דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת המגע בטיפול הידרותרפי מנקודת המבט של המטפל 

מאת    [ 26/03/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 3399 פעמים ]

הידרותרפיה היא פעילות טיפולית במים, במהלכה מטפלים בבעיות רפואיות שונות. המחקר עסק בהשפעות הטיפול ההידרותרפי על המטפל, ובסוגיות שונות שעולות במהלך הטיפול ההידרותרפי בהקשר למגע הרב המעורב בטיפול זה, והמשמעויות שהמטפלים מייחסים לו. תוצאות המחקר הנוכחי הוצגו בארבע קטגוריות מרכזיות.


מתוך הקטגוריה הראשונה, תפיסת המטרות הטיפוליות בהידרותרפיה, עולה כי בנוסף למטרות הטיפוליות שנועדו לטפל בבעיות פיזיות שונות, כאבים ונוקשות, הטיפול ההידרותרפי נותן מענה לבעיות רגשיות שונות, כגון יצירת קשר, ועבודה על רוגע, פחד, דימוי גוף ותקווה. מתוך הראיונות עלה כי בפעמים רבות הבעיות הפיזיות מצביעות על קשיים רגשיים והטיפול ההידרותרפי מערב שני אלמנטים אלה. ממצא זה הוא ממצא חשוב, כיוון שהוא מסביר את ייחודיותו של הטיפול ההידרותרפי לעומת סוגי טיפול אחרים, כטיפול שמשלב ריפוי פיזי ורגשי, וחשוב לתת על כך את הדעת בהכשרה של הידרותרפיסטים.


מתוך הקטגוריה השנייה, תפיסת הקשר בין מטפל למטופל, עולה כי היווצרות הקשר בטיפול ההידרותרפי הכרחית להצלחת הטיפול ותורמת לו, בכך שהיא יוצרת תחושת אמון וביטחון. עוד ציינו המטפלים כי קשר הדדי מיטיב עוד יותר עם הטיפול ההידרותרפי, זאת בניגוד ליחסים טיפוליים אחרים, בהם חשוב מאוד מרכיב ההיררכיה בין המטפל למטופל. היכולת להעניק טיפול אינטימי וקרוב, ויחד עם זאת להישמר מבחינה פיזית ורגשית, היא מרכיב חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בהכשרה ובהדרכה של הידרותרפיסטים.


מתוך הקטגוריה השלישית, תפיסת המגע בין מטפל למטופל בהידרותרפיה, עולה כי המגע הרב בטיפול ההידרותרפי יוצר אינטימיות גדולה, שיוצרת קרבה למטופלים. המגע הרב הכרוך בטיפול הידרותרפי, יחד עם התנועה במים המעוררת תחושות תוך רחמיות, הם אמצעים עוצמתיים לטיפול ויצירת קשר, שייחודיים לטיפול ההידרותרפי. 


ממצא מעניין של מחקר זה, הוא כי רוב המטפלים ציינו כי במספר הזדמנויות מטופליהם נגעו בהם באופן לא נאות, ועם הזמן הם למדו להציב גבולות ולהמשיך בטיפול למרות זאת.


 


מתוך הקטגוריה הרביעית, סוגיות של משיכה ודחייה בזמן טיפול הידרותרפיה, עולה כי המטפלים והמטפלות חשים לעתים משיכה למטופליהם, ולעתים דחייה, האחרון בעיקר על רקע חוסר אסתטיקה. בשני המקרים- גם בתחושות של משיכה וגם בדחייה, למדו המטפלים עם הזמן להתנהג באופן מקצועי על אף רגשותיהם.


 


לסיכום, ניתן לומר כי הטיפול ההידרותרפי הוא טיפול בעל פוטנציאל להיטיב עם בעיות פיזיות ורגשיות שונות, והוא מציב עבור המטפל אתגרים מורכבים, כולל יצירת אינטימיות באופן תכוף, וצורך להתמודד עם יצרים ותחושות של דחייה, ולהעניק טיפול הולם וראוי למטופלים על אף תחושות אלה.

גבי טפרברג, מנכ"ל גלגל הצלה, המרכז ללימודי שחייה, הידרותרפיה   טלפון: 09-7679623 09-7664529 פקס: 09-7668475 אתר: הידרותרפיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב