בנושא המדרסים כאשר פורסם לראשונה שימוש בפיסת עור מעובה לתמיכה בקשת המדיאלית של כף הרגל, מדרסים אלו היו למדרסים התומכים או המדרסים הביומכניים הראשונים.

התחילת המאה ה20 פורסם ניסיון נוסף בארה"ב ליצר מדרסים חדישים, הפעם היה זה מדרסים קשיחים כאשר הכניסו למדרסים פיסת מתכת לתמוך בקשת המדיאלית של המדרסים, ובכך יצרו לראשונה מדרסים ביומכניים קשיחים.

ענף המדרסים לאורך העשורים הראשונים של המאה ה20התפתח כתףאל כתף עם ענף הנעליים האורטופדיות חברות רבות קמו במהלך שנים אלו ועד 1940 נמצאו 1000חברות נעליים אורטופדיות שהציעו גם מדרסים אורטופדים.

שנות ה60 הביאו לצמיחה משמעותית בענף ה מדרסים כאשר חומרים טרומופלסטיים חדישים וקצפים בעלי יכולת עיצוב טרמאלית איפשרו לראשונה עיצב אישי של מדרסים, המדרסים בוצעו בצורה דומה לצורה בהם נעשים כיום, מידות למדרסים נלקחו על ידי גב , וה מדרסים עוצבו באופן אישי לבעיותיו של הלקוח, מחקרים רבים בוצעו בשנים הבאות לאחר מכך מעצבים ענף זה כפי שהוא מוכר היום.

שנות ה70 וה80 הביאו לתאוצה בענף ה מדרסים יחד עם התפתחות הגוגינג והספורט האישי, יותר ויותר צרכנים החלו משתמשים ב מדרסים,יותר ויותר רופאים המליצו על ה מדרסים וענף ה מדרסים החל צומך בצורה מהירה.

שנות ה90 הביאו איתם מכשיר לחץ בעזרתו ייצרו מדרסים במחירים מצחיקים, ואומנם המכשיר נמא לא יעיל ונעלם מהעולם, אך במהלך שנים אלו בהם ניתן היה לכוש במחיר מצחיק מדרסים בכל פינת קניון הביאה לעליה במודעות ובדרישה למדרסים.

המאה הנוכחית מבשרת המשך התפתחות ענף מדרסים, מגפת ההשמנה והסכרת, העיסוק ההולך וגודל במרטונים ומאוצים ארוכים מבטיח כי ענף ה מדרסים ימשיך לצמוח גם בשנים הבאות.

 

שטיין נתי פיזוטרפיסט המתמחה בפציעות ספורט, רפואת כף רגל ושיקום אורטופדי מנהל אתר הידע מעבדות כף הרגל מנהל שפא פיזותרפיה מדרסים חולון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב