דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות המגע בטיפול הידרותרפי 

מאת    [ 26/03/2012 ]

מילים במאמר: 671   [ נצפה 3447 פעמים ]

כלל המטפלים ציינו כי המגע מאוד חשוב ותורם לטיפול, וכי נוצרת אינטימיות בינם לבין מטופליהם. בנוסף, מחצית מהמטפלים ציינו כי מטופלים נגעו בהם באופן לא הולם, וכי עם הזמן הם למדו להתמודד עם ההטרדות ולהציב גבולות.


 


המגע חשוב, תורם לטיפול ויוצר אינטימיות

: כאמור, כלל המטפלים ציינו כי המגע הוא כלי ריפוי שתורם לטיפול, ואחת המטפלות אף השוותה את הטיפול ההידרותרפי ל"חזרה לרחם". בנוסף, ציין אחד המטפלים כי לתחושתו, מטופלות נשים יותר מתקשות במגע, וכי הן נוטות לפרש את המגע כמיני. מטפל אחד ציין כי המגע עוזר לו להתחבר אפילו למטופלים שהוא לא מחבב, ומטפלת אחת ציינה כי המגע עוזר למטופלים להביע את מה שהם לא מצליחים לבטא במילים. דוגמאות:


ע': "מגע זה כלי נהדר לריפוי. זה כלי נהדר להתקרב, לאינטימיות. זה כלי נהדר לעזור למטופל להיפתח. זה כלי נהדר לשחרור מלחצים וכעסים, הוא מוריד מחיצות".


ת': "קל לי עם מגע ועם אינטימיות, אני תמיד הייתי כזאת. תמיד הייתי חמה, תמיד נוגעת. אני מאמינה שאם יש לך סלידה מהדברים האלה את לא הולכת ללמוד הידרותרפיה".


ס': "מגע הוא חלק מהמקצוע הזה, חייבים להיות מוכנים לזה, ויש כל מיני רגשות שיכולים לעלות אבל בשורה התחתונה זה מחבר, אין מה לעשות, כשאתה נוגע בבן אדם אתה מתחבר אליו".


א': "קשר המגע הוא חשוב מאוד. מדברים בהקשר הזה הרבה על מיניות ואינטימיות והפער ביניהם. הרגשתי הרבה פעמים שנשים קשה להן עם מגע. הרבה פעמים אנחנו כחברה מפרשים מגע כמיני. ואני לא חושב שמגע הוא בהכרח מיני. הוא גם יכול להיות רק מגע. ובקשר שלי עם המטופל, כן זה מגע מאוד אינטימי, כן אני נוגע, וזה מאוד קרוב. המון פעמים אנשים עושים אינטרפרטציה לאינטימיות כמיניות וזה בסדר, כי בעולם שלנו, רוב האנשים נוגעים בעיקר בקונטקסט מיני, רוב האנשים לא מחבקים אנשים אחרים, אלה אם כן זה הגבר שלהם".


ק': "גם אם מגיע בן אדם שאני לא מחבב, אז ההתקרבות קורית ויש חיבה. המגע הוא כלי מדהים".


ה': "יש לי מטופל אוטיסט שהגענו למצב שכשיש משהו לא נעים הוא למד לצבוט אותי חלש. בהתחלה הוא צבט אותי כואב ולאט לאט זה נהיה חלש. הוא יודע לשים את היד שלי איפה שהוא רוצה שאגע בו. אני רואה בקשר הזה, במגע הזה, כדבר מאוד חשוב לטיפול וזה מאוד מספק".


 


התמודדות עם מגע לא הולם מצד מטופלים - הידרותרפיה:

חמישה מטפלים ציינו כי מטופלים נגעו בהם באופן לא הולם בעת הטיפול, ארבע מהמטפלות שציינו זאת היו נשים. רובן ציינו כי בפעמים הראשונות שהדבר קרה, הם לא ידעו כיצד להגיב והובכו, אולם בהמשך למדו לעצור את ההתנהגות הזו באמצעות מבט, הומור, תנועה או הסטת יד. דוגמאות:


ה': "היה לי כמה קטעים, איזה ניגוב לא במקום, פתאום את מקבלת איזה יד לתחת. יש מטפלים שמייבשים את המטופל במקום. אני הרגשתי מאוד לא נוח, ופעם הראשונה אמרתי אולי זה בלי כוונה, כי זה באמת מגע גוף לגוף, ובפעם השניה את אומרת טוב נו.. אבל בפעם השלישית הזזתי את היד".


ס': "יש גם אי נעימויות, בוא נגיד היה ילד אחד שכל הזמן מגיע עם הידיים לחזה שלי זה לא היה נעים, זה לא היה דבר שמתאים לי. אז הייתי צריכה לעצור את זה או לטפל בזה. זה השפיע עלי בזה שהייתי צריכה לבנות אסטרטגיה  כדי למנוע את זה".


ק': "יצא לי שהטריד אותי מישהו. מישהו שהתחיל למשמש אותי ונגע לי בטוסיק. אבל במים זה לא בעיה, אתה מזיז לפה או לשם. אתה יכול להיכנס לאיזה סרט רע עכשיו שמישהו הטריד אותך. אבל אז אתה אומר יאללה, יש לי פה שליטה על הסיטואציה. אתה עושה איזה מניפולציה קטנה ואתה מעיף לו את היד. זה עיצבן את זה בהתחלה וכאילו שחררתי".


ת': "קרה לי שהתחילו איתי באמצע טיפול, ואני מחזירה להם בזה שאני עושה מזה צחוק, ככה  אני מתמודדת עם זה. לפעמים יש צחוקים  מיניים אבל  זה  הכול בצחוק. תשמעי הטיפול הזה הוא קשה,  אני מחזיקה בין אדם, היד שלו הולכת מפה לשם, בסוף  היד שלו נוגעת בי, זה בהכרח שהוא נוגע בי. אם אני כל פעם אחשוב שהוא נגע בי והוא ככה וככה...פשוט צריך לשחרר. זהו".

גבי טפרברג, מנכ"ל גלגל הצלה, המרכז ללימודי שחייה, הידרותרפיה   טלפון: 09-7679623 09-7664529 פקס: 09-7668475 אתר: הידרותרפיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב